Hejsa Her er et eksempel på hvordan man ikke bør behandle sin kunder.... Jeg bestiller en komplet pc, i samlesæt, hos pc-lager.dk. Jeg bor i Frederikshavn og min bror bor i Århus hvor pc-lager.dk også holder til, min bror tilbyder mig at hente og samle pc''en for mig for så kan jeg spare ca. 500 kr.. og hvem vil ikke gerne det ? Lørdag bestiller og betaler jeg for delene og min bror henter dem. Da han har sat alle delene i maskinen og skal til at installere Windows siger maskinen at der er en fejl. "Nå, for pokker den må jeg da hellere køre ind med igen" tænker min bror, og mandag morgen afleverer han computeren til pc-lager.dk og siger at de skal kigge på den da den ikke virker. Det vil de skam også gerne ... for 500 kr.!!! Da min bror skal på arbejde beder han mig om at tage kontakt til deres supporter, og det vil jeg gerne ![]() Jeg forklarer manden at jeg ikke synes det er rimeligt at jeg skal betale penge for noget som ikke er min skyld. Her knækker filmen ! Supporter: Jamen du har jo samlet computeren Jeg: Ja, det er rigtigt S: så skal du også betale for fejlfinding J: hvordan skulle jeg kunne finde ud af der er fejl på ramklodsen S: jae øh, det kan du ikke J: derfor samlede jeg den ! S: det skulle du ikke, du skulle være kommet ind med rammen. J: jamen jeg vidste ikke at det var rammen der var noget galt med og alle dele er jo spritnye. S: men når du har samlet computeren skal du betale for fejlfinding. Osv. osv. i en halv times tid Jeg prøver endda med at i flg. loven om internetsalg kan jeg fortryde mit køb i 14 dage. Det får jeg dog ret i og tænker "det er fint- det gør jeg ", men nej. Da jeg jo har samlet computeren har varen været i brug og kan derfor ikke tages retur til fuld pris. Jeg er rasende, og siger at det er utrolig dårlig service de "yder" og får kækt at vide at det er jo en mening jeg har lov til at have ... Jeg opgiver .... Jeg skal bruge computeren. Den flinke supporter finder noget nyt ram til computeren og jeg betaler 250 kr. mens jeg tænker "Amino - det her skal fa.... på Amino - så ka'' de lære det!" Morale: hvis du handler hos pc-lager.dk så køb kun varer der er testet og skulle det gå i stykker så find dit dankort frem. |
Pc-lager.dk yder ingen service
mvh Bent
Må sige, at jeg så udemærket forstår det meste af den behandling du har fået. Du køber et samlesæt og forventer, at de gider kigge på helheden efter du selv har samlet det. Det er de for mig at se i deres gode ret til at tage sig betalt for. Noget andet er, hvad super god servide så er :) Nu kender jeg ikke fejlen på rammene, men når man selv samler, kan der gå mange ting galt. Næste gang sådan noget sker, skal du sende den enkelte del ind hver for sig og bede dem kigge på den. Hvis det er forbrugerkøb er de forpligtet til det. Du valgte at spare 500,- og betaler nu prisen for det - som jeg ser det! Det lyder måske lidt hårdt :) Synes ikke der er noget at hænge PC-Lager ud for, i det du beskriver. Hvis man skulle sige noget om dem er det, at de tydeligvis ikke er parate til at gå den ekstra mil for en god kunde! |
Vi har selv handlet en del hos dem som distributør (de kører under tre navne/prisklasser - Århus PC Lager (primært lokale kunder), Compumail (udelukkende internet kunder) og D-C-S (distribution til it forhandlere)), og jeg vil derfor gerne supplere dig med en modsat oplevelse, vi har ofte oplevet at de har været meget retfærdige overfor os, også i situationer hvor det ikke nødvendigvis var at forvente (og ikke noget hvor vi juridisk var berettigede til det). Naturligvis kan der være forskel på behandlingen af kunder der køber ofte og/eller kunder der handler gennem hhv. det ene eller det andet navn, det skal jeg ikke kunne sige. |
Jeg er faktisk lidt rystet over jeres svar, Jeg ville aldrig byde en kunde den service. Det jeg blev tosset over var den kategoriske afvisning - det var ikke første gang den plade blev spillet. Det var heller ikke et spørgsmål om pengene, det var blot for at være en flink bror at han tilbød mig at samle den og jeg tænkte "tak - fint" brormand har samlet et hav af computere og han ved hvad han har med at gøre, men netop fordi alle dele var nye afleverede han den tilbage til pc-lageret. I min verden ville det blot være god service at kigge på det og sige til kunden "det var blot en bagatel med noget defekt ram - det virker fint nu - på gensyn" |
mvh Bent
Hvis du køber dele og samler sammen og får dette problem som du har nu, tar jeg da osse timeløn for at finde fejlen... Mange alm. kunder bruger heller ikke EDS når de samler deres pc og kunne zappe ramne... Jeg har tested en blok SD-Ram som gik fint igennem testen... så et smut over gulvet og et toutch på ramne og en ny test og de var fyldt med fejl... Der skal ikke mere til... Og når du køber et samlet system bliver de tested i 12-24timer (normalt). Men hvis du selv kan teste ramne og kommer ind med dem og en fejlbeskrivelse + RMA og de kommer frem til det samme skal du ikke betale (det går normalt under garantien "hvis det alså ikke er et zap") Og jeg har handlet hos PC-Lager / Compumail... flinke folk og jeg syntes selv jeg fik go service... |
Hvis du vælger en gør-det-selv løsning vil jeg give de andre ret i at du, eller din flinke bror, selv har valgt at stå for ansvaret for skridtet fra de "rå" komponenter til færdig maskine. Det kan tit gå godt, men bare ikke altid. Du har ikke købt en samlet maskine - men delene til dem, og det er derfor heller ikke den færdige maskine, som du har reklamationsret på, vil jeg mene - det er de enkelte dele. Jeg forstår godt du synes det er rigtig surt - men det er nok i høj grad dit og din brors uheldige valg det skal tilskrives |
Dato: 6/12/2006 11:05:21 PM Forfatter:Bent A. ...min bror tilbyder mig at hente og samle pc'en for mig for så kan jeg spare ca. 500 kr.... ... mandag morgen afleverer han computeren til pc-lager.dk og siger at de skal kigge på den da den ikke virker. Det vil de skam også gerne ... for 500 kr.!!! Her får jeg så forklaret at der skam er fejl på den ene ramklods og hvis de ikke skal kigge videre på den kan jeg slippe med 250 kr. Som andre allerede har skrevet, så er jeg ligeledes enig i, at pc-lager.dk er i sin gode ret til at tage sig betalt på fejlfinding på et system, de ikke selv har samlet. Dog lader pc-lager.dk tvivlen lade dig komme til gode, når de skifter RAM'en uden beregning, da RAM'en let kunne blive ødelagt af statisk elektricitet under montering, hvis man ikke har sikret sig mod det med et specielt armbånd monteret til stel. Jeg samler også altid selv mine (kunders) maskiner, da jeg på den måde har helt indsigt i, hvordan maskinerne er sat sammen og kan følge med udviklingen omkring hardware. Jeg benytter udelukkende standardkomponenter, så det er let at opgradere eller udskifte enkelt dele. Af de snesevis af maskiner, jeg har samlet, kan de tælles på en hånd, hvor der har været fejl i hardwaren. |
Ja det er god service - enig! Men der er intet fordækt i den måde, de har behandlet dig på. De er i hvert fald ikke svindlere eller lign i den sag. |
Ja, brormand og jeg er da også blevet enige om at det er sidste gang vi gør det på denne måde :-) man må vel tage ved lære... "Og jeg har handlet hos PC-Lager / Compumail... flinke folk og jeg syntes selv jeg fik go service..." Vi har også handlet der før, måske er det netop derfor vi er ekstra skuffede. Jeg siger heller ikke at de er svindlere, blot at de ikke ydede den service jeg forventede. Jeg har talt med at par andre "alm." forbrugere og de er helt enige med mig. Men jeg kan godt se at det ikke er her jeg skal hente trøst ![]() Nok om det. sagen er slut, og jeg skulle af med noget galde. Det er jeg kommet, dog måske ikke helt med det resultat jeg havde håbet på :-) |
mvh Bent
Har selv 2 eksempeler på hvordan kunder skal behandles, Engang hadde jeg samlet en pc og den ikke ville virke. Ringte først butikken og fik masser av god hjælp, men vi fik det ik ordnet - prøvde derfor at sende det inn til butikken. Det var greit hvis jeg betalte porto den ene vejen. Fair enough. De i butikken fant hurtig fejlen (et defekt grafikkkort), og ringte meg på aftenen og fortalte at de hadde funne fejlen, men de dessverre ikke hadde flere av den samme type skjermkort tilbage, og om det var "ok" at de sendte et nyere grafikkkort istedet. (Ja det var et bedre kort, ik bare nyere) Fik så pcen tilbage i tipp-top stand. Det kaller jeg service! Ikke noget betaling for test og check og annet tøv. En annen gang så røg min sænder til mit trådløse tastatur, det var helt min egen fejl - så jeg sendte dem en mail om de kanskje hadde bare en sender jeg kunne få købt. En vennlig mail tilbake rætt etterpå om at de skulle sjekke på lageret. Dagen etter kommer en ny mail om at de har funnet en del og at de lige har sendt den til mig. GRATIS siden jeg var en god kunde :) Når man tenker over det så er det kun et sjakktrekk fra dem, siden jeg nu vil ha svært med at velge en anden butikk i fremtiden og jeg vil alltid anbefale dem for venner og bekjente. Dessverre findes ikke butikken i Danmark, den heter www.komplett.no og omsetter for 2 milliarder i året - altså uten tvivl den største computerbutikk i scandinavia. Og det er der er en grund til ;) |