Mikkel, jeg overså at det var et realkreditlån du var på udkig efter. Så er jeg helt enig i din betragtning, at mange banker er med i Totalkredit eller lignende og man derfor ikke kan forvente den store forskel i behandlingen. |
Selvstændige og realkredit
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
mvh Carsten |
|
Jeg er MÅLLØS Mikkel skriver at det blot er et spørgsmål om realkreditlån , altså max 80% af købsprisen jvf. loven. Altså smider manden selv de yderste 20% af prisen = yderst minimal risiko. Det SKRIGER til himlen Er det en skodejendom? er der tale om en familiehandel til en opskruet pris?? eller er grunden forurenet?? for man så kan man da forstå at sagen skal fluekneppes. |
Jamen Mikkel er jo selvstændig. Og selvstændige går næsten altid falit. Nå, men jeg må videre - i går sparede jeg 10.000 kr. ved at forespørge tre steder på den samme køkkenbordplade. Nu får jeg den ovenikøbet special lavet, så den passer perfekt til mit skæve, gamle hus. ..... for mit realkreditlån er jo kommet på plads. Og det gør dit såmænd nok også Mikkel. Jeg stod i en helt anden problematik, da jeg oprindeligt købte hus på landet (den gang var jeg lønmodtager i en projektansættelse, der var sikker ½ år frem). Det tog faktisk temmelig lang tid at finde en kreditforening, som ville belåne huset til mere end 60% fordi, det ligger på landet. Når jeg ser tilbage på, hvilke penge, jeg har genereret til Nykredit, som endte med at finansiere vores hus, må man tage sig til hovedet. De andre er godt nok gået glip af en ordentlig sum penge ved at sige nej tak. De tjener jo en bunke, hver gang man konverterer lån. Prøv at tage et kig på deres egne bygninger. Dem har vi finasieret - ved at de har finansieret vores skæve rønner. (Hov - det kom jo til at lyde helt venstreorienteret ![]() mvh Hans |
hehe Ja næsten alle selvstændige går fallit, og når de så alle er gået fallit, mister alle lønmodtagerne deres arbejde, hvorefter der kun er de offentlige ansatte der har fast job, og hvem skal så betale deres løn? Jeg er forøvrigt ved at brække mig over betegnelsen "fast job" alle kan stort set fyres , dog er der visse stillinger i det offentlige hvor man faktisk skal have nallerne helt ned i bunden af pengekassen for at ryge ud, - så jo, der er en lille skare der har "fast job" |
> Er det en skodejendom? Nej, den er i fantastisk stand - istandsat for flere milioner gennem de sidste 12 år. helt nye tage, top-issoleret, nye vinduer hele vejen rundt, ny strøm, varme osv. perfekt! > er der tale om en familiehandel til en opskruet pris?? Nej, bestemt ikke. Og faktisk har ingen af kreditforeningerne, so far, haft problemer med selve huset. Det vil de gerne finansiere til den aftalte pris. > eller er grunden forurenet?? Nej :) > for man så kan man da forstå at sagen skal fluekneppes. Huset er godt og min økonomi er god. Det ENESTE der adskiller mig og en almindelig lønmodtager er størrelsen af min løn (som er høj) og det faktum at jeg ejer dele af de selskaber der udbetaler løn til mig. |
|
Hvor er jeg dog glad for at jeg allerede sidder under eget tag! ![]() Ideen med at prøve et mindre pengeinstitut (de har jo allesammen kontakt til realkreditter) er måske slet ikke så tosset. Her i Nordjylland går historien om Lars Larsen stadig rundt: Han henvendte sig til alle de store banker, men ingen ville finansere hans dynebutik, for det var jo en fuldstændig tåbelig ide! Han endte hos den lokale Nørresundby Bank, som da gerne ville hjælpe ham i gang - jeg tror de har fået et godt resultat ud af det... Det svarer lidt til de pladeselsekaber, der sagde nej til The Beatles! |
> Det svarer lidt til de pladeselsekaber, der sagde nej til The Beatles! Historisk set, har størstedelen af de store pladeselskaber sagt nej til ALLE de største succeser, inden de blev en succes. Dette gælder også Scandinaviske navne som Cut''n Move, Aqua, Me&My og Ace og Base - ingen gad røre dem med en ildtang. Ace of Base blev oveni købet droppet af deres første (Svenske) pladeselskab efter de havde produceret All That She Wants og Wheel of Furtune. De synes ikke det holdt en meter. Pladen solgte efterfølgende 18 millioner eksemplarer! Jeg vil ikke påstå at min forretning ligner en Aqua eller Ace of Base - det er bare en rigtig god og sund økonomi. Men, det er åbenbart ikke nok som selvstændig Jeg overvejer alvorligt, at tage alle de penge jeg har stående til skatteindbetalinger og så bruge dem på huset, og herfter ringe til skattevæsnet og forklare dem at de altså ikke får noget i år - og næste år, for jeg skal bruge et sted at bo, hvis jeg fortsat skal holde mine virksomheder kørende og mine ansatte ansat. Alternativt kan jeg jo lukke det hele, fyre mine folk og flytte et andet sted hen ... |