Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drive virksomhed fra privaten...?? Haster pga huskøb! :o)

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så lige go'nat spørgsmålet...

Er bundfradraget egentlig ikke 1 1/3 % af ejendomsværdien (ejendomsvurderingen) og MINDST 24.000kr - altså i mit tilfælde 2.350.000kr * 1 1/3 % = 31.233,55kr p.a. ??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29

Jo...men kun på den del du lejer ud, og det er vel ikke hele ejendommen?

Går ud fra, at 2350k er for hele ejendomen.

Tilmeldt 5. Oct 08
Skrevet kl. 22:40

Citat fra SKAT:

"Udleje af bolig

Jeg vil leje/har lejet et værelse ud i min bolig. Hvad skal jeg betale i skat?

Hvis du har en lejeindtægt, skal du skrive det på din årsopgørelse - og du beskattes af indtægten. Du skal dog normalt ikke betale skat af det fulde beløb.

Der findes to metoder til at beregne skatten af de indtægter, du har ved udleje. Du kan vælge mellem to forskellige fradragsmetoder - et bundfradrag på mindst 24.000 kr. eller et regnskabsmæssigt fradrag for faktiske driftsudgifter, fx el, gas og varmeudgifter.

Bundfradrag
Med denne metode har du et bundfradrag på 1 1/3 pct. af den ejendomsværdi, der er ansat for indkomståret - dog altid mindst 24.000 kr., og du kan ikke trække de faktiske udgifter fra indtægten. Det betyder, at du slipper for at holde regnskab over udgifterne.

Den del af lejeindtægten, der overstiger bundfradraget, beskattes som kapitalindkomst, hvis der er tale om ejerbolig, og som personlig indkomst, hvis der er tale om lejebolig."

Her ser det da ud til at det også gælder kun for et værelse...?!?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57

Hej!

Jamen ejendomsværdien fordeles forholdsmæssigt på den del du lejer ud..........så det bliver

mindre end 2350k og du bor vel også selv i en del af ejendommen.

Tilmeldt 5. Oct 08
Skrevet kl. 23:04

Hey,

Kan sagtens følge dig, men SKAT's forklaring er mangelfuld så efter min mening, da de ikke nævner noget med at det skal fordeles på de udlejede kvm... ;o)

Meeen det drejer sig også kun om 2-300kr i sidste ende, så ikke verdens undergang... :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08

Nej...men logisk.....den del du selv bebor, og erhvervsdelen kan du jo ikke tage med i

beregningen.

Jeg ved bare at det er sådan, idet jeg har prøvet det adskillige gange i praksis.

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)