Det må vel handle om, at få skatten på arbejde ned, og så tilgengæld en beskatning ved salg af både andel og ejerbolig. Hvis beskatningen af boligerne skal indføres, så lejeværdien af egenbolig, og alt det ressoucekrævende arbejde der er forbundet med det fjernes.
Virksomhederne har indørt "lean" de senere år, måske var det en ide, at gøre det samme med skattesystemet. F.eks. Hvorfor betale licens eller børnepasning, hvorfor ikke simpelthen lade det være en del af skatteprocenten, og den der så ikke bruger, kan få et fradrag. Der undlaldes en masse adminstration.
Nystartede virksomheder burde have lempeligere vilkår, eksempelvis som man har i Irland. f.eks. momsfritagelse i den første periode, eller noget i den stil. I Irland har det skabt en masse vækst, som vi Danmark fra nu af godt kunne bruge, da "krystalkuglen" viser stigende arbejdsløshed og økonomisk nedgang i 2009 og frem. Man prøver nu at lappe økonomien med noget man i forvejen kender, men jeg tror ikke det hjælper - det er ihvertfald meget kortsigtet. Bankpakker og hjælp til erhvervslivet og hvad har vi. I min verden har bankerne tjent kassen på de senste års opsving, og som andre gode købmænd burde de nok have lagt lidt til side, og ikke kun tilgodeset aktionærerne...Nå varm luft nok, men jeg mener ikke det er en statsopgave, hvis virksomheden ikke kan hænge sammen, må den lukke, selvom man hedder Danske Bank.
Der mange ting man burde overveje i skattejunglen, men lean er nok en af vejene frem. Synlighed og gennemskueligehed kan godt gå hen og blive fremtiden, senest illustreret af Barak Obama..