Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pagerank 2....

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et hav af blogs du kan kigge på, og langt de fleste linker i ny og næ fra deres blog, ind til deres webshop eksempelvis.

Lad os sige du opretter en gratis blog der hedder hundeudstyr.wordpress.com (opret her http://wordpress.com/signup/ )

Så kunne du jo gå igang med at skrive nogle små artikler om:

• dine produkter (produkt anmeldelser)
  • guides til førstegangskøbende (hvad skal man købe)
  • information om dit firma/webshop
  • gode råd om vedligeholdelse af hundeudstyr
  • og meget meget mere

Gør det helt naturligt og som en service til dine kunder og resten af det danske folk, og se det som en dejlig sidegevinst at du så kan lave gode links fra dine tekster.

Du er med på at af følgende links er variant 1 bedst ikk?

1) Køb hundeudstyr her

2) Køb hundeudstyr her

3) Køb hundeudstyr her http://www.funnypets.dk 

Vil du gøre det helt gennemført, køber du eget domæne til bloggen (eller oprette et subdomæne) og får bloggen hostet hos din udbyder.

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:25

Hvad er der galt i at hoste bloggen på sin egen domæne server?

http://www.funnypets.dk/blog.html eller noget lignende og sikkert mere søgeordsrelevant:-)

Duer det ikke?

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Skrevet kl. 19:48

SpørgeJørgern:

Det er der ikke noget galt i... Grunden til at jeg formulerede mig sådan, var blot for at understrege modsætningen i at have den hostet via wordpress.com/Blogspot m.m (altså eks. hundeudstyr.wordpress.com) da man på denne måde ikke har den fulde magt og kontrol over domæne og blog.

Mvh. Oza

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:07

SpørgeJørgern:

http://www.funnypets.dk/blog.html eller noget lignende og sikkert mere søgeordsrelevant:-)

Duer det ikke?

Der er fordele og ulemper ved begge modeller -æ selvsagt, verden skal ikke være let :)

For en ekstern blog på fx. wordpress.com, blogger, amino.dk/blog, etc.:

• Du får det gratis
  • Du er i gang med det samme
  • Du behøver intet at vide om opsætning og lignende
  • Domænet har allerede en masse indgående link-juice som kan komme dig tilgode - særligt når du linker videre til webshoppen.
  • Folk kommer "droppende ind" fordi de finder dig gennem forsiden (se bare amino.dk/blogs hvor man kan se et udsnit af forskellige indlæg)
  • Nogle af stederne publiceres du automatisk også ud andre steder, fx overskrift.dk via RSS

• Du har dog ikke selv kontrol over domænet, i princippet kan ejeren vælge at lukke/sætte annoncer på (for konkurrenter)/begrænse dig/slette dig (spildt arbejde, too bad)/ændre dine indlæg/så meget andet lort.
  • Du kan risikere at alle links automatisk er/bliver lavet med rel=nofollow hvilket betyder at dine links til egen side ikke tæller en rygende fis i søgemaskinernes optik.
  • Du starter godt nok med et indekseret domæne, men du har begrænsede muligheder for efterfølgende (onsite) SEO

En blog på dit eget domæne derimod:

• Har du 100 % kontrol over
  • Kan du lave SEO fuldstændigt som du vil det
  • I mine øjne, ser det mere proff ud :)

• Til gengæld skal du selv stå for alt SEO'en
  • Du starter fra nul og har inden indgående links = nada link-juice du kan sende videre til webshoppen
  • Du skal nok bruge et webhotel ekstra (ud over shoppen)
  • Enten skal du lære at sætte en Wordpress op (ikke så svært med en ordentlig webhotel) eller du skal betale dig fra det
  • Du skal arbejde for at få folk ind og læse

Sådan lige kort fortalt og sikkert med et par forglemmelser :)
Go' aften til jer alle

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:11

Okay, det gi'r mening.

1.Hvad er så bedst, at hoste på et nyt eget domæne til bloggen eller at hoste bloggen på egen domæneserver ? Her tænker jeg på både mht. pagerank og synlighed i google.

2.Er det bedre at oprette en blog hos wordpress end hos google, igen med henblik på pr. og synlighed?

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Skrevet kl. 23:03

Wordpress kan klart anbefales. Det virker vildt godt, og er desuden nemt for de fleste!

Om du vil købe et nyt domæne eller oprette et subdomæne eks. kan besluttes udfra situationen/hvilket signal man ønsker at sende. Det er ikke min erfaring at det går hurtigere fordi bloggen ligges på et subdomæne.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:17

Nicolai Lønne:

Din pagerank bygges i vid udstrækning ud fra, hvor mange indgående links din side har. Pagerank i sig selv, er dog en meget vag indikator for, hvordan du rangerer i resultaterne på google.

Lige for at afklare - så er ovenstående ikke korrekt.

Hvis du har meget få indkommende links - lad os sig 5 - men de kommer fra 5 sider med PR 6 så er sandsynligheden for at du får PR5 rigtig rigtig høj. Det er altså ikke antallet af indkommende links der er afgørende men derimod kvaliteten af de sider du har links fra.

(Det har dog intet med søgemaskine rangeringer at gøre men derimod udelukkende PR)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:46

Ronnikc:
Lige for at afklare - så er ovenstående ikke korrekt.

Så længe vi er enige om, at PR har nogenlunde lige så meget værdi som en rusten 25 øre, når det gælder egen sides ranking, er jeg glad nok :)

Hvis man endelig vil bruge PR til SEO, så er den nogenlunde god indledende indikator for, om den (de) sider man få links fra er noget værd...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:36

Hej,

Tak for alle jeres indslag. Jeg er blevet klogere. Men jeg har fokuseret på at få links fra sider, som har en højere pagerank, end mine konkurrenters.

Og jeg synes selv, at det er lykkes godt at få nogle gode links. Så stadig forstår jeg ikke helt, hvorfor jeg så kun har pagerank 2...

Fortsat god arbejdsdag til dem, som arbejder (selv holder jeg ferie...)

Hilsen Marianne

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Skrevet kl. 11:31

Men det kan vel være lige meget om du har PR2 eller PR3? Brug da ikke din kostbare ferie på at bryde hjerne med det Wink

Hvis jeg kigger på dine indgående links er det jo heller ikke voldsomt mange du har. Og fordi et eller andet link-katalog har PR4-5 stykker på forsiden, betyder det jo ikke at du nødvendigvis får et godt link ud af, hvis du havner inde i www.dette-er-et-eksempel.dk/dyr/hunde/hundeudstyr/funnypets

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)