Det var da den største omgang handelsskolevrøvl. Der er simpelthen ikke noget bedre en simple SWOT-analyser, PEST, blåt ocean mig her og der. Jeg læser selv på handelshøjskolen, men det er rart at få hovedet op for de støvede bøger og se virkeligheden. Jeg tror sagtens Starbucks kunne gøre sig her - Baresso er en vel en flue ift det setup Starbucks har. Når de ikke vokser gennem franchise, tager tingene bare mere tid. Alting til sin tid, Starbucks skal nok komme i DK før eller siden. |
Morten Krarup Kristensen:Jeg mener at hvis man skal ekspandere, hermed referere jeg ikke kun til Starbucks, så skal det være fordi man mener man kan få en forøget omsætning, hvis dette ikke kan lade sig gøre så skal man nok overveje at lade være, som jeg mener at Starbucks skal. Kan ikke se hvordan det er modsigende?
Sidste indput herfra... Alle kan lave omsætning på alle markeder, men spørgsmålet er om det er rentabelt omsætning!
Det modsigende i det du sagde er FORTJENESTE vs OMSÆTNING. Fortjeneste er penge der tjenes, men omsætning er varer/ydelser/services der sælges. Man kan sagtens sælge varer uden at tjene penge. Derfor er det modsigende det du skrev, og det vil du også indrømme, hvis du læser det igen...
Bliv gratis medlem