Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer MLM ud over MF-loven �6a?

Side 3 ud af 18 (173 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Måske er dette indlæg lidt perifert i forhold til oplægget, men der er lige så mange måder at reklamere på som der er virksomhedstyper. Er man pølsemand så er skilte på gaden fint, sælger man is fra en vogn er Hjemis konceptet fint. I min virksomhed opfinder og udvikler vi ret tunge projekter der fordrer stor politisk og samfundsmæssig opbakning. Det betyder også at der skal skabes rigtig mange kontakter før der er den nødvendige opbakning - som igen betyder at markedsføringen er en virkelig tung og kostbar sag at have med at gøre. Derfor har vi valgt at bruge emails der sendes til specifikke personer, en af gangen - wauw der kan man tale om et stort arbejde. Det virker forbløffende godt - ud af henved 6.000 promoveringsemails er knap ½ promille blevet slettet eller har udløst en klage.

Valget man altid skal tage uanset hvad man end laver er: Er jeg ude efter hurtige penge uanset midlerne eller er dette noget jeg vil bruge den fornødne tid på - når svaret er givet, er det blot om at få de små grå igang og holde ved - simpelt!

NB. Jeg har prøvet at inddrage hele vennekredsen, når der skulle promoveres nye ideer til en forretning. Min løsning som var lidt dyr virkede ret lang tid. Invitér vennerne til grillning af møre bøffer og god vin - så hører de gerne på dig - længe. Men pas på du ikke bliver kedelig eller for omklamrende - så er de gået! Det fungere lidt ligesom gode vittigheder, sålænge folk vil fortælle dem videre og grine hver gang de fortæller din vittighed, så er successen på vej.

Med venlig hilsen

Lars C
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:19

Jeg føler mig lige "kilden" til at smide et indlæg her.

Jeg har hørt om hvad MLM er, men jeg har langt fra fået det at vide - jeg måtte google mig frem til en deffination.

Det er helt tydeligt, at der er en del firmaer med meget tvivlsomme produkter, som bruge MLM til at markedsføre sig med - måske fordi man med MLM kan grænsen for at have SIN EGEN etik til hvad man sælger, mere utydelig - og så måske også fordi det generelt er nemmere at finde en der mangler indsigt nok til at kunne sælge produktet, ved at henvende sig i flere lag.. :/

Jeg har fulgt (den lidt dystre debat) her på sitet i et lille stykke tid - og jeg må sige jeg synes det trods alt er synd for begrebet MLM; det kan sikkert bruges på mange andre mere konstruktive måder - og det er lidt dem jeg synes folk måske skulle prioritere at debattere.

En anden ting er så, at MLM måske har fået en lidt for fremtrædende rolle i markedsføringsdebatten, med sit helt eget link, her..

Jeg vil gerne være den "skid" der lige beder jer om at tage jer lidt sammen; det er åbenlyst, at dem som sælge et tåbeligt produkt via denher metode (knuste muslingeskaller blandet op med juice til 400.-/liter, de har fat i en rigtig dårlig (og for mig at se uetisk) forretningsplan - lissom dem der bliver ved med at nævne dårlige eksempler, ikke selv prøver at se de konstruktive muligheder.) Så, venner, kom lige ud ad hullerne, s'il vous plaiz :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:19

Jonas

Bygger din forretning alene på mund til mund , eller suplerer du med annoncer / nettet ?

Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:23

Mund til mund.

altså, jeg bruger jo nettet nu, men regner ikke med at netverke folk herfra. det ville bare være et ekstra plus. Kan godt lide at være i et dynamisk forum som dette, men er blevet lidt skuffet her på det sidste, hvad omgangstonen angår.

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 18:30

Jonas

Hvor stor en del af dine kunder genkøber af sig selv, altså uden at du kontakter dem igen?

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:34
Jonas, må jeg spørge hvad sælger du..? (Jeg tror der en nogen der kobler dit salgsprodukt sammen med med salgsmetoden, og derfor synes at metoden er dårlig..)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 2. Apr 05
Skrevet kl. 18:38
Det kommer an på aftalen med vedkommende. Enten aftaler man, at jeg ringer hver gang jeg selv bestiller varer ellers ringer de når de har brug for varer. Hos mig har de også selv mulighed for at handle direkte fra producenten hvor de bare betaler 100% for varen. hvis de som jeg, gerne vil bygge deres eget netverk får de varene til 70% af vejl.udsalgspris.
Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 18:46

jonas

Dem der vil bygge deres eget netværk, hører de så stadig til i dit netværk?
og modtager du en % af deres køb?
Tilmeldt 2. Apr 05
Skrevet kl. 19:05

Hvis jeg skal være helt ærlig bruger jeg mest tid på at bygge et netverk af forbrugere, som hver især handler i deres egen butik og som bygger deres eget forbrugernetverk. Deres netverk hjælper jeg så igang, da det er en del af mit. Målet er så at bygge netverket i sådan en form at det kører for sig selv og vil dermed give mig en passiv indkomst som jeg kan leve af.

Det er dagligdagvarer der løber igennem min forretning. Lige fra pasta og oliven olie, til sæbe, make-up og tandpasta.
Varesortimentet bliver hele tiden udvidet og er på omkring 400 vare nr.
Jeg kan kun rose produkterne. Og til jer der tvivler kan i bare prøve dem. 90 dages fuld returret(tror sgu det er tredie gang jeg skriver det idag

Selve marketingsplanen (muligheden for dit eget forbrugernetverk) er helt i top. Jeg klager ikke.

Lad hver med at have det dårligt med at en bekendt vil tjene penge på dig. Han tjener først penge når han har arbejdet for det. Og så er det i mine øjne fortjent  (her taler jeg kun for min forretning)

Folk tjener penge på os over alt. Det er der ikke noget nyt i

Tilmeldt 2. Apr 05
Skrevet kl. 19:34

hans

ja det gør jeg. Man kigger først, på sidst ankommende i netverket, hvor meget har han fortjent fra den fastsatte forskelsbonus-skala. her kigger man på omsætningen i vedkommendes forretning. han har eksempelvis ret til 3% . næste led har eksempelvis ret til 6%, hvor så min omsætning gør mig beretiget til 21%
Da det er en forskelsbonus, skal de første led selvfølgelig have deres andel. Efter deres bonus-andel er væk har jeg ret til 12%(21%-(6%-3%)) af hele kagen.
Dette var et meget kort eksempel, håber du fik lidt ud af det.

Jeg kan selvfølgelig stadig tjene penge på at sælge varene personligt, men det er noget lettere at folk bare handler i deres egen forretning
Det virker så logisk for mig, men derfor er det nok lidt "volapyk" fra folk som ikke kender til forretningen.    
Side 3 ud af 18 (173 indlæg)