Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få en sælger til at arbejde på ren provision??

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Et salgsbureau ville sikkert ikke være en dårlig ide. Det kan være den lige skal undersøges nærmere. Kender du nogen?

En anden ting som vi slet ikke har haft på banen er sælgerens loyalitet over for den virksomhed han repræsenterer. Hvis han er rent provisionslønnet vil han så ikke bare prøve at sælge for enhver pris. incl at love kunderne noget vi ikke kan holde eller fortælle lønghistorier.

Det sammen kunne vel ske med et salgsbureau!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:20
Dato: 6/19/2006 2:55:55 PM Forfatter: Anders Abrahamsen

Det kunne jo være at sælgeren ville arbejde hårdt i prøveperioden for at bevise at han er en god sælger som det er værd at satse på.

hvis han nu beviser at han kan sælge rigtig godt vil jeg da gerne give ham en god grundløn. Både for at holde ham i stalden men også for at hans provisionsløn skal ryge igennem taget.

Det har jeg også erfaret med de forsøg jeg har lavet på området. Jeg synes dog at det er meget vanskelige at finde gode sælgere som vil arbejde på ren provision. De ved sgu godt hvad de er værd, og gider ikke tage chancer, hvilket jeg på sin vis godt kan forstå.

Du skal være klar over at sælgere der kører 100% på provision har fokus på flere ting på én gang. Det er ikke nødvendigvis dit produkt der kommer i forreste række, specielt ikke hvis sælgeren tjener flere, eller nemmere penge på andre produkter i tasken. Dit produkt kan meget nemt blive noget der fylder hullerne i kalenderen op.

Jeg har prøvet at bruge freelance sælgere til et projekt som burde være nemt at gå til. De kunder der allerede var kommet ombord var glade for produktet, og flere af dem forlængede aftalen ved udløb. Men de var pokkers svære at sælge til første gang, og to at de sælgere jeg havde igennem møllen solgte INTET, selvom de gav den hele armen. Det siger jo sig selv at det ikke er holdbart i længden for sælgeren at blive ved med at bruge tid på noget som ikke giver penge. Sælgere skal også have rugbrød en gang om dagen...

mvh Carsten

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:30
Der er god mening i at bekymre sig mht. sælgerens motiver, loyalitet osv.

Men det er faktisk ikke meget anerledes end alle andre slags samarbejder eller for den sags skyld fastansættelser.

I sidste ende handler det om at finde en person, som man kan stole på. Een som har et godt rygte, gode referencer mm.

Der findes mange dygtige sælgere derude for hvem en aftale er en aftale, og som forstår at begge parter skal vinde.

Det er ikke let, men giv ikke op! :)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:49
> Så hans løn vil vel aldrig overstige min da de to vil stige proprosenalt

Nej, det er langt fra sikkert. Du har, som virksomhed, en masse omkostninger som ikke vedrører mig. I praksis har jeg da også oplevet mindst et par gange, at min løn KLART overgik direktøren i selskabet, og det blev han faktisk rigtig sur over som tiden gik. Så da han til sidst valgte at træde ud af aftalen kostede det ham næsten 1 million, p.g.a. de exit klauuler jeg heldigvis havde sikret mig
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 16:33
Hej Anders,

- Det er absolut muligt at få seriøse sælgere på ren provision. Det er også muligt at erhverve sig nogle rigtige glatnakker. Jeg har haft et par sælgere til nogle canvasprodukter, som heldigvis var ansat via et selskab jeg havde købt ydelsen fra, altså et selskab der varetog salget på ren provision.

Mine oplevelser var både og. Enkelte sælgere fungerede rigtig godt i mange måneder, andre holdt ikke i én.

Man skal ihverfald bruge tid på den person man hyrer, hvis det skal være et direkte ansættelses forhold. La´vær med at blive imponeret over tidligere salgsresultater. Men tænk lidt på om du overhovedet synes om personen... 

Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:54
Tak for alle indlægene.

jeg har lige lidt jeg skal have kigget på her over sommeren så må vi se hvilken løsning det bliver.

Ha en god sommer

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 08:58
Det er i det hele taget et vanskeligt område, når vi snakker salg.

Som sælger er man altid i skudlinien. Du kan time for time måle om der er et resultat. Derudover er der mange sælgere som er bedre til at sælge dem selv en selve produktet :-)

Men der findes mange gode sælgere, men de er også dyre.

Jeg arbejder også på provision, både som selvstændig og i forbindelse med nogle opgaver, men jeg vil så også have en ordentlig provision 50%, men omvendt kan ejeren også læne sig tilbage og se kronerne rulle ind.

Men som nævnt i mange af indlæggende her, så skal man være klar til at accepterer at sælgeren kan have en løn der er meget højere. Salg skal jo bygges op. Det er muligt at man knokler i den første periode, uden de store resultater, og så er der hul igennem, og man kan i sidste ende side og modtage ordrerne. Set fra arbejdsgiverens side (er jeg selv :) ) virker det måske pludselig, som om der ikke laves noget, men i virkeligheden er det jo bare frugterne der høstes.

Så en god kontrakt med fast defineret mål og delmål er det bedste.

Selv har jeg også haft sælgere ansat på både fast løn og provision, og det har ikke været en ubetinget succes. Jeg ville gerne give sælgeren en høj provision, hvis der omsættes noget. Problemet lige nu er, at alle skriger på sælgere, og det betyder at sælgerne kan frit vælge, høj fast løn, høj bonus, frokostordninger, fri telefon, fri bil etc etc.

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 14:02
Hej Anders.

Hvorfor ikke selv lave salgene på baggrund af outsourcing af det hårde opslidende arbejde? Det er det, vi er gode til hos Mit telemarketing firma Mødebooker. Vi vil kunne lave alt det opsøgende arbejde for dig og levere de møder til dig, du har behov for. Så slipper du for at ansætte en fastlønnet sælger, der ikke får gjort nok ved det opsøgende arbejde...

Held og lykke med jagten (og salget)

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Vejle
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:25

Hej alle,

Rigtig interessant emne - Jeg står i lidt samme situation og tænker på at etablere samarbejde med en freelance salgskonsulent på ren provision basis. Mit firma har et produkt, der har fået en rigtig god feedback fra relevante segmenter og nu mangler vi/jeg at få det præsenteret og solgt ind.

Er der nogen der kender et link, firma eller andet, hvor det vil være muligt at søge/etablere kontakt med freelance sælgere, der er klar til at tage en risiko men med perspektiv for en rigtig god indtjening?

Med hensyn til om en freelancer på ren provision vil få mere end undertegnede, vil det ikke irritere, tværtom.

Tak på forhånd

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:32

dkmichmo:

Er der nogen der kender et link, firma eller andet, hvor det vil være muligt at søge/etablere kontakt med freelance sælgere, der er klar til at tage en risiko men med perspektiv for en rigtig god indtjening?

Prøv at søge blandt de mange freelancereAmino Freelancer.
Amino Freelancer: Salg Marketing & PR

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)