Hej, Jeg er ved at købe hus privat, hvor jeg samtidig skal drive min autohandel (lille nystartet enkeltmandsvirksomhed) fra. Grunden er på 1.100kvm og boligen er ca. 145kvm i grundplan og er i to plan. Der udover er der en muret tilbygning/værksted på ca. 50-60kvm. Den påtænkede erhvervsmæssige del at grund/bygninger er: Hele tilbygningen/værkstedet skal benyttes til erhverv. 150-160kvm foran huset vil jeg belægge med knust granit eller lign. og benytte som "udstilling"/salgsplads til biler. Et værelse i boligen på ca. 15kvm vil blive brugt udelukkende til kontor. Huset koster 2 mill. Brutto husleje 17.500,- Netto husleje 13.000,- + forbrug Nu er spørgsmålet så, hvor meget kan jeg trække fra over firmaet...?? Har søgt rundt på nettet og er lidt forvirret. Altså hvis jeg skal ud og leje værksted, udstilling osv, så ville jeg jo skulle betale 6-8.000 + moms for dette, som jeg så kan lade firmaet betale. Kan man ikke, i princippet, lade firmaet "leje" værksted, udstilling og kontor af mig selv som privat person eller hvordan fungerer det...?? Lad os antage at jeg, ud af min egen lomme, om måneden (i grove træk) betaler 16.000kr incl. forbrug for hele boligen netto. Kan nogen så give en hurtig overslagsregning på hvad jeg kommer til at sidde for efter firmadelen er trukket fra...?? (Bare mere så jeg kan ane hvordan det kunne fordele sig!) Og hvis en venlig sjæl ville være behjælpelig lidt hurtigt, så ville det være helt perfekt, da jeg skal ud og kigge på boligen imorgen og skal have noget at fortælle min kære bankmand...! ;o) På forhånd tusind tak og fortsat go' weekend!! |
Hej!
Hvordan ser BBR-skemaet ud......er der her udlagt nogen del som erhverv?