Mht. til terminologi er jeg enig i det smarte i at kalde tingene det samme. Som person eller firma mener jeg bar ikke det er hensigtsmæssigt at blive puttet i en "SEO" bås, hvis folk så tror man ikke kan Adwords eller PPC annoncering. Jeg stemmer for følgende begreber: "Søgemaskineoptimering" og "SEO": for det der forbedrer placeringer i organiske SERPs Pay Per Click (PPC) annoncering: for Adwords og andre PPC programmer. SEM er et skidt udtryk pga den store forvirring om hvad det egentlig dækker. Betalte links og sponserede links synes jeg er forvirrende begreber, fordi de lugter af lunkbygning, hvor det eneste man egentlig betaler for og får er trafik (ikke links med SEO mæssig værdi). Hvis det endelig skal være er "sponserede annoncer" et bedre udtryk. Just my 5 cents. |
Personligt synes jeg spørgsmålet gik op i hat og briller. Først i lidt underholdning og siden tekniske fraser.
Kan søgemaskineoptimering gøres billigt? Ja, jeg har gjort det billigt.
Kan det gøres uden at bruge tid? Nej, det kan det ikke.
Hvad skal tiden koste? Det må være op til den enkelte.
Jeg kan lave søgemaskineoptimering billigt. Ikke med samme ekspertise som eksperterne der har skrevet i dette forum. Men billigt og effektivt.