Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af adsense indtægter

Side 1 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal jeg betale moms af indtægter fra google adsense ?

Jeg har endnu ikke fået penge udbetalt så jeg ved ikke om det er en dansk afdeling der udbetaler pengene.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:51
Prøv søgefunktionen:
http://dev.ankiro.dk/demo/amino/default.asp?q=adsense+bogf%F8ring&s=S%F8g

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 18:17
Der er meget uklarhed om hvorvidt man skal eller ikke skal. Specielt hvis man spørger Skat, for de kan slet ikke finde ud af det eller komme med en endeligt svar, jeg har de sidste måneder forsøgt at få et endeligt svar fra mit skattecenter og jeg har snakket med 6-7 forskellige personer. De fleste mener ikke der er moms på adsense reklamer da det er en service man yder til et land uden for EU, men så er der også dem der mener at den service man yder atlså reklamerne er en service over for den danske bruger som ser annoncerne og hvis man tolker det sådan ja så skal der betales moms. Der er for nylig afsagt dom i en sag som skat har andlagt mod en stakkels virksomhedsejer som derefter gik på røven, fordi de 3 år efter mente at han skulle betale moms at nogle annoncer (IKKE ADSENSE) men afflicate annoncer Skat vandt og han tabte og den sag prøver de nu at presse ind på adsense indtægterne.

Enhver som kender lidt til lovgivningen og adsense kan se at det er helt hul i hovedet da annoncerne jo på ingen måde er en service over for den danske bruger men en ydelse til Google. Og for at de skal være endnu mere tosset så mener det samme skattefolk at man ikke kan trække moms fra hvis man køber en annonce på google adwords men man skal betale moms hvis din egen annonce via samme annonce netværk vises på din egen side.

Her er et par links til nogle andre tråde om samme emne.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:02
Vi har haft adsense indtægter længe og der er INGEn tvivl - der skal IKKE afregnes moms af dette. Min "kunde" er Google i USA - hvem de så sælger annoncerne til er mig underordnet, på samme måde som at New York Times også er en af mine kunder og der afregnes heler ikke moms - uanset at avisen kan købes og læses af Danskere.

Hvis du har problemer med dette så skift til en bedre revisor :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hej Mikkel!

Jeg er fuldstændig enig med dig: Vi har også en del kunder med adsense-indtægter,

som vi ikke momser.

Har på et tidspunkt forespurgt hos SKAT, som kunne bekræfte, at der ikke var tvivl.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:44
Ja, alt andet ville da også være helt sindssygt. Hvis argumentet om at det rammer danske brugere, eller at danskere kan få adgang til det du leverer til en kunde udenfor EU, så falder hele systemet jo sammen. Min eksempel med New York Times er reelt nok - jeg har faktisk lavet opgaver for dem, og jeg har naturligvis ikke påført moms på mine faktura - uanset at danskere godt kan læse avisen og endda købe den her i Danmark. Det MÅ og SKAL være mig uvedkommende. Så jeg er da glad for at du, som revisor (på linie med min egen) er enig med mig :)
Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:20
Men er det en dansk afdeling der udbetaler pengene ?

Jeg har læst et sted at beløbet udbetales i Dkr.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:39
Nej, såvel checks som bankoverførsel kommer fra USA, og det er med Google i USA aftalen som AdSnese publisher er indgået. Checks kan du få i åde dollars og danske kroner. Bankoverførsler overføres kun i lokal valuta. Valuta vil dg aldrig i sig selv have noget med sagen at gøre. Jeg har f.eks. kunder i Danmark som jeg afregner i Dolars - men fordi de er i Danmark skal jeg naturligvis påføre moms, som jeg da også gør.
Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:15
Ja det burde være åbenlyst at der ikke skal betales moms af adsense, men jeg får den forklaring at det at annoncerne vises til danske brugere betyder at det tolkes som en service til danske kunder og jeg bliver henvist til denne sag http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=398848&vID=0

Men jeg overvejer at finde en revisor som kender mere til reglerne og som kan argumentere bedre end mig. For jeg kan jo ikke sige noget når jeg får en sag i nakken som denne som bevis på at reglerne med at man handler med et land uden for EU ikke gælder når det er annoncer som vises på danske sider, og hvis jeg nævner at jeg ikke kender nogen som betaler moms så siger ham bare at det er noget de er ved at sætte ind over for.

Men okay skattefolk er jo også kun mennesker og der er sikkert også stressede og så er det nemmere at sige at det skal man end at sætte sig ind i sagerne

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:28
Som sagt er det et forvrøvlet argument den skattemand kommer med. Skulle den regning jeg sender til New York Times så også momsbelægges fordi danskere kan se annoncerne? Nej, naturligvis ikke. Jeg har som sagt ingen aftaler med danske annoncører (om Adsense), men derimod med Google i USA. Hvem der faktisk ser annoncerne aner jeg ikke og det er mig uvedkommende. Og iøvrigt jeg gad nok se SKAT bevise hvem der faktisk har set de annoncer - visning for visning :) Den data har kun Google og SKAT får den ikke af dem.

Hvis denne skattemands logik skal følges til dørs så betyder det vel også at hvis jeg sender en faktura til en dansk medievirksomhed, for annoncer som vises i udlandet, så skal der ikke pålægges moms? Den tror jeg ikke går hehehe

jeg vil anbefale at du får fat i en revisor der kan argumentere ordentligt for din sag - hvis der overhovedet er en.

Side 1 ud af 7 (66 indlæg)