Hej og god aften,,,, jeg har nu læst jeres indlæg og er både enig og uenig i nogle af jeres meninger... Men en ting er i hvert fald sikkert, et mærke som Starbucks burde kunne gøre sig i Danmark i de større byer - og hvorfor - jo hvis man mærker trends og hvor man bevæger sig hen i forbindelse med at gå ud og more sig med vennerne, og hvad folk drikker - så går retningen i alkoholfrie drikke og her spilder kaffe og tee ind... Jeg kan i hvert fald mærke at efterspørgslen på kaffe og tee maskiner er meget høj, når jeg ser på udbudet af maskiner som forskellige mærkevarer producere... Se i Tyskland, her sælges der næsten inden for et hvert mærker med respekt for sig selv en fuldautomatisk kaffemaskine - Siemens, Bosch, Graef, Miele, Delonghi, Jura, ja vi kan fortsætte og hvorfor - fordi trenden går i den retning - så selvfølgelig vil der være plads til et mærke som Starbucks i Danmark.. og ja jeg forstår heller ikke hvorfor den endnu ikke findes i Flensburg....... men skal man have rigtig succes med en kaffebar - så skal man tage nogle ideer op fra udlandet en dobbelt bar/butik... Sælg oplevelsen i butikken og lad kunden købe kaffen og tage med hjem - sælg ham en maskine, have nogle modeller udstillet i baren og lad ham skabe inspiration, og lad ham så købe en maskine og lad ham komme tilbage igen og igen og prøve forskellige kaffetyper - det vil skabe suces, tro mig, i vil løbe jublende ud på gågaden og så vil I se at der er kø udenfor - hvis man vel at mærke gør det rigtigt, MEN DET ER TRENDEN, nu hvor man må drikke mindre og mindre og køre bil... I kan bare se på Nespresso, Dolce Gusto, Cappucino, Milkkaffe, ja fortsæt selv med de mange forskellige måder man bruger kaffen på og det samme vil ske med tee inden længe.. vent og se.. |
Morten Krarup Kristensen:Men nu du er ved det ka du så nævne virksomheder, som gerne vil ind på et marked hvor konkurrence er meget hård?
Telenor valgte at satse på det danske marked indenfor fastnet telefoni, mobiltelefoner, taletid og bredbånd ved at opkøbe Sonofon, Mobil2kr, Selvhenter, CBB, Bibob og Cybercity. Jeg vil da mene at konkurrencen er endda meget hård på det danske telemarked.