Et salgsbureau ville sikkert ikke være en dårlig ide. Det kan være den lige skal undersøges nærmere. Kender du nogen? En anden ting som vi slet ikke har haft på banen er sælgerens loyalitet over for den virksomhed han repræsenterer. Hvis han er rent provisionslønnet vil han så ikke bare prøve at sælge for enhver pris. incl at love kunderne noget vi ikke kan holde eller fortælle lønghistorier. Det sammen kunne vel ske med et salgsbureau! |
Dato: 6/19/2006 2:55:55 PM Forfatter: Anders AbrahamsenDet kunne jo være at sælgeren ville arbejde hårdt i prøveperioden for at bevise at han er en god sælger som det er værd at satse på.hvis han nu beviser at han kan sælge rigtig godt vil jeg da gerne give ham en god grundløn. Både for at holde ham i stalden men også for at hans provisionsløn skal ryge igennem taget.
Det har jeg også erfaret med de forsøg jeg har lavet på området. Jeg synes dog at det er meget vanskelige at finde gode sælgere som vil arbejde på ren provision. De ved sgu godt hvad de er værd, og gider ikke tage chancer, hvilket jeg på sin vis godt kan forstå.
Du skal være klar over at sælgere der kører 100% på provision har fokus på flere ting på én gang. Det er ikke nødvendigvis dit produkt der kommer i forreste række, specielt ikke hvis sælgeren tjener flere, eller nemmere penge på andre produkter i tasken. Dit produkt kan meget nemt blive noget der fylder hullerne i kalenderen op.
Jeg har prøvet at bruge freelance sælgere til et projekt som burde være nemt at gå til. De kunder der allerede var kommet ombord var glade for produktet, og flere af dem forlængede aftalen ved udløb. Men de var pokkers svære at sælge til første gang, og to at de sælgere jeg havde igennem møllen solgte INTET, selvom de gav den hele armen. Det siger jo sig selv at det ikke er holdbart i længden for sælgeren at blive ved med at bruge tid på noget som ikke giver penge. Sælgere skal også have rugbrød en gang om dagen...
mvh Carsten