Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer MLM ud over MF-loven �6a?

Side 2 ud af 18 (173 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Wauuw
Jeg finder det tankevækkende at en Byretsdommer udtaler at momsen aldrig er slået 100% igennem i provinsen og blandt håndværkere, skal det forstås derhen at momsen er slået 100% igennem i hovedstaden?
 
Sådan får man en jyde op af stolen
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om momsundragelse og sort arbejde er mere eller mindre udbredt i Jylland i forhold til København og det er vel egentligt også ligegyldigt. Faktum er at det i hvert fald ikke er slået 100% igennem. Personligt er jeg da ret ligeglad med om det foregår mest på Vesterbro eller Holsterbro.

men, alt dette har bare ikke så meget at gøre med det som der oprindeligt blev spurgt om i denne tråd, nemlig om hvordan MLM''erne forholder sig til Markedsføringsloven. Foreløbigt kan vi kun konstatere at den tilsyneladende fortolkes meget lemfældigt. At mange overtræder en given lovgivning gør ikke handlingen lovlig.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
 
Uden at være jurist tror jeg at man sådan meget firkantet kan sige,
at folk selv skal henvende sig og vise interesse for produktet.
ellers er man nemt i konflikt med markedsføringsloven og dørsalgsloven , vistnok med undtagelse af
aviser, forsikringer og redningskorps.
Men vi sidder en hel flok tilsyneladende ikke MLM ere her, og spinder på om MLM bruger varme eller kolde kontakter.
Det ville være skønt hvis nogle af de MLMere der er her på amino ville dele deres erfaringer med os.
Det kunne jo være vi kunne lære noget
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er lidt omsonst at bruge min tid på at forklare jer anti-NM-folk hvad, og hvordan jeg gør i min forretning. I kan jo ikke bruge det til noget. I har jo indstillet jer på, at det ikke er noget for jer, eller har i?

Det eneste jeg kan sige er, at man sagtens kan bygge et netverk, der giver så stor en passiv indkomst, at du kan leve af denne indkomst resten af dit liv uden at bryde loven. Hvilket firma man så skal vælge er så en helt anden historie. Der har jeg min favorit
 
Jeg vil gerne give en præsentation af min forretning til dem der er interesseret. Til information holder jeg til i Kbh. Jeg synes selv jeg er ved at blive lidt skarp til det
 
Husk, man behøver ikke altid at vide alt. Når i møder nye mennesker i dagligdagen, så fold faldskærmen ud og lyt på vedkommende. Alt med måde selvfølgelig, men jeg håber i ved hvad jeg mener.
  
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skriver det sagtens kan lade sig gøre uden at bryde loven, kan du så ikke forklare spørger hvordan det er i kommer uden om MF loven?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det efterlader jo så denne tråd helt uden konkrete svar på det som var det egentlige spørgsmål: Hvordan kan man kontakte folk uden af overtræde markedsførings- og dørsalgsloven når der ikke anvendes traditionel annoncering og markedsføring men alene networking? Det forstår jeg fortsat ikke. Jeg synes det er lidt tyndbenet blot at konstatere at det kan man godt uden at bryde loven. Markedsføringsloven er rimelig klar - men de svar vi får her er påfaldende uklare. Jeg synes ellers spørgsmlet er ligetil ...
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas -

 
Hvis Du læser mit indlæg, skriver Jeg at Jeg gerne vil lære noget, Jeg kunne mangedoble min omsætning
hvis Jeg måtte stemme dørklokker, det må Jeg ikke iflg. dørsalgsloven.
derfor er jeg åben overfor at høre hvordan du og andre skaffer kundeemner.
 
Grunden til at jeg bruger min tid her på amino, er netop håbet om at finde nogle guldkorn fra andre.
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
"Man må ikke reklamere og man må ikke kontakte folk".
Men der er over 3 millioner på verdensplan der bygger den samme forretning som undertegnede, og de sidder ikke i spjældet. Det har været muligt at bygge denne forretning som jeg bygger siden 1959. Firmaet har aldrig trukket sig fra et marked(land).
Jeg tror ikke på at det er ulovligt at kontakte venner og bekendte om en forretningsmulighed. folk kan jo bare sige nej tak når de har set det, eller ja hvis de kan se fornuften i projektet. Man har 3 måneders fuld returret på forretningsmuligheden hvor jeg er. Det er da til at kunne føle på. Det gør man kun hvis man ved man ikke har noget i klemme nogle steder.  
 
 
Jeg kan ikke se problemet i at et almindeligt menneske(der gider at arbejde for det) kan bygge sit eget forbrugernetverk. 
 
Jeg er ikke jurist og kan ikke svare på dit spørgsmål 100% korrekt, men stiller bare nogle eksempler op så man kan se at folk ikke bliver dømt.  Det er altså i 45-46 år at alle disse ulovligheder har stået på spil ??
 
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Du siger du nemt kan drive det fuldt ud lovligt, men det eneste du gør er at henvise til der ikke er andre der er blevet busted for det?

Bygger du KUN dit netværk på venner og bekendte? eller bygger det på DINE venner og bekendte som så bygger på deres venner og bekendte som så bygger på deres venner og bekendte?
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej hans og martin tygsen
 

Jeg kontakter kun venner og bekendte. Kunne aldrig finde på at stemme dørklokker. Det minder mig lidt for meget om dengang jeg i 8.klasse skulle sælge julekort med klassen for at vi kunne komme på skiferie

Side 2 ud af 18 (173 indlæg)