Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pagerank 2....

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er efter etablering af ny netbutik i maj blevet pageranket af Goggle og jeg har opnået et 2-tal. Det er jo ikke meget, og jeg havde forventet mindst 3, da jeg har arbejdet meget med at få nogle 'gode' links. Desuden har jeg struktureret min netbutik efter de anvisninger, som jeg har kunnet læse mig frem til ville få bedst score hos Goggle.

Jeg har IKKE brugt penge på design (endnu), da jeg har et stramt budget, så det halter nok lidt bagefter, set ud fra et professionelt designer view, men det burde jo heller ikke have noget med ens pagerank at gøre, om logo og farver m.m. er toptunet.

Til gengæld har jeg brugt tid på at navngive mine produkter og gøre mine produktbeskrivelser fyldestgørende.

Kan jeg gøre andet ???? Er der nogle proffer, som umiddelbart kan give mig et godt råd, så jeg pageranker højere, og så jeg kan få flere besøgende?

Hilsen Marianne

www.funnypets.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 15:22

Hvad skal du bruge PageRank til?

Mvh. Oza

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Tilmeldt 14. May 08
Skrevet kl. 15:26

Hej Oza,

Jeg formoder, at det bl.a. er den, som styrer min placering på Goggles søgemaskine, så jeg vises før andre med samme søgeord, hvis min pagerank er højest... Er det ikke korrekt ?

Hilsen

Marianne

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:29

Din pagerank bygges i vid udstrækning ud fra, hvor mange indgående links din side har. Pagerank i sig selv, er dog en meget vag indikator for, hvordan du rangerer i resultaterne på google.

Først og fremmest er der en masse andre faktorer en bare link der spiller ind - herunder kvaliteten af links, men også indhold (tekst primært), opbygningen af sidens kode/struktur osv.

Dertil, pagerank opdateres kun sjældent - googles indeks opdateres hele tiden. Glem pagerank og kig på, hvordan du reelt ligger i søgeresultaterne (sørg for ikke at være logget ind på en google-tjeneste) og check de relevante søgeord.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Skrevet kl. 15:31

Jeg driller dig selvfølgelig bare lidt når jeg spørger sådan, fordi selvfølgelig er der flere ting du kan gøre, men at der altid er en sammenhæng mellem god PageRank og mange besøgende er ikke korrekt. (og det lyder bare meget som om du er af den opfattelse Wink )

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Skrevet kl. 15:34

Hej Nicolai

Du kom mig lige i forkøbet - og jeg er desuden meget enig i det du skriver.

Marianne:

Hvis jeg var dig ville jeg nok oprette en blog (WordPress kan anbefales), som jeg så kunne linke fra når jeg skrive nogle artikler om hundeudstyr m.m.

Mvh. Oza

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:35

Oza:
sammenhæng mellem god PageRank og mange besøgende er ikke korrekt

Oza rammer faktisk et godt punkt der.
Det som er vigtigt, er at du ligger højt på relevante ord og sætninger - og det sker kun hvis du (ellers en SEO'er) arbejder dedikeret med det.

Først og fremmest skal du have identificeret hvilke søgeord der er relevante og så skal du igang med at arbejde med dem.
På den basis kan du få relevante besøgende som du så kan begynde at arbejde på at få konverteret til kunder. En masse besøgende som slet ikke leder efter dine produkter er jo ligegyldige. De smutter igen uden at købe noget...

Tilmeldt 14. May 08
Skrevet kl. 15:46

Hej Nicolai,

Hvad mener du med 'Sørg for ikke at være logget ind på en goggle-tjeneste' ? - hvor kan jeg checke, om jeg er det ?

Hilsen Marianne

Tilmeldt 14. May 08
Skrevet kl. 15:50

Hej Oza,

Du har nok ret i, at det er en god ide med en blog. Jeg har bare svært ved at skrive spændende artikler. Kan du give mig et eksempel på en blog, som er oprettet af en tilsvarende person som jeg, som gerne vil have trafik og omtale af sin netbutik, - så kan jeg måske hente inspiration til at lave min egen blog.

Og det er helt OK at drille sådan en nybegynder som mig....

Hilsen fra en svedig nybegynder

Marianne

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:52

mlorenzen:
Hvad mener du med 'Sørg for ikke at være logget ind på en goggle-tjeneste' ? - hvor kan jeg checke, om jeg er det ?

Google tilbyder en række tjenester som man skal være logget ind for at kunne benytte - fx iGoogle (personlig startside), Gmail og et par andre. Hvis du er logget ind, husker Google dig og dine søgninger/præferencer og forsøger at matche resultaterne mod hvad google tror du leder efter.

Hvis du er logget ind, får du derfor ofte et andet resultat end hvis du ikke er.

Hvis du ikke har noget anelse om, hvad jeg snakker om, er du nok ikke logget ind :-) (med mindre du bruger gmail).
Oppe i højre hjørne, står der enten "Log ind" eller nogle oplysninger og Log ud.

Hvis der står "Log ind" er du ikke logget ind :-)

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)