jeg syntes bl.a. at forslaget med, at de skattelettelse der skal være og som skal finansieres vi afgifter på bl.a. transport erhvervet er helt hen i vejret. vognmands branchen er i forvejen meget hårdt ramt, omsætningen er halveret for mange, deres priser er faldet betydeligt, og nu skal de så af med endnu flere afgift kroner... ikke nok med Der e r blevet pålagt en masse omkring deres vognpark...f.eks. må de lastbiler de købte for få år siden, ikke må køre i flere områder fra 2010, men vi snakker også kun indkøb til nogle millioner der er forældet på ingen tid, trods de da de indkøbte det sidste nye på marked troede dig sikret fremover. det e r nok et spørgsmål om vognmændene har råd til at indkøbe nyt materiel i de næste år, eller med andre ord, det har nok de færreste, og så må københavn bliver sat i stå, fordi der ikke kan blive leveret i det område...men det er vel det der skal til, at København f.eks ikke fremover kan få revet ned eller bygget nyt, fordi lastbilerne ikke må køre ind og levere materiel. Der er hele tiden nye regler, nye påbud, og mange som ikke engang er gennemtænkt der bliver ført ud i livet, trods stor modstand fra mange vognmænd...eller at de få der kan transporter det store og tunge gods, får den pris de vil have, fordi de fik købt euro 5 inden krisen kradsede...såfremt de selvfølgelig overlever så længe....den ene vognmand efter den anden tager pladeren af bilerne lige for tiden, man ser flere og flere biler stillet op på pladser over alt....hvilket jo også betyder mindre i statskassen på bl.a. vejafgift oven i vægtafgift som de betaler nu.
hvis jeg var minister vil jeg slette børnechecken bruge den på gratis instituionspladser, men en del mere personale end man tilbyder idag...jeg vil sørge for at alle skoler var i en stand,så børn ikke blev syge af at gå der, at der var færre elever i klasseren så lærerne havde en reel chance for en fornuftig undervisning, hvor de kunne sikre den enkelte fik den undervisning der var nødvendig. Jeg vil saste på børnene som er dem der skal bære os videre fremover, istedet for hele tiden at forringe deres vilkår... Jeg vil sørge for istandsættels påalle offentlige bygninger og veje, så vi kunne få gang i arbejdet igen Jeg tror ikke på 500 kr i skattelettelse om måneden giver den store forbrugs fest som man forventer, og det får ikke hjulene i sving i DK, hvad der ellers er tiltrængt på mange områder.
|
Peder TakeTwo.dk:Det er fair nok at være (økonomisk) liberal og mene at folk skal have noget ud af deres arbejdsindsats, men så syntes jeg i samme ombæring at man bliver nød til at affinde sig med at jobs i det offentlige har løndannelse på markedsvilkår.
Så vigtige jobfunktioner som disse mennesker udfylder, syntes jeg ikke man kan blive ved med vedvarende at gøre mere og mere uatraktive som det sker lige for tiden.
Du glemmer jobsikkerheden, folk strømmer tilbage til det offentlige, næppe pga. den gode løn, men fordi de ikke risikerer at blive fyret i morgen. Man kan ikke både få i pose og sæk.