Beskæftigelsesministeriet har i de sidste 6 måneder modtaget 220 uopfordrede ansøgninger til jobbet som deres minister. (Kilde: TV2 Tekst-TV) |
Haha, det syntes jeg squ er sjovt
Beskæftigelsesministeriet har i de sidste 6 måneder modtaget 220 uopfordrede ansøgninger til jobbet som deres minister. (Kilde: TV2 Tekst-TV) |
Haha, det syntes jeg squ er sjovt |
Ja - i en situation med fuld beskæftigelse og den mindste ledighed i mands minde så er der stadig debat om den manglende arbejdskraft. Man kunne forledes til at tro det er et forsøg på at presse regeringen til at "løsne" på arbejdskraften hentet udefra og få lønmodtagerorganisationerne til at indse at de har et lønkrav problem. Vel en løsning ja men når så den økonomiske stagnation slår igennem så står landet med en stab af medarbejdere der ikke er behov for - så hold nu op med at hyle om manglende arbejdskraft og se så at få de sidste med i virksomhederne - de kan meget mere end man tror - men alle vil have den bedste - findes det ? - og prøv så at få skabt et bedre klima således at "syge-dage" reduceres det er nemlig nu et langt større problem end de ledige og koster samfundet langt mere. Nationaløkonomi ja - men sådan er det jo - john
|
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|
|se: Om mig i min Amino-profil|
Hans, det var en fin spalteplads du fik i MetroXpress igår! Og indholdet af artiklen passer ret så fint på dette emne. Jeg har dog ikke kunnet finde den online. Mvh. Michael |
Hej John
Et konkret spørgsmål til dig, John: Hvor mange har du selv ansat?
|
Jeg vil gerne hyre ... men kan ikke skaffe nogen. Mangler sælgere ! Men de er åbenbart udsolgt :( |
Jeg havde 12 ansøgninger for nyligt - kunne bruge 1. Godt nok halv langt mellem silden lige for tiden. Edit: Var ikke sælgere vil jeg lige pointere - jeg har ingen sælgere ansat. |
Kunne de ikke bare lave en webapplikation, hvor dagpenge modtagerne skal skrive deres ansøgninger fra. Så de var tilgængelige for jobnet sagsbehandlerne. Det ville ikke tage lang tid for en sagsbehandler, at skimme en liste igennem med deres klienters ansøgninger. Sender du en ansøgning som nævnt tidligere i tråden. Så kan du ikke anses som værende tilrådighed for arbejdsmarkedet, og burde derfor miste retten til støtte. Vi har et fantastisk sikkerhedsnet i danmark, som desværre bliver udnyttet på det groveste.
Jeg er ved at brække mig over kommentare i stil med overstående.
|
Læste i avisen her forleden dag at Claus Hjort Frederiksen selv har modtaget ikke mindre end 220 jobansøgninger. hermed kunne det jo være fristende at opfordre ledige til at sende ham endnu flere, så vi kan få stoppet den slags idiotiske tiltag i fremtiden. |
> så hold nu op med at hyle om manglende arbejdskraft og se så at få de sidste med i virksomhederne De der er ledige i dag er det fordi de ikke egner sig til fuldt lønnede job. Jeg har selv forsøgt at ansætte folk der har været arbejdsløse i en periode, fordi der ikke var andre - og det har jeg hver gang fortrudt. Det har jeg ikke råd til at forsøge mere med. Hvor mange langtidsledige har du ansat John? |