Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer MLM ud over MF-loven �6a?

Side 4 ud af 18 (173 indlæg)
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Konceptet er faktisk rimelig enkelt nu nå jeg tænker over det.

Flyt din dagligvarehandel, anbefal det til andre og dermed byg', dit eget netverk.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 19:52

Hvor er det igrund pisseirriterende når der ikke er nogen der vil give et svar på mit (ellers gode og velmenene) indlæg. Men sådan er der vel så mange optaget af så meget [pis]  :/

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 20:18

Jonas

Når den sidst ankomne der er berettiget til 3% skaffer en "underforhandler"
modtager du så en del af dette, eller stopper det der.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 20:27

Jonas

Du skriver lidt om varetyperne, men ville et salg som dit ikke egne sig godt til
en form for webbutik?
Og er der et minimumsbeløb kunden skal købe for pr. bestilling?
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 20:37

Det lydere mere og mere som I er misundelige på Hans - samtidigt med I er nysgerrige - klart. Jeg ærger mig sgu lidt over jeg stadigvæk ikke har fået svar på mit spørgsmål, så jeg må ske på den måde kan finde frem til etikken (eller mangel på samme i dether..)

Jonas - hvad er det du sælger på en måde som nogen har problemer med?!

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:57

>>> Jonas, må jeg spørge hvad sælger du..? (Jeg tror der en nogen der kobler dit salgsprodukt sammen med med salgsmetoden, og derfor synes at metoden er dårlig..) <<<

www.Amway.dk kan man se, hvilke produkter der markedsføren i Danmark via NM.

Generelt er det stort set alt vedr. skønhed (hudpleje- & hårprodukter), sundhed (ernæring & velvære) samt til hjemmet (rengøring & andet husholdning).

Jonas forklarer det udmærket, når han skriver, at man oplærer ganske enkelt andre folk/familier i at købe deres dagligvarer på internettet via Amway - i en som regel bedre kvalitet samt billigere engros-pris.

Man kan så videresælge produkterne med fortjeneste - dette begrænses af de højst 24 timer i døgnet - eller man kan vise andre, hvor ledes de kan købe ind via Amway''s hjemmeside - og så samtidig få en lille fortjeneste af dette.

NM-fortjenesten ligger jo netop i - at i stedet for at fx Amway bruger millioner og milliarder af kroner på markedsføring af deres produkter - så bruger de i stedet disse besparede reklameudgifter til at belønne de selvstændige forhandlere ved at ''fortælle den gode historie videre'', så netværker af distributører og kunder udvides.

Dette er faktisk hele humlen i NM - at fortælle den gode historie videre via ''mund-til-øre''-metoden - og så få en lille vedvarende belønning/indtægt af dette stykke engangsarbejde.
Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 00:08

Det er muligt, at majoriteten af debattørerne herinde IKKE kan lide markedsføringsmetoden NetværksMarkedsføring - og det er selvfølgelig fair nok - det er jo et frit land, som vi lever i.

Men produkterne i NM fx hos Amway og ACN kan jeg garantere for, at der INTET er noget at sætte en pinger på m.h.t. kvalitet og pris samt kundeservice og tilfredshedsgaranti...!?

Prøv produkterne - der er som sagt 90 dages fuld returret på den tomme emballage - den gode kvalitet samt pris gør dog i praksis, at kunderne sjældent benytter returretten - de efterspørger istedet mere...!?
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 00:56
Dato: 8/17/2005 6:09:38 PM Forfatter: Jonas Petersen
''Man må ikke reklamere og man må ikke kontakte folk''.
Men der er over 3 millioner på verdensplan der bygger den samme forretning som undertegnede, og de sidder ikke i spjældet. Det har været muligt at bygge denne forretning som jeg bygger siden 1959. Firmaet har aldrig trukket sig fra et marked(land).

...

Jeg er ikke jurist og kan ikke svare på dit spørgsmål 100% korrekt, men stiller bare nogle eksempler op så man kan se at folk ikke bliver dømt.&nbsp; Det er altså i 45-46 år at alle disse ulovligheder har stået på spil ??

Okay - først tak for en fair gennemgang af hvordan du kører din forretning. Der er bare lige en detalje i dit indlæg - markedsføringsreglerne er ikke ens i alle de forskellige lande. Jeg har ingen anelse om hvornår AmWay kom ind på det danske marked - men det er kun alene lille Danmark jeg snakker om. Vi har så vidt jeg har forstået nogle af de skrappeste regler i verden for de her paragraffer.

Jeg går ud fra at de 3 mio. mennesker er på verdensplan forstås :). Problemet som jeg ser det, er de folk/repræsentanter - som uforvarende ''kommer til'' at overtræde MF-loven fordi det kører efter et amerikansk princip. Jeg er slet ikke i tvivl om at det er tilladt i USA.

Det næste er så, at jeg kunne forestille mig, at den helt store årsag til at der ikke er blevet nogen dømt på det, er at I jo netop kontakter dem I kender - og tærsklen for hvornår man gider splitte et venskab/en kontakt af på en retssag er temmelig meget større end i forhold til en totalt ukendt person.

For mit eget vedkommende ville jeg sikkert højst brokke mig højlydt. Men tak for svaret.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:56

> de efterspørger istedet mere...!?

Ja, jeg har stadig ikke forstået hvordan man i praksis kan gennemføre NM og stadig overholde såvel Markedsføringsloven og Dørsalgsloven. Disse lovgivninger er jo netop lavet for blandt andet, at beskytte privatpersoner mod at blive urimeligt forstyret privat gennem opringning, email, dørsalg osv.

At et givent "koncept" har en stor omsætning mener jeg ikke i sig selv kvallificerer det. Narkohandel er, som et omend lidt ekstremt eksempel, også en "branche" med en utrolig stor omsætning (mit gæt er væsentligt større end NM), men det gør det alligevel ikke til en legetim forrretning af den grund.

Jeg mener heller ikke at et argument om at ingen er dømt for NM i forhold til Markedsføringsloven eller Dørsalgsloven endnu er et brugbart argument for lovligheden af NM som sådan. Hvis der deriomod kunne henvises til konkrete sager, anlagt mod NM folk i Danmark for overtrædelse af Markedsføringsloven eller Dørsalgsloven og som var tabt af anklagemyndigheden ville det være en anden sag. Men sådanne eksempler har jeg ikke set refereret. Hvis de findes ville de f.eks. være stærkt argument for lovligheden (omend der i praksis godt kan være individuelle forhold i enkeltstående sager der skiller dem væsentligt ud fra andre tilsvarende).

Såvidt jeg husker har der været sager eller mistanker i Danmark om Pyramide-lignende NM foretagender, men det er ikke det vi snakker om her. Spørgsmålet i denne tråd fokuserer meget relevant på Markedsføringsloven. Så lad os få det ordentligt afklaret i stedet for at blive ved med at trække tråden, og spørgsmålet, ud af kurs.

Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 02:09

>>> Bygger du KUN dit netværk på venner og bekendte? eller bygger det på DINE venner og bekendte som så bygger på deres venner og bekendte som så bygger på deres venner og bekendte? <<<

Jeps, det er hele humlen i NM - man henvender sig til det ''varme marked'', dvs. folk man i forvejen kender via ''mund-til-øre''-metoden.

Så der er altså ingen grund til at:
>>>beskytte privatpersoner mod at blive urimeligt forstyret privat gennem opringning, email, dørsalg osv.<<<

E-mail og dørsalg benyttes IKKE i NM - kun MUNDTLIGE henvendelser til folk, man kender, dvs. familie, venner, veninder, bekendte m.m.

Side 4 ud af 18 (173 indlæg)