Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan søgemaskineoptimering gøres billigt..?

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ked af det skal gå ude over dig, men synes egentlig du fik udemærket information i starten af indlæget.

Jeg kan bare ikke lade det passere ubemærket når Mikkel kommer med den slags historier. Useriøsitet og løgne acceptere jeg ikke

Det er 100% korrekt dette ikke er stedet at tage denne debat - helt enig - men man løser bare ikke problemet ved at lukke øjene for det

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:49

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis ikke du er for at tilsvine folk i almindelighed eller bare mig, hvad søren er så din mission - for jeg kan da virkelig ikke se hvad du har bidraget med af positive ting i denne tråd.

Spændende udvikling tråden har taget. Jeg kunne nu heller ikke se det positive i bidragene. Et link til et billigt og effektivt SEO produkt havde måske hjulpet trådstarter.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:04

Thomas Kramer:

Til Kristoffer og Mikkel

...SNIP...

TAK FOR INGENTING!!

Hej Thomas

Sådan er det nu engang at debattere, du har som trådstarter mulighed for at indlede debatten og sidenhen som debattør påvirke den. Men når du først har søsat den bliver den som oftest levende.

Jeg finder det meget underholdende at læse :) 

For at svare på dit spørgsmål, jeg kan godt hjælpe dig med søgemaskine optimering. Jeg kan optimere din side ud fra kendte regler, jeg kan hjælpe med link-building og jeg kan hjælpe dig med analyse. Jeg koster 650kr i timen. Et bud er at det nok er en fjerde eller femtedel af Demib's timeløn.

Spørgsmålet for dig er om du får fire eller fem gange så mange besøgende af at Demib opdaterer din side som at jeg gør. Det skal jeg ikke kunne svare på, det er risikoen ved at være "forbruger".

Jeg mener at det er meget få tilfælde hvor du slipper for som minimum at sætte dig lidt ind i sagerne, så du har en chance for at afggøre om salgsgassen er salgsgas eller om vi virkelig kan det vi lover :=)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:31

> Spørgsmålet for dig er om du får fire eller fem gange så mange besøgende af at Demib opdaterer din side som at jeg gør.

Absolut relevant overvejelse. Det er ikke altid at de dyreste folk i byen er dem man har brug for - eller det omvendte. Jeg tror altid der vil være kunder der vil have "top-advokaten", uanset hvad han koster - eller en Arne Jacobsen stol til 110.000 kr., mens andre vil være godt tilfredse med en mere overkommelig model fra Ikea. Hvad er bedst? Det er nok en smagssag. Og det er jo fint nok.

Men der er ingen tvivl om, at der er færrest kunder til de dyreste folk - både i denne og andre brancher. Få men eksklusive kunder. Der er heller ikke så mange kunder til sådan et Arne Jacobsen æg til 110.000 (det står den i hvert fald til i butikken lige ved siden af mit kontor). Herefter kommer en stor gruppe, som har råd til lidt mindre kostbare - men stadig anstændige og hårdt arbejdende folk.

Men under det niveau befinder sig så de virksomheder, der har så få penge, at de selv med din timeløn på 650 kroner ikke kommer langt. På den del af markedet synes jeg virkelig at der har manglet ordentlige, professionelle løsninger, der ikke bare byggede på et eller andet smart (og deraf naturligt nok kortlivet) tricks eller direkte fusk. Og det var oprindeligt en af de vigtige motivationer for at gå i gang med SEO Supporten. At større virksomheder så efterfølgende har vist sig at få ligeså meget glæde af det kan jeg så bare glæde mig over (økonomisk :)), men det der betyder mest for mig personligt er muligheden for at give de mindste iværksættere en anstændig service til en meget lav pris. Og det synes jeg så faktisk er lykkedes meget godt :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:05

Så syntes jeg stille og roligt at vi skal lade Thomas få sin tråd tilbage.
Tak for god underholdning ;-)

Dbh Martin

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:08

I mit indlæg som (som vidst druknede lidt på side 2) slår jeg lidt på tromme for at man skelner mellem de forskellige typer/indsatsområder inden for SEO.

Ved at gøre det kan den mindre og/eller nystartede vælge at placere ens æg i den kurv hvor det giver mest mening fra start.

Det kan altså bedre betale sig at smide 5000 efter teknisk søgemaskineoptimering end en adwords kampagne da den tekniske søgemaskineoptimering er noget som virker permanent fremover modsat en adwords kampagne.

Dermed ikke sagt at adwords kampagner er en dårlig idé men udgangspunktet for at trække folk ind organisk fordi ens side rangeres så højt som muligt må og skal alt andet lige prioriteres højest.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:11

Som udgangspunkt burde man starte med at skelne mellem søgemaskinemarkedsføring og søgemaskineoptimering, især når man påstår at sælge det ene produkt.

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:13

Det synes jeg så er lidt snævert - og kan let være helt galt. Det vigtigste er så absolut at have et strategisk overblik først, og så derfra vælge hvad der er bedst at gøre indenfor de midler man nu engang har til rådighed.

Mange websites er der slet ikke noget teknisk galt med, og så er deet bestemt ikke der der skal bruges penge. Mange sites mangler i høj grad links, og så er det bedre at bruge resurser der. Og for nogle websites vedkommende - nogle markeder, er det næsten umuligt (som helt ny) at trænge igennem de organiske resultater, og så giver det altså mest forretning for pengene - den bedste ROI, at køre AdWords.

> Som udgangspunkt burde man starte med at skelne mellem søgemaskinemarkedsføring og søgemaskineoptimering, især når man påstår at sælge det ene produkt.

I Danmark er der desværre en tendens til at begræberne rodes sammen og bruges helt forkert :)

SEM - Search Engine Marketing, eller markedsføring i søgemaskiner, er en overordnet betegnelse for ALT DET der kan gøres for at markedsføre sig i søgemaskiner. Som en del af SEM er der så SEO - Organisk Søgemaskineoptimering.

Det er meget rarat at have de begræber på plads - ellers opstår der så meget forvirring når tingene skal diskuteres :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:42

Dimsedut:

Som udgangspunkt burde man starte med at skelne mellem søgemaskinemarkedsføring og søgemaskineoptimering, især når man påstår at sælge det ene produkt.

Jimmy

Ja det var vist pointen med mit indlæg - men godmorgen til dig Hr Morgenfryd Big Smile

Mikkel: Der findes tonsvis af websites som ikke hænger teknisk sammen og for dem er det at starte med store adwords kampagner (Hvor du reelt kun når en meget begrænset del af søgemaskinebrugerne) eller en masse analyse ikke den rigtige vej frem.

Mine erfaringer siger mig at hvis man sidder med et site hvor teknikken ikke er iorden og får det rettet - så vil man langt hen af vejen blive voldsomt bedre rangeret end man var før.

Når effekten af det arbejde så er slået igennem (og her er det godt med informationer på udvalgte søgeord og sætninger både før, under og efter så man kan måle på det der sker) så kan man så sætte ind med en mere strategisk søgemaskineoptimering på indholdselementer i forhold til de konkrete søgeord/sætninger man går efter at optimere på - Men så sker det på et oplyst og informeret grundlag hvor man er helt bevist om hvor man kommer fra og hvor man gerne vil hen og på hvilke virkemidler.

Når de ting så er på plads og man har optimeret så meget man kan, eller man opdager via sit arbejde med søgemaskineoptimeringen og de informationer man har til rådighed, at man sidder i en meget konkurrencefyldt område eller man ønsker at brede sig ud på søgeord som måske ikke lige ligger først for i forhold til ens indhold og organiske rangeringer så kan f.eks. adwords kampagner være en super idé at gå ind i og hvis det er lavet rigtigt er det jo aldrig en dårlig investering - men det er også kun et begrænset segment man fanger så derfor skal de tekniske og strategiske elementer være på plads først.

Derudover så er linkbuildingsdelen noget som jeg rådgiver de fleste af mine kunder i - det er for de flestes vedkommende ikke noget der er rentabelt for dem at sidde og have mig til at lave, og fordelen ved at de selv er inde i processen er også at de får nok strategisk viden til selv at arbejde videre med deres website på lang sigt.

Anyways det var vist min 25 øre for denne gang - men jeg mener helt klart at det er i kundernes interesse at de opnår en bedre forståelse for hvert element og sætter ind med de rigtige folk på den rigtige del - det får de mest for pengene for.

Og så lige for at praktisere hvad jeg prædker eller hvad man siger Smile http://www.google.dk/search?hl=da&q=joomla+seo

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 11:23

Jamen, så vil jeg gerne holde mig til tråden og anbefale dig at prøve SEOSUPPORTEN som Mikkel deMib står bag Wink Jeg har dog ikke selv nogen erfaringer med tjenesten - endnu.

Hilsen Martin (Vi har kun det sjov vi selv laver)

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)