Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan TV2 være skurken??

Side 7 ud af 9 (89 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
At påstå at Mærsk er opbygget på samme måde som et MLM selskab vidner vist mest om din manglende viden om hvordan almindelige selskaber fungerer
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/2/2005 9:41:48 AM Forfatter: Lougan

Hej James

Jeg er selv networker og jeg synes at din forklaring på mlm er rigtig god. Jeg kan se herinde at der er rigtig mange som ikke forstår mlm systemet (eller efterhånden bare ikke vil forstå) Det skriver jeg ikke for at provokere, men jeg har snart læst utallige indlæg om at nu vil man altså ha nogle svar på diverse spørgsmål fx. hvad tjerner du? hvor meget arbejder du? Men hvis man bare  kender lidt til mlm ved man at det er irellevant for det ikke er sammenlignligt.
De fleste mlm systemer er bonus lønnet, så din løn er alt efter hvor meget dine kunder køber i deres egen forretning, altså passiv indtægt.
Den største misforståelse i mlm er at du skal ud og sælge, for det skal man ikke. Og når man forklarer det til almindelige mennesker som ikke har indsigt i mlm kan de ikke forstå det, fordi hvor der er et indkøb er der også et salg. Men i mlm er det sådan at når man har sit indkøbs nummer, så køber man selv sin varer engros direkte hos firmaet. Der sker ikke et salg fra sin kontaktperson.
Så er der folk som kalder mlm for pyramideselskab fordi at forretnings-strukturen er bygget op på den måde, jamen hvilket firma er ikke det? Selv Mærsk er bygget op på den måde med en i spidsen, med nogle underdirektører derefter afdelingsledere osv. og alle tjener penge på hinanden ellers sad de der ikke.
mvh.
Lougan

 
Jo men det er da påfaldende at ikke en enest MLM''er kan fortælle hvad der står på deres selvangivelse sidste år. Det er da den nemmeste måde at sammenligne den slags på. Det er lidt lige som med de taxa chauffører jeg kørte sammen med i start90''erne. De havde altid lige lavet en tur til Hamborg og de tjente kassen. Men når man så spurgte hvad det blev til på årsbasis, så fik man aldrig et klart svar. Jeg fandt så senere ud af ved at kigge i kørerbøgerne, at de typisk arbejdede 10-12 timer om dagen, til en månedsløn på under 20.000. Altså med andre ord, lavede de et stort selvbedrag ved at huske den tur til Hamborg til evig tid, for at klare deres hårde underbetalte hverdag.
Jeg ved ikke om det er det samme her. Altså at nogle få mennesker virkelig tjener kassen og de 99% andre bedrager sig selv til at tro at de også snart gør det.
Det er ikke en provokation af nogen art, jeg undrer mig blot over at der aldrig kommer facts på bordet når man snakker mlm.

Dbh Martin
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan jeg vende spørgsmålet og spørge hvorfor det er helt legalt at i et almindeligt firma er det okay at det kun er dem der i toppen af pyramiden som tjener kassen. Hvor i et mlm selskab er det fup og fidus hvis det kun er toppen der tjener kassen.

 
Mlm virksomheder er som alle andre virksomheder man tjener forskelligt alt efter hvor man står på lønstigen. Men i mlm har man selv inflydelse på sin løn fordi du får bonus alt efter hvor meget indkøb der har været i din gruppe.
 
Hvis folk ikke vil oplyse hvad de tjener på mlm, kan det være fordi at de stadig er i opbygningsfasen. Det lyder jo ikke så fedt når man forklarer sin kammerat at det er en fedt forretnings ide'', men jeg tjener iøvrigt kun 500kr. om måneden selv.
 
Dem som føler sig røvrendt at et mlm selskab, kan være ganske rolig, for i denne forretning kan man ikke selv få fremgang uden at hjælpe andre til fremgang. Det synes jeg er smart, for så er der ingen der har rundsave på albuerne, men alle er villige til at hjælpe. Mlm går i virkeligheden ud på at hjælpe andre til at få den succes man gerne selv vil have. Det er da alt andet end egoistisk, men måske også det der virker så kvælende på andre. Hvorfor vil han hjælpe mig så meget? der må stikke noget under!!  Sådan tænker mange, og forståligt nok, for sådan er vi mange der er opdraget. Men måske vi nogle gange skulle sænke paraderne engang imellem for ikke at snyde os selv for en masse gode muligheder her i tilværlsen. 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

> Så kan jeg vende spørgsmålet og spørge hvorfor det er helt legalt at i et almindeligt firma er det okay at det kun er dem der i toppen af pyramiden som tjener kassen.

De fleste almindelige selskaber er ikke opbygget i en pyramidestruktur som den der kendes fra MLM-selskaber - det er jo netop en af de ting der adskiller dem. Lad os nu lige holde os til sagen og lad være med at blande tingene sammen.
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jo netop det jeg gør
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry, men du er i gang med lige præcis den sammenblanding af tingene som jeg mener er en af vigtige grunde til at MLM har et så dårligt ry. Det er simmpelt hen noget pjat at påstå at alle selskaber i virkeligheden har samme pyramidestruktur som MLM-selskaber. Det er noget vrøvl.

Der bliver efterlyst facts - og svaret er udenomssnak og vrøvl. Det kan da ikke undre nogen at MLM står i sådan et dårligt lys. Jeg kender ingen andre brancher (vel og mærke lovlige) hvor man ser samme grad af udenomssnak.

Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo så din holdning og den må du selv ligge og slås med.

Men når jeg tegner en virksomhedsstruktur op på et stykke papir, så ligner den meget en pyramide. Når du tegner den ligner den sikkert ikke en pyramide. Når jeg tegner en mlm struktur ligner den ikke en pyramide, når du tegner ligner den sikkert en pyramide.
 
Vi ser tingene forskelligt, og der ikke nogen fasitliste
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg hå¨ber da for MLM-branchen at der findes nogle lidt kvikkere typer i flokken - ellers ser det sgu sort ud. Din sammenblanding af tingene er i bedste fald morsomt. At du ikke selv kan se det skader mere dig selv, og andre MLM''er end noget som helst andet.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lougan,

Ja, et typisk organisationsdiagram ligner jo en pyramide, og er det jo sådan set også. Men det der stiger jo højere du kommer op, er ansvar og magt.

Topdirektøren får ikke (nødvendigvis) mere i løn som følge af at firmaet ansætter 25 mand ekstra på gulvet. Selvfølgelig er der forskel på lønnen på en direktør der har 5 mand under sig og en direktør der har 5.000 mand under sig. Men det skyldes jo nok mere de kompetencer og de opgaver direktøren løser, end antallet af medarbejdere under ham.

Jeg synes at overhovedet ikke man kan sammenligne et MLM forhandlernet/partnernet eller hvad man skal kalde det, med organisationsstrukturen i en virksomhed.

mvh Carsten
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Jeg er glad for at du giver mig ret i at strukturen er sammenlignelig
men det er vist også det eneste vi er enige i
 
For jeg mener jo at det er nøjagtigt det samme. For i et mlm selskab tjener du nødvendigvis heller ikke mere af at være ansvarlig for 25 i din gruppe. Er der ingen omsætning er der ingen løn. Man er ansvarlig  for at der sker en omsætning, ligesom en almindlig direktør.
 
Men du har ret i at hvis det havde været et pyramidespil, så vil toppen automatis tjene penge efter hvor mange der er under en.
Side 7 ud af 9 (89 indlæg)