Som udgangspunkt burde man starte med at skelne mellem søgemaskinemarkedsføring og søgemaskineoptimering, især når man påstår at sælge det ene produkt.
Jimmy
Ja det var vist pointen med mit indlæg - men godmorgen til dig Hr Morgenfryd 
Mikkel: Der findes tonsvis af websites som ikke hænger teknisk sammen og for dem er det at starte med store adwords kampagner (Hvor du reelt kun når en meget begrænset del af søgemaskinebrugerne) eller en masse analyse ikke den rigtige vej frem.
Mine erfaringer siger mig at hvis man sidder med et site hvor teknikken ikke er iorden og får det rettet - så vil man langt hen af vejen blive voldsomt bedre rangeret end man var før.
Når effekten af det arbejde så er slået igennem (og her er det godt med informationer på udvalgte søgeord og sætninger både før, under og efter så man kan måle på det der sker) så kan man så sætte ind med en mere strategisk søgemaskineoptimering på indholdselementer i forhold til de konkrete søgeord/sætninger man går efter at optimere på - Men så sker det på et oplyst og informeret grundlag hvor man er helt bevist om hvor man kommer fra og hvor man gerne vil hen og på hvilke virkemidler.
Når de ting så er på plads og man har optimeret så meget man kan, eller man opdager via sit arbejde med søgemaskineoptimeringen og de informationer man har til rådighed, at man sidder i en meget konkurrencefyldt område eller man ønsker at brede sig ud på søgeord som måske ikke lige ligger først for i forhold til ens indhold og organiske rangeringer så kan f.eks. adwords kampagner være en super idé at gå ind i og hvis det er lavet rigtigt er det jo aldrig en dårlig investering - men det er også kun et begrænset segment man fanger så derfor skal de tekniske og strategiske elementer være på plads først.
Derudover så er linkbuildingsdelen noget som jeg rådgiver de fleste af mine kunder i - det er for de flestes vedkommende ikke noget der er rentabelt for dem at sidde og have mig til at lave, og fordelen ved at de selv er inde i processen er også at de får nok strategisk viden til selv at arbejde videre med deres website på lang sigt.
Anyways det var vist min 25 øre for denne gang - men jeg mener helt klart at det er i kundernes interesse at de opnår en bedre forståelse for hvert element og sætter ind med de rigtige folk på den rigtige del - det får de mest for pengene for.
Og så lige for at praktisere hvad jeg prædker eller hvad man siger
http://www.google.dk/search?hl=da&q=joomla+seo