Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pc-lager.dk yder ingen service

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hej Diavolo

Jeg tror sagtens de fleste kan læse dine indlæg, det tager blot lidt længere tid :-)

Hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste der synes jeg er blevet dårligt behandlet. Det giver lidt ro i sindet. Jeg kan godt se at det har "loven" på deres side, men jeg mener også som du, at der slet og ret manglede god service. Og hvis kunderne får sådanne oplevelser når de handler på nettet kan jeg godt forstå at mange er skeptiske ved det, eller siger " det gør jeg aldrig mere, de er svindlere alle sammen" og så mister vi kunder. Men måske er der for meget vækst i nethandel til at yde god service ....

tak for din støtte.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 08:43
Dato: 6/14/2006 8:12:37 AM
Forfatter: Bent A.

Men måske er der for
meget vækst i nethandel til at yde god service ....

Det tror jeg ikke. Men der er nok en for stor fokusering på pris, der giver sig udtryk i, at servicen ofte hænger sammen med dette.

I starter med at vælge en dårligere service (ikke at få samlet maskinen) for at spare 500,-.

Når man vælger de billigere leverandører, så skal man også forvente en ringere service - at der så er nogen, der samtidig giver en god service er jo bare dejligt - men altså ikke forventeligt.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 09:18

Det tror jeg ikke. Men der er nok en for stor fokusering på pris, der giver sig udtryk i, at servicen ofte hænger sammen med dette.

Det kan der være en vis sandhed i.

I starter med at vælge en dårligere service (ikke at få samlet maskinen) for at spare 500,-.
QUOTE]

aah- der er vi ikke enige. At jeg vælger at samle maskinen selv har vel ikke noget med servicen at gøre.

Når man vælger de billigere leverandører, så skal man også forvente en ringere service - at der så er nogen, der samtidig giver en god service er jo bare dejligt - men altså ikke forventeligt.

Hvorfor det ???? Hvorfor er billigere priser lig med dårlig service, det er da ikke en selvfølgelighed, i hvertfald ikke der hvor jeg kommer fra.

Det svarer til at du siger at folk der får en dårlig løn er dårligere mennesker. Og det er vist heller ikke (altid) sandt. Det modsatte er heller ikke tilfældet.

Der er jo også flere andre der har skrevet i denne tråd som siger at de har fået en god service netop der, så det modbeviser dit postulat.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:25
Dato: 6/14/2006 9:18:07 AM
Forfatter: Bent A.

Hvorfor det ???? Hvorfor er billigere priser lig med dårlig service, det er da ikke en selvfølgelighed, i hvertfald ikke der hvor jeg kommer fra.
Jeg er nu enig med Claus. Udviklingen indenfor hardwaresalg online (specielt efter lanceringen af edbpriser.dk m.fl.) har resulteret i en hulens masse butikker med enormt lave priser. De fleste tjener næsten intet på de enkelte salg og mange lever udelukkende på volumen. En simpel analyse af deres handler viser, at hvis de bruger mere end x minutter på en handel, vil de tabe penge på den. I stedet for at tænke "måske køber kunden hos os igen, hvis vi behandler ham/hende ekstraordinært godt", tænker de i stedet "der er så mange andre kunder derude". Den ideologi må man desværre nok leve med, hvis man vil spare penge. Skal jeg have god service, køber jeg hos en lokal, fysisk butik med højere priser.

Der er jo også flere andre der har skrevet i denne tråd som siger at de har fået en god service netop der, så det modbeviser dit postulat.

Det eneste det umiddelbart beviser er, at nogen har en anden holdning til service end andre samt at nogen måske har ramt en supporter på en god dag.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:27
Dato: 6/14/2006 9:18:07 AM Forfatter: Bent A.

Jeg tror at man skal skelne mellem "dårlig service" og "ingen service".

Service koster tid og penge, og hvis butikken tjener 10 kr. på at sælge en PC (se evt. tråd om avancer på laptops), så må butikken sgu ikke bruge mange sekunder på kunden før handlen giver underskud.

mvh Carsten

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 09:58
Dato: 6/14/2006 9:18:07 AM
Forfatter: Bent A

Forfatter: Claus Agerskov

Når man vælger de billigere leverandører, så skal man
også forvente en ringere service - at der så er nogen, der samtidig
giver en god service er jo bare dejligt - men altså ikke
forventeligt.

Der er jo også flere andre der har skrevet i denne tråd som siger
at de har fået en god service netop der, så det modbeviser dit postulat.

Nej - mit postulat handler om forventninger til service - og ikke om hvilken service du reelt får. Så det er altså ikke et modbevis.Hvis man tager flere faktorer ind end blot salgprisen eksempelvis:
  • kundens samlede køb hos leverandøren
  • afstanden mellem kunde og leverandør
  • antal medarbejder hos leverandøren
  • leverandørens tid på markedet
Så vil man lettere kunne fastsætte den forventede service.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:23
Hej Der

Hvis man ved en del om computere, og ved hvordan man samler dem, ved hvilke problemer der kan opstå men ikke lægger inde med de fornødne udstyr til at samle det, men så alligevel bestiller det hele som et samlesæt for at spare 500 kr. så er man sgu selv ude om det! Ved at købe en maskine som er samplet og med preinstalleret styresystem som faktisk er med næsten gratis på de fleste samlede systemer, ja så sparer du tid, og tit meget bøvl, ved selv at samle og installere styresystem så tager det dig omkring 2 timer, SÅ er 500 kr. godt givet ud.

Jeg har tit købt computer systemer o. lign til fx mine forældre som jeg så skulle samle, jeg har måske gjort dette 15 gange (ikke kun lige til mine forældre) og jeg vil skyde på at op mod hver tredje computer var der hardware fejl, selvom man passer på, med statisk elektricitet så skal der så lidt til. Én transisitor som går i stykker, ud af de millioner der er i en computer, ja så fejler den.

Moralen: Køb samlet, virker skidtet ikke, så hænger sælgeren på den, medmindre du har lavet et eller andet tåbeligt!

og forresten så gør pc-lager.dk ikke noget galt, som jeg lige kan se ud af det skrevne, kan godt være at køber har følt sig en smule snydt og sur over at det ikke virkede, men som sagt så kan det sagtens være købers bror der har haft en ionladet- finger med i spillet!

Mvh

Kim Sand Sørensen  

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:40
Dato: 6/14/2006 5:23:15 PM
Forfatter: Kim Sand

Ved at købe en maskine som er samplet og med preinstalleret styresystem som faktisk er med næsten gratis på de fleste samlede systemer, ja så sparer du tid, og tit meget bøvl, ved selv at samle og installere styresystem så tager det dig omkring 2 timer, SÅ er 500 kr. godt givet ud.

Generelt vil jeg også anbefale ovenstående.

Der er nemlig en yderligere årsag til, at jeg selv installere styresystem, da det ikke er Windows eller Mac OS X, som skal på (alene i hvert fald), men en eller anden Linux-distribution - og det er der, så vidt jeg ved, ikke nogen af de billigere leverandører, som leverer.

Desuden har jeg oplevet kolleger, som har fået tilsendt samlede pc''er, hvor cpu-køleren har beskadiget bundkortet. Andre kolleger har så modtaget dobbelt-processor maskiner, hvor kun den ene processor var sat i - men det er jo noget helt andet.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:54
  Uden at ville træde nogen over tæerne; Man vil vel heller ikke gå ned til bilforhandleren og brokke sig over at man krøllede den rundt om et vejtræ, hvis man ikke kunne finde ud af at køre bilen....?

Så burde man måske i stedet tage nogle nye køretimer.

Jeg vil derved også mene, at hvis man selv køber alle stumperne og selv bygger PC''en, bilen, båden, køkkenet - eller hvad pokker det nu er - så er man altså også selv herre over at få købt de rigtige passende stumper og samle det korrekt.

/Jesper

www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:00
  Hvad angår priserne på IT-udstyr generelt, så er de rigtigt nok så langt nede at der dårligt nok er penge og derved tid til service.

En af mine gamle kolleger arbejder i en større virksomhed som forhandler udstyr til den grafiske branche - Mac''s, printere, scannere m.m. Han fortalte at de i dag har omkring 5% avance når de sælger en Mac... Så er det altså ikke meget at give til service og rådgivning.

/Jesper

www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)