Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du var skatteminister!

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg syntes bl.a. at forslaget med, at de skattelettelse der skal være  og som skal finansieres vi afgifter på bl.a. transport erhvervet er helt hen i vejret.

vognmands branchen er i forvejen meget hårdt ramt, omsætningen er halveret for mange, deres priser er faldet betydeligt, og nu skal de så af med endnu flere afgift kroner... ikke nok med

Der e r blevet pålagt en masse omkring deres vognpark...f.eks. må de lastbiler de købte for få år siden, ikke  må køre i flere områder fra 2010, men vi snakker også kun indkøb til nogle millioner der er forældet på ingen tid, trods de da de indkøbte det sidste nye på marked troede dig sikret fremover.

det e r nok et spørgsmål om vognmændene har råd til at indkøbe nyt materiel i de næste år, eller med andre ord, det har nok de færreste, og så må københavn bliver sat i stå, fordi der ikke kan blive leveret i det område...men det er vel det der skal til, at København f.eks  ikke fremover kan få revet ned eller bygget nyt, fordi lastbilerne ikke må køre ind og levere materiel.

Der er hele tiden nye regler, nye påbud, og mange som ikke engang er gennemtænkt der bliver ført ud i livet, trods stor modstand fra mange vognmænd...eller at de få der kan transporter det store og tunge gods, får den pris de vil have, fordi de fik købt euro 5 inden krisen kradsede...såfremt de selvfølgelig overlever så længe....den ene vognmand efter den anden tager pladeren af bilerne lige for tiden, man ser flere og flere biler stillet op på pladser over alt....hvilket jo også betyder mindre i statskassen på bl.a. vejafgift oven i vægtafgift som de betaler nu.

hvis jeg var minister vil jeg slette børnechecken bruge den på gratis instituionspladser, men en del mere personale end man tilbyder idag...jeg vil sørge for at alle skoler var i en stand,så børn ikke blev syge af at gå der, at der var færre elever i klasseren så lærerne havde en reel chance for en fornuftig undervisning, hvor de kunne sikre den enkelte fik den undervisning der var nødvendig.

Jeg vil saste på børnene som er dem der skal bære os videre fremover, istedet for hele tiden at forringe deres vilkår...

Jeg vil sørge for istandsættels påalle offentlige bygninger og veje, så vi kunne få gang i arbejdet igen

Jeg tror ikke på 500 kr i skattelettelse om måneden giver den store forbrugs fest som man forventer, og det får ikke hjulene i sving i DK, hvad der ellers er tiltrængt på mange områder.

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 12:24

Peder TakeTwo.dk:

Det er fair nok at være (økonomisk) liberal og mene at folk skal have noget ud af deres arbejdsindsats, men så syntes jeg i samme ombæring at man bliver nød til at affinde sig med at jobs i det offentlige har løndannelse på markedsvilkår.

Så vigtige jobfunktioner som disse mennesker udfylder, syntes jeg ikke man kan blive ved med vedvarende at gøre mere og mere uatraktive som det sker lige for tiden.

Du glemmer jobsikkerheden, folk strømmer tilbage til det offentlige, næppe pga. den gode løn, men fordi de ikke risikerer at blive fyret i morgen. Man kan ikke både få i pose og sæk.

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 12:25

Schjøtt:

Hvad mon en tidligere skatteminister, og nuværende direktør, samt formand for en skatte kommision, kan bjerge i årsløn ?

Dem der har deres virke på borgen får en god hyre for et "halvtids job", det kvalificerer dem jo ikke ligefrem til at sætte sig ind i "kassedamens" hverdag.

Dem de studerer skal have noget mere for at studere, så de ikke skal spilde tiden med "fritidsjobs", de jobs er der andre der skal have, så de kommer ud af ledighedskøen.

Misundelse er en grim ting :-(

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 12:28

Og et konstruktivt indlæg,

Jeg mener boligbeskatningen bør øges. Det er jo fuldstændigt grotesk at jeg kan exitte boligmarkedet med +1 mio. skattefrit.

Licens burde ophæves og betales over skatten.

En flad skat er næppe realistisk, men ville dog være mest rimeligt.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:28

Thomas1974:

Schjøtt:

Hvad mon en tidligere skatteminister, og nuværende direktør, samt formand for en skatte kommision, kan bjerge i årsløn ?

Dem der har deres virke på borgen får en god hyre for et "halvtids job", det kvalificerer dem jo ikke ligefrem til at sætte sig ind i "kassedamens" hverdag.

Dem de studerer skal have noget mere for at studere, så de ikke skal spilde tiden med "fritidsjobs", de jobs er der andre der skal have, så de kommer ud af ledighedskøen.

Jeg tvivler på at der er ret mange af de folkevalgte på borgen der bruger mindre end 37 timer om ugen på deres job, heller ikke set over et helt år, på trods af deres lange "ferier"

De står trods alt til rådighed døgnet rundt, året rundt, og jeg ved godt hvad jeg tager for at stå til rådighed for mine kunder, det er ikke billigt, og ligeledes forventer jeg ikke at en MF'er skal arbejde gratis.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:25

Thomas1974:

Peder TakeTwo.dk:

Det er fair nok at være (økonomisk) liberal og mene at folk skal have noget ud af deres arbejdsindsats, men så syntes jeg i samme ombæring at man bliver nød til at affinde sig med at jobs i det offentlige har løndannelse på markedsvilkår.

Så vigtige jobfunktioner som disse mennesker udfylder, syntes jeg ikke man kan blive ved med vedvarende at gøre mere og mere uatraktive som det sker lige for tiden.

Du glemmer jobsikkerheden, folk strømmer tilbage til det offentlige, næppe pga. den gode løn, men fordi de ikke risikerer at blive fyret i morgen. Man kan ikke både få i pose og sæk.

Mener du helt alvorligt at 22k pr. måned i startløn uden mulighed for at sige inden for 8 år (mener jeg det er) for personer med en professionsbachelor (sygeplejere, socialrådgivere, bioanalytikere, pædagoger, etc.) er at få i pose og i sæk, blot fordi de har en marginalt større jobsikkerhed end resten af befolkningen? Det syntes jeg squ godt nok ikke, det er jo en horribel dårlig løn!

Mvh Peder

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 22:29

Det er ikke nogen høj løn, men til gengæld så er jobsikkerheden helt helt anderledes, der er ufattelig høj pension, betalte pauser, betalt barsel, 6 ugers ferie og en pædagog kan jo ikke fyres ligegyldigt hvor dårligt hun performer så sammenlignet med en person i det private, synes jeg absolut ikke det er ringe. Jeg er så også en af dem, der ikke sammenligner professionsbachelorer med ingeniører som de jo gerne selv vil sammenlignes med.

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 22:30

Anders Christensen:

Thomas1974:

Schjøtt:

Jeg tvivler på at der er ret mange af de folkevalgte på borgen der bruger mindre end 37 timer om ugen på deres job, heller ikke set over et helt år, på trods af deres lange "ferier"

De står trods alt til rådighed døgnet rundt, året rundt, og jeg ved godt hvad jeg tager for at stå til rådighed for mine kunder, det er ikke billigt, og ligeledes forventer jeg ikke at en MF'er skal arbejde gratis.

Jeg er enig, synes Schjøtts kommentarer var for jantelovsagtige

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:41

Thomas1974

Ufattelig høj pension? På 10% (så vidt jeg husker, måske 12) får dem så helt op i den svimlende sum af 24-25k pr. måned. Kan du finde andre så højt uddannede der generelt ligger i det niveau når der er inkluderet persion og personalegoder?

Jo vel, der er da fordele. Men kan det retfærdiggøres at disse mennesker ikke kan have råd til bil eller hus?

Korrekt de kan slet slet ikke sammenlignes med ingeniører. De har jo både mere ansvar, mere stressende stillinger og mere menneskeligt krævende jobs, det ville jo også være tåbeligt at belønne dem for det. De kunne jo bare have valgt anderledes!

Den helt konkrete forskel på de to typer af uddannelser er naturligvis bare at ingeniørernes løn fastsættes på markedsvilkår og det gør professionsbachelorernes ikke.

Men er det ikke lidt at skyde sig selv i foden at vi på den måde udsulter denne sektor? Det er jo (i hård konkurrence med kloarkarbejder) de mindst attraktive job der overhovedet findes i landt. Og samtidig er det vel på en eller anden måde også de vigtigste.
Der går jo ikke et år (så langt tilbage som jeg kan huske) hvor vi ikke hører om stigende mangel på lærer, sygeplejere og bioanalytikere. Og helt ærligt, så gør de horrible forhold også at de mest kvalificerede aldrig søges i den retning. Med resultatet; dummere børn, dårligere sundhedsvæsen, dårligere rådgivning af ledige/narkomaner/psykisk syge og dårligere indsats overfor udsatte børn.

Kan vi være det bekendt over for de som sidder rundt omkring i vores omsorgsstillinger og over for os selv som samfund?

Mvh Peder

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 12:00

Glem det, dine postulater er jo som taget fra et partiprogram, det gider jeg ikke spilde min tid på at debattere.

Jeg vil nøjes med at nævne at ansøgningerne til det offentlige er i stærk stigning, og det er næppe fordi jobbene er så dårlige som du vil gøre dem til.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)