Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søg 4 job om ugen!

Side 3 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i en periode været under det der hedder fordeling (en uge på arb. en uge på støtten) pga. nedgang i odrebeholdningen.

Det sker hvert forår, og hver gang skal der udfyldes et hav af papirer (de samme hvert år).

Selv om man er i arbejde SKAL man tilmelde sig JobNet som arbejdssøgende og ca. en gang i ugen

gå ind på dette og bekræfte sin ledighed, gentager lige at jeg  ikke er ledig på arbejdsmarkedet.

Samtidig modtager jeg og samtlige kolleger et brev om at vi skal møde på et kursus i jobsøgning ??

Det er simpelt hen en jagt med spredehagl som  Claus Hjort Frederiksen har gang i.

Desforuden er de seriøse ansøgninger ved at drukne i den mængde der bliver sendt til arbejdsgiverne. (tvungen spam).

Nå, men den afdeling jeg er ansat i bliver afviklet hen af efteråret, og så er det måske min tur til at skal søge

4 stillinger i ugen  Sad

Tilføjet. Jeg kan jo så ligeså godt sende den første ansøgning her.

http://www.snus-et-hus.dk/arbejde-herning.php

Mvh.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:22

John J:
gentager lige at jeg  ikke er ledig på arbejdsmarkedet

Her synes jeg faktisk, man skal se det lidt mere nuanceret.

Hvis du får dagpenge, er du til rådighed for arbejdsmarkedet. Du vil gøre mere gavn på et job, hvor du kan arbejde alle uger i stedet for kun hver anden. Derfor mener jeg faktisk, at det er meget rimeligt, at der stilles de samme krav til folk på "fordeling" som til "rigtige" ledige. Faktisk mener jeg, det er urimeligt, at vi andre (staten) skal betale for at nogen har fri hver anden uge - og det ville være helt hul i hovedet, hvis de, der har fri ikke skkulle møedes med rimelige krav.

Når det er sagt, så er kravene til de ledige jo komplet idiotiske, men det er altså en helt anden snak.

mvh Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:42

Folk som har behov for at søge 4 jobs pr. uge af hensyn til de tåbelige regler, er velkomne til at skrive en mail til 4pruge@kjers.com. Så får I et fint autosvar med pænt tak for ansøgningen, som jeg ikke har læst.

mvh Hans

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:56

Hehe :P

God stil der Hans :)

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:20

@Hans.
Morsomt men det er min forståelse at det skal være opslåede stillinger. Så du skal også slå en stilling op hver uge for at det "hjælper" nogle.
---

I bund og grund synes jeg er reglen er OK men også idiotisk. Den er OK fordi den vil hjælpe mange til at få søgt nogle jobs. Den er idiotisk fordi den tvinger folk til at sende fire ansøgninger hver uge - ikke to ansøgninger i en uge og så seks i en anden ugen men fire ansøginger hver eneste uge. 

Det betyder at der vil være en del fejlskud imellem, men lovgivning og offentlige systemer vil altid være stive og generelle ellers kan man ikke tilnærme sig en lige (dårlig) behandling af alle.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 12:25

Til hans.

Hans for Sørensen da, jeg og mine kolleger sætter selvfølgelig penge

til, hvad jo også er helt naturligt og OK. Til gængæld bevarede vi arbejdspladsen.

Det er der en PUNKT 1. situation Smile Der, hvor jeg vil hen er, at bruge resurcerne hvor de gør mest mulig gavn.

Det er spild af krudt at sende folk igennem møllen der har passet deres arbejde i over 20 år.

Det tror jeg nu også nok at vi er enige om.

Mvh.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:58

Intentionen bag lovgivningen overskygges jo total af reglen om de 4 ansøgninger. De 4 ansøgninger tvinger ja, folk til at skrive ansøgninger, men det tvinger også dem til at lave "lorte" ansøgninger til jobs de ikke vil have alligevel.

Jeg har selv en søster der fortæller at hun har 2 ansøgninger liggende....den ene skaffer hende til samtale den anden gør BESTEMT ikke. Og som hun siger er der altså ikke 16 stillinger hver måned der har hende interesse. Samtidig bliver det også mere og mere sjældent at hun gider sende den gode pga. alle ansøgninger og besværet med det. Hun har pt. et 25 timers job men skal alligevel søge.

Jeg kunne bare godt tænke mig at se en eneste person hvor dette har haft den ønskede effekt som man ikke kunne have opnået på andre nemmere måder. Personen der udnytter systemer og nyder livet på statens regninger.....gør det altså også imorgen.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:36

Nej, stillingen behøver ikke være opslået - men Hans - det der er snyd og sidder der nogen krakilere herinde og ser du opfordrer til snyd, så falder hammeren.

Jeg får et par uopfordrede ansøgninger til Nordjysk Fest hver uge - og jeg læser dem, men sender ikke svar - det føler jeg mig ikke forpligtet til, når det er uopfordret. Men det er ok at folk prøver!

:-)

Mette

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:40

MetteSkagen:

Nej, stillingen behøver ikke være opslået - men Hans - det der er snyd og sidder der nogen krakilere herinde og ser du opfordrer til snyd, så falder hammeren.

Jeg får et par uopfordrede ansøgninger til Nordjysk Fest hver uge - og jeg læser dem, men sender ikke svar - det føler jeg mig ikke forpligtet til, når det er uopfordret. Men det er ok at folk prøver!

:-)

Mette

Noway ... det er da på ingen måde snyd ... de berygtede 4 ansøgninger er uønsket post. Der er _ingen_ der kan tvinge ham til at læse dem, og at han så beder folk sende dem til en bestemt adresse så han slipper for det (og tilmed ikke lægger skjul på det) vil som minimum flytte snyderiet over på ham der sender mailen.

Som jeg skrev før, hvis jeg begynder at modtage den slags spam sender jeg en regning til det lokale beskæftigelsescenter med en regning for at lave deres sagsbehandling. Jeg syntes ikke det er iorden at det skal gå ud over iværksættere for hvem tiden er yderst knap!

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:23

MetteSkagen:
sidder der nogen krakilere herinde og ser du opfordrer til snyd, så falder hammeren.

Hammeren er velkommen.
Skulle den falde over mig, kender jeg en god pressemand, der nok skal sørge for, at jeg får masser af omtale på sagen, som så oven i købet vil tage endnu en tur rundt i debatkarusellen.

mvh Hans

Side 3 ud af 6 (56 indlæg)