Hvis vi kan blive enige om at søgemaskinemarkedsføring = Search Engine Marketing = SEM, så er skriver Wikipedia således: Search engine marketing, or SEM, is a form of Internet marketing that seeks to promote websites by increasing their visibility in search engine result pages (SERPs). According to the Search Engine Marketing Professional Organization, SEM methods include: search engine optimization (or SEO), paid placement, and paid inclusion.[1] Other sources, including the New York Times, define SEM as the practice of buying paid search listings.[2][3] Søgemaskineoptimering er således en undergren af søgemaskinemarkedsføring ifølge SEMPO. Det står enhver frit for at definere det anderledes, men så skal man bare være klar over at der ikke er enighed om berebets betydning. Uanset hvor godt man ligger til i søgemaskinernes SERPs er det i langt de fleste tilfælde en god idé at køre Adwords i højre siden. Break-even på en Adwords investering nås i langt de fleste tilfælde i løbet af dage eller få uger, så hvad skulle undskyldningen være for ikke at bruge Adwords? Det er ikke en omkostning men en investering med en (for det meste) positiv forrentning. Når det er sagt, så lander over 80% af alle kliks i de organiske søgeresultater, så man bør have en balanceret strategi. Mvh Jesper
|
Ja, man kan fortolke at SEM inkluderer SEO, men var det ikke nærmere om hvorvidt SEO inkluderer SEM? :D
Lige meget hvad, så er der jo ingen lovgivning der fortæller os hvad der er rigtigt, definitionen er egentlig også underordnet; hvis man som SEO firma kan sælge nogle adwords, betalte kliks eller affiliataftaler, så er det vel som det skal være. Det må være op til kunden at sikre sig han får noget for pengene, og SEO firmaets ansvarsfølelse at der er mulighed for kunden at tjene penge på de forskellige aftale.
Det kan godt være at mine adwordskampagner stinker, men umiddelbart ser jeg kun en vej frem for mine adwords, og det er at skippe dem. :( Prisen pr. konvertering er simpelthen snart så høj at det arbejde der skal ligges i det, kontra det udbytte det giver ikke længere hænger sammen. Hvis man så samtidig skal købe sig til opsætningen andensteds, så tvivler jeg endnu mere på, at det er den gode forretning der altid siges.
På 1½ år er min pris pr. konvertering steget 100%. Jeg har i 2 omgange haft firmaer inde over som skulle have optimeret dem.
Det skal med rette siges at jeg selvfølgelig stadig har ord tilbage som jeg tjener på, men det går altså den forkerte vej.
Jimmy