> De låner indhold fra deres konkurrenter og bruger det til egen fordel.
Ja, hvilket er helt identisk med hvad f.eks. søgemaskinerne gør - og hvad den skrevne presse iøvrigt hele tiden selv gør. Vi læner os alle sammen op ad hindanden og udnytter slipstrømmen af andres arbejde. Sådan er verden.
Dermed ikke være sagt at landets love ikke skal overholdes. Deri er jeg helt enig med dig. Og det er så det vi har domstolene til at afgøre. Det er bare vigtigt at de dømmer på basis af faktiske forhold og ikke ammestuehistorier og forvrøvlet snak om hvordan Internet (eller andre ting) hænger sammen - som f.eks. når nogle i det system tilsyneladende mener at man kan sætte lighedstegn mellem en IP-adresse og en bestemt persont handlinger. Det er simpelt hen teknisk noget vrøvl. På samme måde mener jeg det er noget vrøvl at kalde folk der linker for hackere - en gang vrøvl som såvidt jeg kan se er "politisk" motiveret af dagbladenes generelle forkvaklede holding til Internet generelt og linking specifikt. |
Jeg bryder så ind her i forummet med en utraditionel og lidt "fræk idé". Som nogle af jer måske ved, står jeg bag velgørenhedskonceptet ENGODSAG.DK, www.engodsag.dk sammen med Mads Ellegaard. Vi har opbakning fra 90 af landets største hjælpeorganisationer, og jeg har længe gået med idéen om, at man burde lave en landsdækkende indsamling over nettet ... og vise alle i den "fysiske" verden, at internettet sparker røv - også til sådanne formål. Vi har indtil videre indsamlet knap 1 mio. kr. til gode formål, men det er jo ingenting i forhold til de 25 mio., som Kræftens Bekæmpelse skaffer hvert år, når de stemmer dørklokker.