Jep x timer a x00 kr. , men glimrende tidspunkt at søge nye kunder (blandt dem der ikk er på ferie), da folk ikke har så travlt. Men du bør nok stille mere præcist op hvad du tilbyder, det er tydligvis klart for dig, men måske ikke for de potentielle kunder. Og pointe ud hvad det er for gratis rådgivning du tilbyder. eks.vis: Bogføring af 350 bilag/år, incl årsafslutning, balance etc for personlige virksomheder..............., forudsætninger (datoorden etc., eller ingenting)..........., pris ........., betaling kvartalsvis el. lign. Hvis de er indsendt inden ....., kan du have resultat til momsafregning....... Tilsvarende tilbydes rådgivning omkring .................. på tlf. og mail u/b i perioden xxxxxx. Og en klar beskrivelse af hvad du kan, og en begrundelse for det gode tilbud, så du ikke fremstår desperat |
Bogføring for 5000,- + moms for et helt år?
Jo, det kan man godt, og det MÅ man godt. Man kan sælge de fleste verer og ydelser på mange måder og en af dem er bestemt at kunne tilbyde en ekstraordinær pris. Det er en helt legitim måde at lokke folk ind i butikken. Det er der masser af brancher der gør hver dag. At revisionsbranchen måske ikke gør det så tit, gør det blot til en endnu mere opmærksomhedsvækkende strategi for en ny spiller. Men, når man gør det, er det dog klart at konkurrenter i branchen vil kaster sig over en og overhælde en med kritik og gode argumenter for hvorfor denne pris ikke holder. Det er så også sket i dene tråd, og som nogle allerede har bemærket gavner det ingen. Revisorer i USA er kendte for at tilbyde ret meget gratis, som en opstartsrabat - f.eks. den første selvangivelse. Konkurrence gavner køberne, og det kunne man bestemt godt bruge noget mere af i den financielle sektor, generelt, i Danmark. Så jeg må hylde Jennifers tilbud velkomment. Det er sundt at der er nogle der tør udfordre fastlåste prisstrukturer i en branche. |
Jeg går lige lidt off topic, men vil da gerne bede nogle af alle de kyndige revisorere/regnskabsfolk der tilsyneladende er på Amino om at give deres besyv med vedr.: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=5531, idet jeg har svært ved at vente på SKAT´s svar. Med hensyn til denne tråd, synes jeg, at klicheen fra forsvaret er meget god "tænk, tast, tal". Jeg mener ikke, at man tillade sig, at kritisere andre brugere for deres professionelle kunnen og ikke kunnen, hvis man ikke har meget eksakt viden om det. Generelt er jeg selv superliberalist og synes da også, at mange af mine "kollegaer" sælger sig selv for billigt, men det er deres sag. Jeg ved som regel, hvad kostprisene er og synes det er helt fint, at de skal løbe dobbelt så stærkt for det halve. |
* Teknologisk udvikling - programmerne til bogføring, udregning af bl.a. ejd. avancer, virksomhedsskatteordningen, opstilling af regnskaber mfl. blev bedre og billigere. Selv temmelig indviklede problemstillinger kunne klares af de nye programmer. Og programmerne blev opdateret, når reglerne ændrede sig. * Konkurrencen fra mindre bogholderivirksomheder og reg. revisorer blev stadig større. * Udgifterne til at skulle holde spidskompetencerne blev kun dyrere. Min oplevelse er at den udvikling er kun forstærket de senere år. Dengang lå prisen for et lignende tilbud hos en mindre registreret revisor (altså bogføring, årsafslutning, kvartalsvis momsangivelse og selvangivelse) på mellem 2-6.000 for en mindre håndværker/landmand. Så umiddelbart ville jeg da vurdere at ud fra en gennemsnitsbetragtning er det ikke helt af vejen. At vi som stats-pasteuriserede revisorer tog mindst det dobbelte gjorde ikke at kvaliteten for så basiske ydelser var væsentlig anderledes. At overholde bogføringsbekendtgørelsen og opstille et fornuftigt driftsregnskab er som tidligere nævnt ikke en raketvidenskab - det var det man satte elever og assistenter til ![]() Derudover er det da korrekt, at en lidt mere specificeret udregning af tilbuddet ikke var af vejen ![]() |
Jeg undrer mig over Peters reaktion på oprettelsen af denne tråd, Hvis man læser Peters 5 første indlæg her på Amino, er det da noget nær et orgie i at henlede opmærksomheden på at netop han er billigere, giver rabat, mv. Dybest set var det det samme som Jennifer gjorde i det første indlæg i denne tråd. Er det varmen der spiller et puds |
Kære Hans! For mig er denne diskussion afsluttet i går. Min opfattelse af tingene har ikke ændret sig på nogen måde, så lad den blive der. |
(Nej, kan ikke nære mig) Nu vi taler om PLI, at udvise seriøsitet, at holde sig tilbage som ny Amino, IKKE at køre på prisen: |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Peter Ja selvfølgelig er diskussionen afsluttet, jeg undrede mig blot ![]() |
Kære Dimitri! Vil du ikke nok være rar at læse, HVAD det er vi har skrevet!!! Som du nu har refereret os gentagne gange...har du fuldstændigt misforstået grundlaget for denne debat SAMT vore tilbud til AMINOERNE! Debatten er afsluttet herfra...men vær nu rar og læs! |