Jeg har i en periode været under det der hedder fordeling (en uge på arb. en uge på støtten) pga. nedgang i odrebeholdningen. Det sker hvert forår, og hver gang skal der udfyldes et hav af papirer (de samme hvert år). Selv om man er i arbejde SKAL man tilmelde sig JobNet som arbejdssøgende og ca. en gang i ugen gå ind på dette og bekræfte sin ledighed, gentager lige at jeg ikke er ledig på arbejdsmarkedet. Samtidig modtager jeg og samtlige kolleger et brev om at vi skal møde på et kursus i jobsøgning ?? Det er simpelt hen en jagt med spredehagl som Claus Hjort Frederiksen har gang i. Desforuden er de seriøse ansøgninger ved at drukne i den mængde der bliver sendt til arbejdsgiverne. (tvungen spam). Nå, men den afdeling jeg er ansat i bliver afviklet hen af efteråret, og så er det måske min tur til at skal søge 4 stillinger i ugen Tilføjet. Jeg kan jo så ligeså godt sende den første ansøgning her. http://www.snus-et-hus.dk/arbejde-herning.php Mvh.
|
John J:gentager lige at jeg ikke er ledig på arbejdsmarkedet
Her synes jeg faktisk, man skal se det lidt mere nuanceret.
Hvis du får dagpenge, er du til rådighed for arbejdsmarkedet. Du vil gøre mere gavn på et job, hvor du kan arbejde alle uger i stedet for kun hver anden. Derfor mener jeg faktisk, at det er meget rimeligt, at der stilles de samme krav til folk på "fordeling" som til "rigtige" ledige. Faktisk mener jeg, det er urimeligt, at vi andre (staten) skal betale for at nogen har fri hver anden uge - og det ville være helt hul i hovedet, hvis de, der har fri ikke skkulle møedes med rimelige krav.
Når det er sagt, så er kravene til de ledige jo komplet idiotiske, men det er altså en helt anden snak.
mvh Hans