Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starbucks Danmark Franchis?

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Morten Krarup Kristensen:

Business:

Ja, men denne tråd er jo også blevet helt tosset.

Jeg tror godt at Morten udmærket ved, at Starbucks kunne have mange butikker i DK og fylde dem op, men nu har han jo meldt det modsatte ud, og så synes han at han må holde fast....

Lidt tosset, men sådan er det bare....

Peace

 

Jamen jeg holder skam fast. Beklager jeg da hvis du har misforstået..

Jeg tror ikke på Starbucks vil kunne skabe det nødvendige dækningsbidrag ved at være i Danmark.

Synes bar det blev en "personlig" diskussion i stedet for egentlig at diskutere emnet, det var det jeg ikk gad.

 

 

Det var netop hvad jeg skrev....at du holdt fast ;o)

Jeg ved ikke hvor du synes at den blev personlig, så det må stå for egen regning....

Hvad så med at være lidt mere konkret? Hvorfor kunne de ikke opnå det nødvendige dækningsbidrag, hvis hver eneste Starbucks i DK var proppet med mennesker? Eller er det simpelthen fordi din analyse viser, at de ville stå tomme? ;o)

 

Det var da en underlig tråd i har lavet her?

Ser ud som at det er skolebøgerne mod virkeligheden og der er ikke nogen der ved hvem der har ret fremfor en debat om hvorfor Starbucks ikke er i Norden?

@Business jeg syntes at i går efter manden - kunne ikke begge parter ikke prøve at underbygge jeres argumenter med facts. Eks. kunne du jo tage Baresso regnskab for de sidste fem år og se at der har været underskud på ca. 4 mil. hvert år. Det er bestemt ikke nemt at drive en kaffebiks i Danmark!

Vores kaffe kultur er desværre ikke en nem størrelse.

De bedst kaffe hilsner
Søren

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok..så det var ikke en undersøgelse, men bare din mening om, at Starbucks er overvurderet og at de skal konkurrere med Baresso...og så kan de ikke skabe et fornuftigt dækningsbidrag?

Jeg tror at jeg stopper her. Det er ved at blive lidt for morsomt....

Ha en god dag ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rookie

Faldt over tråden og synes den var lidt spændende. Med hensyn til dit spørgsmål har du helt ret er vist mere end blot et par år siden som jeg husker det.

Men får at give dig et mere præcist svar om hvem de er www.espressohouse.se deres koncept er stort set en kopi af Starbucks bare på svensk og du kan finde dem i stort alle bare nogenledes byer i Sverige.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Det var da en underlig tråd i har lavet her?

Ser ud som at det er skolebøgerne mod virkeligheden og der er ikke nogen der ved hvem der har ret fremfor en debat om hvorfor Starbucks ikke er i Norden?

@Business jeg syntes at i går efter manden - kunne ikke begge parter ikke prøve at underbygge jeres argumenter med facts. Eks. kunne du jo tage Baresso regnskab for de sidste fem år og se at der har været underskud på ca. 4 mil. hvert år. Det er bestemt ikke nemt at drive en kaffebiks i Danmark!

Synes nu jeg har skrevet i flere indlæg, hvorfor det danske nordiske marked er svært...

Det skyldes især geografien, at det er dyrt for Starbucks at etablere et distributions netværk... Og jeg har tjekket Baressos regnskab...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Ja, der har du helt ret. Jeg skrev omsætning, men mente self fortjeneste, dækningsbidrag eller hvad vi nu skal kalde det. Hvis du ændre det i de forskellige indlæg jeg har lavet så gir det muligvis os mer mening. My bad.

Du har kun lavet fejlen 1 gang, og der gjorde jeg dig opmærksom på det... Bare så vi er enige ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 23. Dec 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Starbucks har nu danske produkter det er da en start Big Smile

http://www.jv.dk/artikel/813595

Forøvrigt er mit bud der kommer en del af den type caféer også til DK. Hvad med Dunkin Donuts, dem ligge der efterhånden nogle stykker af i Tyskland, og dem kan man købe sig ind i, men det koster kassen.

Find din nye cykel på Netcyklen.dk - Cykler 

Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Alt kan lade sig gøre bare man vil og køre på.

Da jeg startet mit op i 2003 sagde alle nej det kan ikke lade sig gøre, men i dag siger de noget andet, og nu er jeg i sverige og Finland og er godt på vej ind i tyskland også, mit firma navn er snart kendt i mange lande.

Så der skal kun et til og det er gå på mod, det behøve ikke kun at være penge jeg startet uden hjælp og på bar bund.

Nej det er er galt med folk de vil have det hele med det samme, og det kan ikke gå hurtigt nok.

 

Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

I forbindelse med et universitets-projekt har jeg oprettet en facebook-side 'Starbucks til Aarhus' som et led i et seriøst forsøg på, at få Starbucks overbevist om er der er et attraktivt marked i Aarhus (og resten af DK uden for KBH's lufthavn)

Der er taget til kontakt til Starbucks og en af begrundelserne for den manglende tilstedeværelse er DK's relativt lave befolkningstal - hvilket jeg personligt synes er en 'dårlig undskyldning'. Vi er blandt verdens mest kaffe-drikkende lande, og det faktum, at Baresso Coffee har 4 butikker beliggende i Aarhus centrum vidner om en stor efterspørgsel efter kvalitetskaffe!

Hvis du er lige så uforstående omkring deres manglende tilstedeværelse bør du føle dig forpligtet til at 'like' og dele denne side så vi kan få spredt budkskabet og lagt pres på Starbucks og bevise en efterspørgsel de ikke kan ignorere! :)

Forhåbentlig kan vi i nærmeste fremtid alle få muligheden for at nyde de mange lækre Starbucks produkter...

Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

så  vidt jeg ved, skal starsbucks cafer have mindst 5.000 kunder om dagen før den kan løbe rundt. Kan det lade sig gøre i Århus?

Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle,

Hvor minimum 5.000 kunder?! Tvivler på at så mange er realistisk, men vil vove den påstand af et langt færre antal også kunne være profitabelt (Baresso har 4 butikker inden for en radius af 4-5 km og de generer så vidt jeg har forstået overskud)

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)