Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lydtekniker & moms

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er selvstændig Lydtekniker og lever udelukkende af mit firma. Største delen af min indkomst kommer dog fra et spillested som jeg så fakturerer månedligt. 

Jeg står i den situation hvor jeg er begyndt at udfører en del arbejde for musikere som ikke er moms registreret. Problemet er så at en hyre på 1500,- ikke er ret meget hvis jeg skal betale moms af dem. 

Derfor er mit spørgsmål. Kan jeg køre disse "jobs" uden om firmaet og opgive det som et eller andet på min selv-angivelse for at undgå at skulle betale moms?

På forhånd tak

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

I mine mange år i musikbranchen tog jeg altid den slags som B-indkomst. Det har aldrig givet mig problemer med hverken revision eller skat

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret.

 Hvad med bilag? hvad skal der stå på en regning som jeg skriver til et band?

på forhånd tak 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 Du bør helt klart lige vende det med en revisor.
Eller eventuelt give SKAT et ring og spørge direkte - De bider ikke - og så er det gratis Smile.

Jeg hælder til at give Mikkel ret. Bl.a. musikere er momsfritaget, men der er også noget om at dem arbejder inden for branchen også kan være helt eller delvist fritaget for moms. Men jeg ved ikke noget konkret om det. Det er blot noget jeg har hørt. Men det er også derfor jeg skriver at du bør undersøge det nærmere.