En del af forvirringen opstår, fordi der skal lægges moms på, når du sælger en serviceydelse på nettet direkte til en person, hvis personen forbruger ydelsen i Danmark eller EU, men ingen moms, hvis det er en ikke-EU-person. Så skal man til at måle på, hvor køber befinder sig. Det gælder efter min bedste overbevisning ikke for annoncer solgt og vist via broker. Mvh Claus |
Hej Claus A
Nogenlunde samme forklaring har jeg også fået fra skat. Jeg jeg forstår ikke rimeligheden i det.
Hvis annoncerne vises i danmark så er køber nok også i danmark. Men det er jo ikke mig det viser annoncerne for køberen. Jeg sælger blot et område af min side til Google som holder til i USA. At de som vølger at vise danske annoncer som er rettet mod danske forbrugere har jeg ingen indflydelse på. Min serviceydelse er kun til google og så stopper handlen der, resten har jeg ingen indflydelse på og jeg kan jo heller ikke fakturere google for dem moms som skat mener jeg skal betale.
Er der nogen der ved om man kan få et bindende svar fra skat? altså når jeg har overbevist dem om at der ikke skal betales moms? jeg fortalte skattemanden at jeg nok måtte have fat på en revisor som bedre kunne forklare hvorfor der ikke skulle betales moms. Og han sagde bare at det var ligemeget om jeg brugte en revisor, hvis han mente der ikke skulle betale moms så kunne han angive det som sådan, men det ville ikke forhindre Skat om at komme efter nogle år og kræve at momsen blev betalt bagud og evt. køre en sag mod mig, og den ville skat vinde da de allerede har vundet ligende sager.
Det er sgu ikke sjovt at tjæne penge som selvstændig i dagens danmark