Det er nu 3. gang at jeg inden for kort tid modtager en useriøs ansøgning. Mange ledige er pålagt at søge 4 jobs om ugen, hvilket de nu nærmest er blevet truet til. For jeg modtager mange ansøgninger fra personer der ikke ønsker jobbet de søger. I forrige uge fik jeg 2 henvendelser fra - på papiret - dygtige kandidater. Jeg inviterede derfor dem begge til samtale. De kvitterede begge med et svar i stil med. "Tak for dit svar, men jeg er ikke interesseret, men AF har pålagt mig at søge 4 jobs om ugen" I dag har jeg så modtaget denne ansøgning: "Hermed sendes ansøgning og CV.Jeg er gravid i 6. måned, men er fra min A-kasse blevet pålagt at søge 4 jobs om ugen. Jeg beklager meget denne useriøse henvendelse. Med venlig hilsen XX XX" Det er jo fuldkommen til grin at man som arbejdsgiver lige pludselig er blevet "skraldespand" for alle mulige useriøse henvendelser der er det rene tidsspilde.
|
Hej Peter
Hvor har du bare ret og det er udemærkede eksempler du fremhæver. Prøv at læse denne blog:
http://www.kommunikationsforum.dk/Henrik-Rygaard-Jensen/blog/slut-med-4-ansoegninger-om-ugen
God dag