Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linker du? Så er du en hacker!

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Er I gået i selvsving over sådan set "intet"?

En gal sætning og "damebladet" skal have læst og påskrevet?

Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 21:58

Ja når man læser alt det som demib skrev om da muhamedtegningene var på sit højdeste er det godt nok lidt sværdt at følge med ham nu. Nu skrivver han nok til mig igen at jeg ikke er kondstruktiv og at jeg ikke forstår noget af hvad det hele hanler om. Men jeg synnes også at pollitiken er en skodavis men jeg vil nu ikke linge til dem af den grund. De har jo også frihed og de skrivver jo bare om noget som at pollitiet i Italien mener.

Mon alle dem der skynder sig at lave lings med lorteavis overhovvedet har læst artiklen?
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 22:59
Dato: 4/9/2006 9:57:46 PM Forfatter: Webkeglen

De har jo også frihed og de skrivver jo bare om noget som at pollitiet i Italien mener.

Der kan vi ikke være mere enige.!

Men mon ikke lidt kildekritik fra Politikens side ville have klædt dem? De kunne f.eks lige have grebet knoglen og ringet til en eller anden IT sikkerheds ekspert, så kunne han hurtigt fortælle dem sandheden. Så ville de ikke bare referere den italienske nyhed men også udstille Berlusconi som værende en "tåbe",  hvilket de danske medier jo har travlt med i disse dage! 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:00

Politiken indleder artiklen med dette:

"Hackere har angrebet Italiens ministerpræsident Silvio Berlusconi. Indtil i eftermiddag dukkede links til Berlusconis CV op, når man søgte på ordet ‘fiasko’."

Jeg ved ikke hvor meget mere tydeligt de kan give udtryk for deres holdning: At linke er at hacke, og det er jeg 110% uenig med dem i. Og det er blot endnu et godt eksempel på Politikens totale mangel på forståelse for dette medie.

> Nu skrivver han nok til mig igen at jeg ikke er kondstruktiv og at jeg ikke forstår noget

Næhh, jeg gider ikke spilde min tid på dine kommentarer om mig, for de handler altid om det samme. Hver gang jeg skriver noget skal du liiiiige ind og markere at du synes jeg er åndssvag. Hvis det er alt hvad du kan biddrage med, så lad hellere være, du er for dum at høre på.
Fra Gentofte
Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 28
Fra  creatic.design aps Skrevet kl. 00:16

Jeg ved ikke helt, hvem du hentyder til i dit svar, men vil da ikke undlade at kommenterer

Som sagt er jeg totalt uenig i din antagelse at Politiken har en holding til at linke er lig med at hacke.
Det står intet sted. Du har en holding og mening om hvad de mener - det gør din kommentar til en tolkning af teksten.
Men som du måske kan se på de øvrige svar, kan teksten altså tolkes på flere måder.
Hvorfor mener du, at din tolkning er den rigtige?

Og så er der den mere væsentlige kommentar, at alle skal have lov til at svine andre til. For mig er det en langt mere vigtig sag. Jeg mener, det er totalt dårlig smag, at beskylde andre for dårlig dømmekraft eller benytte sig af skældsord, når de kun giver udtryk for andres opfattelser, egne meninger eller kommer med argumenter for en sag.
Beklager. Jeg støttede helle ikke den tåbelige SMS-kampagne der blev sendt rundt under Mohammede-krisen, hvor man opfordrede andre til at boycutte butikker, der var ejet af folk med en anden religion.
Netop vores frihed, vores selvopfattelse og vores eksistens afhænger af at vi alle værner om den og støtter op om den. Alt andet vil jo være at undergrave den.
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 00:19
Nej det er ikke hver gang du skrivver noget men kun når du skrivver noget åndsvagt som dengang du var stolt af dine narkohandlervenner. Eller den her med pollitiken for skulle man lave linkbomber hver gang en avis skrivver om noget uden at undersøge det orntligt først kan du lisså godt lave linksbomber til alle danske aviser med det samme. Men du har ret i at jeg syndes du er åndsvag i dinne holninger eller i al fald nogen af dem. Og det skrivver jeg lissom du selv gør når DU syndes andre er åndsvage og det syndes du jo om temmelig mange.. Det har både dig og mig ret til for vi har frihed til at skrivve hvad vi vil.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:57
Gider du ikke i det mindste at holde dig til det emne tråden handler om?

> Det står intet sted.

Jo, det står meget direkte i den første del af artiklen, som citeret ovenfor. Der er ingen fortolkning i det fra min side, men det burde der måske have været fra Politikens. Hvis de nu havde skrevet "Nogle mener at ...", eller "De italienske myndigheder mener at ...", så havde Politiken ikke selv taget stilling, men blot rapporteret hvad andre mener. Men når de skriver "Hackere har angrebet Italiens ministerpræsident  ...." så må det betyde at de er enige i denne påstand. Der er i hvert fald ingen steder hvor de forklarer denne holdning yderligere, og der er SLET inge steder hvor de argumentere for denne ret groteske påstand.

Hvis jeg nu hare skrevet om ministerens "fiasco" og linket til hans website, så gør det altså mig, ifølge Politiken, til en hacker. Det havde været ønskvædigt at de havde uddybet dette angreb på alle os der skriver og linker en hel masse på Nettet. Når nogle, uanset hvem, beskylder mig for at være hacker bare fordi jeg linker synes jeg det er yderst rimeligt at svare igen på dette vrøvl.

Jeg har iøvrigt ikke angrebet nogle personer her. Læg mærke til at jeg ikke en gang har nævnt journalistens navn - det er avisens holdning, med baggrund i gentagne tilsvarende forvrøvlede artikler, jeg angriber. Det er avisernes politiske agenda jeg kæmper imod, på dette felt. At sammenligne det med Muhammed sagen kan jeg slet ikke se logikken i. Det her er en Internet-politisk diskussion mellem folk der har forskellige holdninger. Politiken, på den ene side, mener at linking er et meget problematisk - ja, nogle gange ligefrem en kriminel aktivitet, og det er jeg det meste af vejen helt uenig med dem i - iøvrigt sammen med mange andre Internet-folk og helt almindelige mennesker.

Og som sagt følger denne artikel meget godt den linie Politiken, og forøvrigt de fleste danske dagblade, har til linking. Se bare på de sager de tidligere har kørt. Og derfor synes jeg der er ekstra god grund til at påpege hver gang Politiken, eller andre aviser, forsøger at manipulere med virkeligheden. Prøv at se på hvad det er for en slags Internet de gerne vil have ... Et elitært topstyret net, med dem på toppen af kransekagen. Det er ikke det Internet jeg gerne vil have, og det vil jeg gerne kæmpe for, med ord, som jeg gør her og i mange andre sammenhænge.  Hvis man ikke gider høre på det, har man ret til at lade være :) Men, alle der har en professionel interesse i Internet bør efter min mening, kæmpe imod at forskruede holdninger som dem Politiken præsenterer i dag, kommer til at stå uimodsagt. Jeg har en professionel interesse I at forvrøvlede forestillinger, som dem aviserne har stået for indtil nu omkring hvad Internet er for noget, og ikke mindst hvad links er, ikke vinder uimodsagt indpas, og at politikerne og befolkningen ikke begynder at tro på dem.

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 01:14
Ligegyldigt hvad er aviserne gode til at finde på ting og sager for at få flere læsere. Har i lagt mærke til deres nyhedsoverskrifter? De afviger tit fra det reelle indhold i sådan omfang at man føler sig narret til overhovedet at åbne artiklen.

Den eneste sag om hotlinking m.m som jeg kan sætte mig ind i for alvor, var dengang Ofir klonede StepStone''s (eller lignende) database ved simpelthen at hotlinke fra deres egen Ofir Job til deres opslag. Det er lame :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:44

Hvis det er Ofir/Home sagen du tænker på, så VANDT Ofir faktisk den sag for ganske nyligt - efter, såvidt jeg husker, 5 års kamp :)  - men det kan være det er en anden sag du tænker på ...

I alle fald er det godt, at nogle domstole øjensynligt er ved at stramme op på bevisførelsen i disse sager. Det gavner ingen, på lang sigt, at sådanne sager afgøres på basis af ukorrekte opfattelser af, hvordan Nettet hænger sammen - teknisk og praktisk, som det desværre er set i alt for mange sager som jeg har læst. Tingene bliver ikke rigtige bare for de danske dagblade skriver det :)

Jeg mener, at det er til alles fordel, på lang sigt, at vores retssystem er så retfærdigt som muligt - og det bliver det kun hvis det forstår at dømme ud fra reelle facts, og ikke som da jeg i en dom for noget tid siden læste om links som noget der nærmest automatisk blev "trukket ind i" brugernes browser uden henyntaen til det faktum at brgeren altså skal klikke på (et almindeligt link) for at der sker noget - være aktiv. Eller  de mange Ophavsretssager fra Antipiratgruppen hvor et screen dump (som enhver kan lave i Photoshop) eller en IP adresse er blevet lighedstegn med en bestemt persons handlinger. Det holder ikke at den slags rodfæster sig i vores retssystem.

Det er bl.a. derfor jeg finder det så vigtigt at "gøre en sag ud af ..." når Politiken, eller andre for den sags skyld, prøver at få folk til at tro noget som jeg mener er helt forkert - som f.eks. at man er en hacker, hvis man linker... eller i hvert fald linker på en måde som Politiken, i deres almægtighed, ikke synes er i orden.

Jeg kæmper for et åbent Internet, der giver folk mulighed for massekommunikation, og global Iværksætteri, som aldrig tidligere set. De store aviser verden rundt, mange store virksomheder og usikre regeringer kæmper for det modsatte. De bryder sig ikke om at det er så let for alle og enhver ("pøblen") at udnytte deres ytringsfrihed. Det synes jeg. Faktisk synes jeg at såvel de ytringsmæssige og de kommercielle, nærmest anarkistiske, muligheder på Internet er det som gør det så fedt.  Jeg synes det er fedt, at folk som Markus Frind kan tjene 1 millin dollars på tre måneder ved at lave et dating site brugerne er helt vilde med. Jeg synes også det er super, når en kvik Englænder kan tjene det samme beløb, på et "pixel-site", eller når folk som Martin Thorborg og vennerne kan banke en virksomhed som Spamfighter op for relativt små midler, med kunder i (såvidt jeg husker) over hundrede lande. Nogle mener det er bedre at global kommunikation og virksomheder som de omtalte børe være forbeholdt verdens magtelite. Det synes jeg ikke og jeg vil have lov til at kæmpe for at tingene bevæger sig i den rigtige retning - et "folkeligt" og åbent Internet, med plads til de gode ideeer og arbejdssomme iværksættere.

Dagbladene, rundt omkring i verden, har stort set valgt at sidde på bænken i dette spil - spilet om Internet. I lighed med pladebranchen tror jeg de i mange år var sikre på det blot var en dille der ville gå over. Nu er de så sure over de tog fejl. De sidder ude på bænken og ærgrer sig over at de andre spiller bold og har det sjovt ude på plænen. Og så brokker de sig. De brokker sig over det spil de ikke forstå, aldrig har gidet tage ordentlig del i, og som de hele tiden har misforstået. De minder mig lidt om de der folk, der modvilligt er blevet slæbt med til en trylleforestilling, og bare sidder hele aftnen nede bagved og råber "han  har den oppe i ærmet ...". Ja, det kan da godt være han har det - men gider du lige holde kæft så vi andre kan nyde forestillingen!

Jeg brugte også engang sammenligningen med vittigheden om svigermor, der banker
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:19
Jeg har hørt om Ofir/Home sagen, men mener også at de gjorde det med en jobbank. Det synes jeg i princippet kan ligestilles med markedsføringsloven, der tilkendegiver at man ikke må snylte på en andens brand, og det er jo faktisk hvad Ofir gør her. De låner indhold fra deres konkurrenter og bruger det til egen fordel.

Men ja, pladebranchen er et godt eksempel på en branche der virkelig har nægtet at indse potentialet i internettet. Du beskriver det nok meget godt som "en dille der vil gå over". Det er egentligt ufatteligt at nogle mennesker kan være så tro mod deres traditioner (sådan har vi jo altid gjort?) at de kan lade den ene mulighed efter den anden gå dem forbi. Men sådan er det nu engang.

Nu er jeg naturligvis ikke tilhænger af tyveri af andre menneskers software og musik, men et eller andet sted er man nødt til at erkende at vi lever i år 2006 med den teknologi er er til rådighed. Det gør man altså ikke ved at sætte afgifter på alle former for lagringsmedier, så som CD''er, DVD''er og harddiske. Det er jo hvad Copy Dan tænder på :) Det er jo en helt absurd og utidssvarende form for kollektiv afstraffelse.
Side 2 ud af 4 (33 indlæg)