Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starbucks Danmark Franchis?

Side 5 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej og god aften,,,,

jeg har nu læst jeres indlæg og er både enig og uenig i nogle af jeres meninger...

Men en ting er i hvert fald sikkert, et mærke som Starbucks burde kunne gøre sig i Danmark i de større byer - og hvorfor - jo hvis man mærker trends og hvor man bevæger sig hen i forbindelse med at gå ud og more sig med vennerne, og hvad folk drikker - så går retningen i alkoholfrie drikke og her spilder kaffe og tee ind...

Jeg kan i hvert fald mærke at efterspørgslen på kaffe og tee maskiner er meget høj, når jeg ser på udbudet af maskiner som forskellige mærkevarer producere...

Se i Tyskland, her sælges der næsten inden for et hvert mærker med respekt for sig selv en fuldautomatisk kaffemaskine - Siemens, Bosch, Graef, Miele, Delonghi, Jura, ja vi kan fortsætte og hvorfor - fordi trenden går i den retning - så selvfølgelig vil der være plads til et mærke som Starbucks i Danmark.. og ja jeg forstår heller ikke hvorfor den endnu ikke findes i Flensburg....... men skal man have rigtig succes med en kaffebar - så skal man tage nogle ideer op fra udlandet en dobbelt bar/butik...

Sælg oplevelsen i butikken og lad kunden købe kaffen og tage med hjem - sælg ham en maskine, have nogle modeller udstillet i baren og lad ham skabe inspiration, og lad ham så købe en maskine og lad ham komme tilbage igen og igen og prøve forskellige kaffetyper - det vil skabe suces, tro mig, i vil løbe jublende ud på gågaden og så vil I se at der er kø udenfor - hvis man vel at mærke gør det rigtigt, MEN DET ER TRENDEN, nu hvor man må drikke mindre og mindre og køre bil...

I kan bare se på Nespresso, Dolce Gusto, Cappucino, Milkkaffe, ja fortsæt selv med de mange forskellige måder man bruger kaffen på og det samme vil ske med tee inden længe.. vent og se..

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Men nu du er ved det ka du så nævne virksomheder, som gerne vil ind på et marked hvor konkurrence er meget hård?

Telenor valgte at satse på det danske marked indenfor fastnet telefoni, mobiltelefoner, taletid og bredbånd ved at opkøbe Sonofon, Mobil2kr, Selvhenter, CBB, Bibob og Cybercity. Jeg vil da mene at konkurrencen er endda meget hård på det danske telemarked.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men denne tråd er jo også blevet helt tosset.

Jeg tror godt at Morten udmærket ved, at Starbucks kunne have mange butikker i DK og fylde dem op, men nu har han jo meldt det modsatte ud, og så synes han at han må holde fast....

Lidt tosset, men sådan er det bare....

Peace

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Jeg tror godt at Morten udmærket ved, at Starbucks kunne have mange butikker i DK og fylde dem op, men nu har han jo meldt det modsatte ud, og så synes han at han må holde fast....

Lidt tosset, men sådan er det bare....

Du sagde det, jeg tænkte det ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Ja, men denne tråd er jo også blevet helt tosset.

Jeg tror godt at Morten udmærket ved, at Starbucks kunne have mange butikker i DK og fylde dem op, men nu har han jo meldt det modsatte ud, og så synes han at han må holde fast....

Lidt tosset, men sådan er det bare....

Peace

 

Jamen jeg holder skam fast. Beklager jeg da hvis du har misforstået..

Jeg tror ikke på Starbucks vil kunne skabe det nødvendige dækningsbidrag ved at være i Danmark.

Synes bar det blev en "personlig" diskussion i stedet for egentlig at diskutere emnet, det var det jeg ikk gad.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Morten Krarup Kristensen:

Jeg mener at hvis man skal ekspandere, hermed referere jeg ikke kun til Starbucks, så skal det være fordi man mener man kan få en forøget omsætning, hvis dette ikke kan lade sig gøre så skal man nok overveje at lade være, som jeg mener at Starbucks skal. Kan ikke se hvordan det er modsigende?

 

Sidste indput herfra... Alle kan lave omsætning på alle markeder, men spørgsmålet er om det er rentabelt omsætning!

Det modsigende i det du sagde er FORTJENESTE vs OMSÆTNING. Fortjeneste er penge der tjenes, men omsætning er varer/ydelser/services der sælges. Man kan sagtens sælge varer uden at tjene penge. Derfor er det modsigende det du skrev, og det vil du også indrømme, hvis du læser det igen...

Ja, der har du helt ret. Jeg skrev omsætning, men mente self fortjeneste, dækningsbidrag eller hvad vi nu skal kalde det. Hvis du ændre det i de forskellige indlæg jeg har lavet så gir det muligvis os mer mening. My bad.

Men holder stadig på mit standpunkt og med det vi kom frem til gennem vores opgave.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Business:

Ja, men denne tråd er jo også blevet helt tosset.

Jeg tror godt at Morten udmærket ved, at Starbucks kunne have mange butikker i DK og fylde dem op, men nu har han jo meldt det modsatte ud, og så synes han at han må holde fast....

Lidt tosset, men sådan er det bare....

Peace

 

Jamen jeg holder skam fast. Beklager jeg da hvis du har misforstået..

Jeg tror ikke på Starbucks vil kunne skabe det nødvendige dækningsbidrag ved at være i Danmark.

Synes bar det blev en "personlig" diskussion i stedet for egentlig at diskutere emnet, det var det jeg ikk gad.

 

Det var netop hvad jeg skrev....at du holdt fast ;o)

Jeg ved ikke hvor du synes at den blev personlig, så det må stå for egen regning....

Hvad så med at være lidt mere konkret? Hvorfor kunne de ikke opnå det nødvendige dækningsbidrag, hvis hver eneste Starbucks i DK var proppet med mennesker? Eller er det simpelthen fordi din analyse viser, at de ville stå tomme? ;o)

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad bygger du det på at de ville være fulde? Det fint nok at jeg skal sidde og bevise alle mine teorier fordi jeg mener det modsatte af hvad du gør, men hvorfor mener du at det kan lade sig gøre?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mig, men sagde du ikke at du havde lavet en opgave der viste det? Som jeg husker det, så var det hvad du startede med. Nu spørger jeg så om, hvad den konkret viste og så bliver du misfornøjet.......

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der er blevet nævnt tidligere så er Starbucks altså ikke så "high" class som det bliver gjort til. Imo så er det rimlig overvuderet, men det er vel en personlig sag. Min pointe er bare at hvis de går ind på det danske marked så er de ikke de eneste med det her koncept, ved godt at de også har fået konkurrenter i fx London, men Starbucks var trodsalt noget mere på forkant da de gik ind i Europa end de vil være hvis de går ind på det danske marked. Her skal de konkurrere med en allerede veletableret og velfungerede kæde, samtidig med at der i Danmark er god kultur for at gå på en go café og få kaffe og kage der.

Side 5 ud af 7 (69 indlæg)