Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søg 4 job om ugen!

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu 3. gang at jeg inden for kort tid modtager en useriøs ansøgning. Mange ledige er pålagt at søge 4 jobs om ugen, hvilket de nu nærmest er blevet truet til. For jeg modtager mange ansøgninger fra personer der ikke ønsker jobbet de søger.

I forrige uge fik jeg 2 henvendelser fra - på papiret - dygtige kandidater. Jeg inviterede derfor dem begge til samtale. De kvitterede begge med et svar i stil med. "Tak for dit svar, men jeg er ikke interesseret, men AF har pålagt mig at søge 4 jobs om ugen"

I dag har jeg så modtaget denne ansøgning:

"Hermed sendes ansøgning og CV.

Jeg er gravid i 6. måned, men er fra min A-kasse blevet pålagt at søge

4 jobs om ugen. Jeg beklager meget denne useriøse henvendelse.

Med venlig hilsen XX XX" 

Det er jo fuldkommen til grin at man som arbejdsgiver lige pludselig er blevet "skraldespand" for alle mulige useriøse henvendelser der er det rene tidsspilde.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 12:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 89
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 12:24

Kan også kun erklære mig enig!

Den kvinde, som du betegner "XX XX", burde i øvrigt have en præmie for sin formulering - den er jo herlig! Wink - står den virkelig i selve ansøgningen, eller har hun kun skrevet det i en mailtekst? Hvis den står i selve ansøgningen, gad jeg vide, om denne så vil blive accepteret af A-kassen...

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 12:42

Nej teksten står i mailen, men ansøgningen var ikke meget bedre. Der var 2 afsnit indeholdende ca. 4 linier om kandidaten og 4 linier om at kandidaten var gravid - havde ferie - skulle på barsel etc.

Forstår mig ret. Det er jo fint at kandidaten selv er åben omkring graviditet mm. Sagen er bare at det jo er tidsspilde for alle parter. Det er jo ikke en ansøgning - men papirarbejde. 

Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 89
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 12:51

I hvert fald behøver du jo så ikke overveje at kalde hende ind til samtale - til forskel fra de to andre, du har nævnt... Men jeg har selv været i situationen, og det er tidsspilde, for alle parter.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 12:59

Har du overvejet at kontakte det lokale Jobcenter - gøre opmærksom på problematikken?Selvfølgelig ikke udlevere kanditaterne, men fortælle hvilke ansøgninger du modtager/deres motivation mm.

Måske kunne Jobcentret påvirke noget af ansøgerfeltet i en anden retning?

Problemet er, at det hele går op i beukrati, 4 ansøgninger om ugen (ja det lyder maskinelt) og at ansøgningerne nu kan "spyttes" ud til arbejdsgiverne via en tilmeldt database.

Og så mangler ansøgningen det personlige, den ægte interesse og motivation til netop at arbejde hos dig.

Måske skal du rekruttere anderledes - så du undgår det alt for ringe ansøgerfeltWink

Held og lykke

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:06

Det hjælper ikke at kontakte jobcenteret.

Der er kun 1 mand som kan gøre noget ved problemet og han hedder Claus Hjort Frederiksen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:35

Ja, jeg kan så berige debatten med dette link:

http://www.checkjobnet.dk/

Her kan man downloade et program, som automatisk sender det forudbestemte antal ansøgninger ud pr. uge, uanset om man er på ferie eller bare ikke gider gøre det selv.

:-) Anette

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 14:02

...Kan arbejdsgiveren så ikke også få noget lign, så man kan sende et standard-afslag uden at læse annoncen.

"Tak for din ansøgning, der tydeligt indikerer din manglende interesse i jobbet. Held og lykke med at udsende dine 4 ansøgninger i denne og næste uge"

Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:11

hehe, sejt afslag. Men lidt trist, hvis det er en fejl og ansøgeren reelt var interesseret i jobbet.

Men trist, at du som arbejdsgiver skal bruge tid på dette rene tidsspilde. Selvfølgelig bliver man irriteret på systemet, men jo også selve ansøgeren der netop har valgt, at det er din tid hun gider spilde.

Og så kan jeg i øvrigt ikke se, at man udleverer ansøgeren ved at sende disse ikke reelle ansøgninger til jobcentret. Så kan der komme mere pres på systemet for at få det lavet om.

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)