Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan søgemaskineoptimering gøres billigt..?

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. til terminologi er jeg enig i det smarte i at kalde tingene det samme. Som person eller firma mener jeg bar ikke det er hensigtsmæssigt at blive puttet i en "SEO" bås, hvis folk så tror man ikke kan Adwords eller PPC annoncering.

Jeg stemmer for følgende begreber:

"Søgemaskineoptimering" og "SEO": for det der forbedrer placeringer i organiske SERPs

Pay Per Click (PPC) annoncering: for Adwords og andre PPC programmer.

SEM er et skidt udtryk pga den store forvirring om hvad det egentlig dækker.

Betalte links og sponserede links synes jeg er forvirrende begreber, fordi de lugter af lunkbygning, hvor det eneste man egentlig betaler for og får er trafik (ikke links med SEO mæssig værdi). Hvis det endelig skal være er "sponserede annoncer" et bedre udtryk.

Just my 5 cents.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:10

Personligt synes jeg spørgsmålet gik op i hat og briller. Først i lidt underholdning og siden tekniske fraser.

Kan søgemaskineoptimering gøres billigt? Ja, jeg har gjort det billigt.

Kan det gøres uden at bruge tid? Nej, det kan det ikke.

Hvad skal tiden koste? Det må være op til den enkelte.

Jeg kan lave søgemaskineoptimering billigt. Ikke med samme ekspertise som eksperterne der har skrevet i dette forum. Men billigt og effektivt. 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 23:43

Mikkel deMib Svendsen:
Det har både jeg og mange andre gode folk gjort i årevis. Men det kræver så også, at virksomheden er villig til at tage investeringen. Det er jo heller ikke gratis at købe TV-reklamer eller anden "prime time" :)

Nu har jeg snart været vidt omkring, og betalt meget og mange for at øge min indtjening. Det kan godt være jeg har ramt mange forkerte firmaer, men når man ikke engang kan højne en simpel adwords kampagne mere end jeg har oplevet, så tror jeg det er meget svært at hente meget via outsourcing af andre online marketingsopgaver. Jeg tvivler endnu mere på at strategien blot er at øge indsatsen.

Jesper -> Helt enig i den fortolkning.

For at vende tilbage til trådstarter, jeg tror ikke på at der findes billig søgemaskine optimering. Jo, hvis du kan nøjes med en hurtig analyse at dit website og få af vide du skal huske title tags, H1, ordenligt indhold, god linkstruktur, indgående links osv osv. Problemet er bare at lige meget hvordan du vender og drejer bøtten, så ender du altid med at få af vide at du skal have indgående links, og det skal du. Netop disse indgående links gør at du ikke får billig SEO, for det er drøn besværligt, tager pisse lang tid og er skide kedeligt. Selvfølgelig kan du gøre det selv, men din tid koster vel også penge.

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:50

Når man skal vurdere hvad der er billigt eller dyrt, synes jeg selv det er bedst at se på bundlien. Hvis det koster 1 krone at tjene 2, så er det fint med mig. Men jeg gider ikke betale 1,20 kroner for at tjene 1 :)

Problemet er, at du ikke altid kan vide hvad det ender med på forhånd. Det gælder både for konsulenter, serviceydelser - og TV-reklamer. Derfor må den enkelte virksomhed eksperiementere sig frem til hvad der virker for lige dem.

Man skal passe på med at drage alt for brede konklusioner på baggrund af en enkelt virksomheds oplevelser i et marked.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 00:09

Mikkel deMib Svendsen:
Når man skal vurdere hvad der er billigt eller dyrt, synes jeg selv det er bedst at se på bundlien. Hvis det koster 1 krone at tjene 2, så er det fint med mig. Men jeg gider ikke betale 1,20 kroner for at tjene 1 :)

Jep, og os der driver butikkerne jagter konstant dem hvor indtægten er større end udgiften. Det er netop det der er kunsten. Det er nu heller ikke helt svært at finde nogen hvor man faktisk får underskud, det er de 9 andre med minus på bundlinien der tærrer hårdt på webbutikkerne.

Mikkel deMib Svendsen:

Problemet er, at du ikke altid kan vide hvad det ender med på forhånd. Det gælder både for konsulenter, serviceydelser - og TV-reklamer. Derfor må den enkelte virksomhed eksperiementere sig frem til hvad der virker for lige dem.

Man skal passe på med at drage alt for brede konklusioner på baggrund af en enkelt virksomheds oplevelser i et marked.

Ja, det er jo godt at man kan måle på stort set alt, især online markedsføring.

Ja man skal selvfølgelig ikke konkludere for meget ud af en enkelt virksomheds oplevelser, men jeg tror nu de fleste er enige om at adwords priserne er stærkt stigende og har været det i lang tid.

Det kunne være sjovt at vide hvor mange der egentligt driver en rentabel forretning med deres adwords. Der åbner 12 webshops dagligt i danmark, og MANGE af dem betaler altså alt for mange penge for adwordsne.

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:20

> men jeg tror nu de fleste er enige om at adwords priserne er stærkt stigende og har været det i lang tid.

Ja, det er der ikke så megen grund til at diskutere - priserne ER steget for mange (de mest populære) keywords vedkommende. Men det er de jo, fordi annoncørerne har været villige til at betale den højere pris. Falder interessen, falder budene, og så falder prisen. På den måde fungerer det auktionsbaserede system jo godt nok.

Det jeg oplever er, at der bliver stigende forskel på de sites der er i stand til at tjene mest på de besøgende, og dem der gør det dårligst. Dem der kan trække mest værdi ud af de besøgende har også råd til at byde mest på f.eks. AdWords (eller bruge flest resurser på organisk) og gør det så svært for resten - dem der konverterer deres brugere dårligere, at følge med. Men sådan er det jo med konkurrence.

> Det kunne være sjovt at vide hvor mange der egentligt driver en rentabel forretning med deres adwords.

Jeg tror desværre ikke der findes nogen bred dansk data, der kan belyse dette mere præcist, så det bliver ikke andet end kvalificerede gæt. Jeg ved dog at mange har en god forretning på deres AdWords kampagner, og kan også forstå at en del ikke har det. Men til dem der ikke har det er der jo ikke andet at sige end, at hvis de har optimeret så godt de, eller andre kan, og det stadig ike giver profit - så drop den marketing kanal.

Problemet er så bare, at det er svært at få øje på så mange andre kanaler, der kan bringe forretning til en online butik billigere end søgemaskinerne - så hvis ikke man kan tjene penge via den form for markedsføring kan det godt blive svært at ekspandere særlig hurtigt.

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)