Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændige og realkredit

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det ikke fordi at jeg på nogen måde ønsker at lyde negativ, men tror du de vil gå med til den ordning?

I givet fald kan Danmark i hvert fald kalde sig et godt sted for iværksættere!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:47
> Nu er det ikke fordi at jeg på nogen måde ønsker at lyde negativ, men tror du de vil gå med til den ordning?

Nej, jeg er helt sikker på de ikke vil bryde sig om den ordning, og jeg afholder mig nok fra det af den grund at jeg kunne ende i fængsel for det, og det gider jeg altså ikke :)

Det var naturligvis ment som en provokation, men den er sgu alvorlig nok. Jeg kan jo ikke fortsat drive virksomhed, og skabe arbejdspladser, her i Danmark hvis jeg ikke kan få et ordentligt sted at bo med min familie. Så kan jeg enten vælge at droppe mine virksomheder og bare tage et job (som jo åbenlyst er det som det som regeringen og bankerne helst vil have!) eller flytte til udlandet (omend det ikke nødvendigvis løser husproblemet).

Nå, men nu må vi se om det lykkes - jeg skal nok holde jer opdateret. Jeg har lige sendt en bunke regnskaber mere ind til de forskellige banker og realkreditselskaber - nu har jeg snart ikke mere papir LOL

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:59
Måske kunne du tage et job som pedelmedhjælper i et par måneder..........

bare lige indtil huset er finansieret.......

mvh Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:04
Det hælper desværre ikke - sålænge du OGSÅ er selvstændig går hele møllen igang
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 14:28

Hvad så Mikkel

Hvordan endte det med finansieringen af ejendommen ??

Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:53
Jeg har lige med stor interesse læst denne efterhånden lange tråd omkring Mikkels husfinansiering (eller mangel på samme??). Det lyder jo naturligvis helt ude i hampen, at du med din (tilsyneladende) gode økonomi ikke kan låne til et hus uden at skulle igennem den helt store vridemaskine. MEN selvom det nok ikke er populært, så kan jeg måske prøve at forklare, hvorfor realkr.inst. måske agerer som de gør. Det er vel et faktum, at når man er selskabsejer - så er det jo ingen sag at få en fin fin løn. Det dine "pengemænd" måske er interesseret i at vide, er om dine selskaber har råd til denne løn til dig. Giver de overskud - eller går de på r.... om et halvt år, således at deres vurderingsgrundlag (lønsedler) er væk. Jeg kan forstå, at der er tale om nyere selskaber - derfor har de heller ikke nogle kontinuerlige regnskaber at forholde sig til. Det er måske derfor, at du ikke bare får grønt lys med det samme.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:56

Og så skal man ikke glemme at man ved at eje et selskab, kan have personlige kautioner som kan have en stor indflydelse på ens økonomi, så der er bestemt ikke noget mærkeligt i at de vil se regnskaber på ens virksomheder. Jeg ville sgu ikke låne en bøjet 5 ører til nogen, uden at kende deres totale økonomi.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:03
Jeg har ingen problemer med at de vil kende ens økonomi ordentligt, men jeg har store problemer med den udprægede negative og mistroiske holdning jeg er stødt ind i, der alene bunder i at jeg tjener mine penge selv. F.eks. har INGEN af kreditforeningerne eller bankerne kunne fortælle mig præcis hvad de vil have og skal bruge, men blot krævet mere og mere i et forløb der er under al kritik. At kommunikationen så ovenikøbet ind imellem har været præget af en nedladende og grov tone synes jeg så bare understreger hvor latterlige bankfolk generelt er. I den sammenhæng må jeg sige at de mindste banker faktisk har været værst - deres måde at opfører sig på finder du ikke engang magen til på et Nordsjysk kræmmermarked eller et Københansk bistandskontor. Det er simpelt hen usmageligt og helt uacceptabelt.

Den gode nyhed er så at jeg har fået min finansiering på plads!  - ovenikøbet fra en lidt uventet side.
Jeg skal nok fortælle hvem det er og afsløre lid flere detaljer om forløbet, men først vil jeg gerne lige have alle papirer underskrevet og forseglet inden jeg afslører for meget her ... Og, jeg skal også nok fremvise nogle af de ting jeg har fået på skrift fra de forskellige bankfolk - noget af det er SÅ grotesk og uforskammet at jeg overvejer at sende det til Ekstra Bladet, de pågældende bankfolks chefer eller begge dele.

> Og så skal man ikke glemme at man ved at eje et selskab, kan have personlige kautioner
Bestemt, men dette er ret let at tjekke, og for mit vedkommende er der INGEN sådanne kauktionsforpligtelser. Faktisk er der overhovedet ingen gæld eller kreditorer i de selskaber jeg helt eller delvist ejer, og der er såvel drifts og regnskabsmæssigt/skattemæssigt overskud hvert eneste år (EFTER løn).

> Jeg kan forstå, at der er tale om nyere selskaber
Et par af dem er nye, men andre er gamle (et går helt tilbage til 89), og jeg har levet af at være selvstændig i over 20 år. Hvor længe skal man være succesfuld selvstændig før man opfattes som "stabil"?
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:00
"Så spørger de om jeg er dagpengeforsinkret - hvortil jeg ikke kunne lade være med at grine lidt ad manden da jeg svarede ham. 1) Ved du hvor godt man er dækket som selvstændig? :) (det ved vi her på Amino, right hehe) og 2) Jeg har kontanter nok stående på mine konti (som bankmanden netop sad og kiggede på, på skærmen) til at udbetale hvad der svarer til dagpenge i 5 år! Hvor meget mere sikkerhed vil du ha' (fjols! ... well, det sidste sagde jeg ikke - det tænkte jeg bare)?! Desuden vil jeg mene, at jeg med 20 år som selvstændig er bedre rustet til at klare mig - UANSET hvad der sker, end gennemsnittet af almindelige lønslaver"

Ja jeg ved ikke......der er altså bare mange, der ikke kan lide, hvis deres kunder kommer med en attitude á la ovenstående. Det er måske ikke så smart at fortælle dem hvordan de skal gøre deres arbejde, og indirekte sige, at de er for dumme. Nu ved jeg ikke hvordan ordene faldt - jeg var der ikke selv. Men det kan måske være derfor du har haft problemer med at hente lånet hjem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:06
Nej, jeg svarede såmænd bare at jeg ikke havde en sådan forsikring, og at jeg var godt dækket ind med den kontante beholdning. Iøvrigt var dette en lille detalje hos blot en enkelt af bankerne - de andre har være ligeglade med dette - muligvis fordi de selv har sat sig ind i hvor lidt en sådan forsikring er værd. Så der tager du helt fejl.

Og som sagt, jeg HAR fået min financiering på plads - dem der ikke gad være med kan rende mig i røven.
Side 4 ud af 5 (43 indlæg)