Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linker du? Så er du en hacker!

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

I hvert fald hvis man skal tro dagens udgave af Politiken. Her drager de en direkte paralel mellem det at linke til et andet website og det at hacke. Med andre ord, laver du et link er du en hacker ... Øhhh, er det bare mig der synes det er noget forbandet vrøvl?

Anyway, som du kan se af min blogindlæg om sagen, vil jeg foreslå vi viser Politiken hvad vi mener om dem og deres underlige holdninger til Internet og links generelt. Det gøres ganske enkelt ved at lave et link til http://politiken.dk med linkteksten "Lorteavis" - f.eks. fra din blog.

I løbet af nogle uger skulle de så gerne ligge nummer et på den søgning!
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:22
Dato: 4/9/2006 3:57:20 PM Forfatter:Mikkel deMib

I hvert fald hvis man skal tro dagens udgave af Politiken. Her drager de en direkte paralel mellem det at linke til et andet website og det at hacke. Med andre ord, laver du et link er du en hacker ... Øhhh, er det bare mig der synes det er noget forbandet vrøvl?

Anyway, som du kan se af min blogindlæg om sagen, vil jeg foreslå vi viser Politiken hvad vi mener om dem og deres underlige holdninger til Internet og links generelt. Det gøres ganske enkelt ved at lave et link til http://politiken.dk med linkteksten ''Lorteavis'' - f.eks. fra din blog.

Jeg følger trop med at linke til lorteavisen ;-)

Lasse ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:23
Flot, det lyder som typisk Computerworld-jounalistisk.

Forleden skrev de at dk-hostmaster syrer den danske del af internettet, så vidt jeg husker var det samme dag de kaldte sig selv for danmarks førende IT medie ;)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:27

> Flot, det lyder som typisk Computerworld-jounalistisk.

Ja, gud ved om Politiken har "arvet" nogle af CM''s medarbejdere - eller om de bare har følt sig inspireret? :)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:46
Hehehe... Kom så drenge... Lad os blive ved med at opfordre folk. Skriv det med i signaturen

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:01

> Skriv det med i signaturen

Det gør nu ikke den store forskel. Det der skal til for at få en "linkbombe" til at virke er at så mange FORSKELLIGE websites (forskellige domæner og forskellige IP-adresser) som muligt linker med den samme linktekst og URL.

Jeg tror iøvrigt ikke der skal så mange links til for at få Politiken op i toppen på lige den søgning - med 25, 50 eller 100 gode (unikke) links tror jeg faktisk vi skulle være der om et par uger. Det kune da være sjovt, ik?

Så kan Politiken lære hvad ytringsfrihed betyder - det betyder nemlig ikke bare at en flok elitære akademikere kan sidde inde på Politiken og belære os andre om, hvordan verden ser ud, uanset hvor forvrøvlet det så end er. Nej, ytringsfriheden har du og jeg også til at fortælle alle dem der gider lytte hvad vi mener om forskellige ting ... herunder Politiken. Og hvis jeg så ved samme lejlighed har lyst til at linke til Politiken.dk, ja så må jeg også gerne det - på samme måde som at jeg naturligvis må stille mig op på rådhuspladsen, pege på Politikens Hus og sige til en ven: "Se en lorteavis". ytringsfriheden er ikke på den måde mediebetingen og den er i hvert fald ikke begrænset til kune at omfatte journalister på aviserne.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:28
Dato: 4/9/2006 3:57:20 PM Forfatter:Mikkel deMib

Anyway, som du kan se af min blogindlæg om sagen, vil jeg foreslå vi viser Politiken hvad vi mener om dem og deres underlige holdninger til Internet og links generelt. Det gøres ganske enkelt ved at lave et link til http://politiken.dk med linkteksten ''Lorteavis'' - f.eks. fra din blog.

Endnu et bidrag til linkbomben ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Gentofte
Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 28
Fra  creatic.design aps Skrevet kl. 20:05

Den artikel vil jeg gerne læse, men har ikke kunnet finde den - hverken online eller i avisen.

Er der en der kan guide mig i den rigtige retning?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:09

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Gentofte
Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 28
Fra  creatic.design aps Skrevet kl. 20:27
Så fandt jeg artiklen. Og med god grund kunne jeg ikke finde den før - den omhandler jo slet ikke emnet at link er lig med at hacke.
Den er en rapportage fra Italien, hvor politiet i det land opfatter det som at hacke, når man laver ondsindet sladder.
Politikken skal vel ikke stå til ansvar for hvad politiet i et andet land mener, men jeg forventer da at de fortæller mig det - det er jo en væsentlig grund til at læse avis.
I øvrigt mener jeg ikke det hverken er fair eller demokratisk at acceptere at man må sådan noget.
Vi har lige afsluttet Muhammed-sagen - man skulle tro en dansker eller to havde lært bare en smule anstændighed, og ikke mener, at det er ok at svine andre til, fordi de ikke skrive eller siger, det man selv mener.
Jeg kunne ikke drømme om at kaste rundt med skældsord til andre - mit fokus er mere på at gøre det rigtige selv og ikke lede efter andres fejl eller forskelle.
Side 1 ud af 4 (33 indlæg)