Hej alle Måske er dette indlæg lidt perifert i forhold til oplægget, men der er lige så mange måder at reklamere på som der er virksomhedstyper. Er man pølsemand så er skilte på gaden fint, sælger man is fra en vogn er Hjemis konceptet fint. I min virksomhed opfinder og udvikler vi ret tunge projekter der fordrer stor politisk og samfundsmæssig opbakning. Det betyder også at der skal skabes rigtig mange kontakter før der er den nødvendige opbakning - som igen betyder at markedsføringen er en virkelig tung og kostbar sag at have med at gøre. Derfor har vi valgt at bruge emails der sendes til specifikke personer, en af gangen - wauw der kan man tale om et stort arbejde. Det virker forbløffende godt - ud af henved 6.000 promoveringsemails er knap ½ promille blevet slettet eller har udløst en klage.
Valget man altid skal tage uanset hvad man end laver er: Er jeg ude efter hurtige penge uanset midlerne eller er dette noget jeg vil bruge den fornødne tid på - når svaret er givet, er det blot om at få de små grå igang og holde ved - simpelt!
NB. Jeg har prøvet at inddrage hele vennekredsen, når der skulle promoveres nye ideer til en forretning. Min løsning som var lidt dyr virkede ret lang tid. Invitér vennerne til grillning af møre bøffer og god vin - så hører de gerne på dig - længe. Men pas på du ikke bliver kedelig eller for omklamrende - så er de gået! Det fungere lidt ligesom gode vittigheder, sålænge folk vil fortælle dem videre og grine hver gang de fortæller din vittighed, så er successen på vej.
Med venlig hilsen
Lars C |
Jeg føler mig lige "kilden" til at smide et indlæg her.