Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søg 4 job om ugen!

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Hvis jeg var ledig, ville jeg hver eneste uge sende en ansøgning til Claus Hjort Frederiksen, hvor jeg søgte jobbet som beskæftigelsesminister, idet jeg føler mig sikker på at kunne håndtere opgaven bedre end den nuværende. Og jeg skulle nok rejse til København, hvis jeg blev kaldt til samtale.

mvh Hans

Beskæftigelsesministeriet har i de sidste 6 måneder modtaget 220 uopfordrede ansøgninger til jobbet som deres minister. (Kilde: TV2 Tekst-TV)

Big Smile

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 00:58

Haha, det syntes jeg squ er sjovt Big Smile

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:02

Ja - i en situation med fuld beskæftigelse og den mindste ledighed i mands minde så er der stadig debat om den manglende arbejdskraft. Man kunne forledes til at tro det er et forsøg på at presse regeringen til at "løsne" på arbejdskraften hentet udefra og få lønmodtagerorganisationerne til at indse at de har et lønkrav problem.
Nu skal vi så være på arbejdsmarkedet til vi bliver ? år - da vi i fremtiden vil mangle arbejdskraft! - jammen at have så mange ordre at man ikke kan udføre dem er vel et luksusproblem der løses ved at ansætte flere folk udenfor Danmark??

Vel en løsning ja men når så den økonomiske stagnation slår igennem så står landet med en stab af medarbejdere der ikke er behov for - så hold nu op med at hyle om manglende arbejdskraft og se så at få de sidste med i virksomhederne - de kan meget mere end man tror - men alle vil have den bedste - findes det ? - og prøv så at få skabt et bedre klima således at "syge-dage"  reduceres det er nemlig nu et langt større problem end de ledige og koster samfundet langt mere.Geeked

Nationaløkonomi ja - men sådan er det jo - john  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:02

Hans, det var en fin spalteplads du fik i MetroXpress igår! Og indholdet af artiklen passer ret så fint på dette emne. Jeg har dog ikke kunnet finde den online.

Mvh.

Michael

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 00:23

Hej John

john sommer:
så hold nu op med at hyle om manglende arbejdskraft og se så at få de sidste med i virksomhederne - de kan meget mere end man tror - men alle vil have den bedste - findes det ? - og prøv så at få skabt et bedre klima således at "syge-dage"  reduceres det er nemlig nu et langt større problem end de ledige og koster samfundet langt mere.Geeked

Et konkret spørgsmål til dig, John: Hvor mange har du selv ansat?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:26

Jeg vil gerne hyre ... men kan ikke skaffe nogen.

Mangler sælgere ! Men de er åbenbart udsolgt :(

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:09

Jeg havde 12 ansøgninger for nyligt - kunne bruge 1.

Godt nok halv langt mellem silden lige for tiden.

Edit: Var ikke sælgere vil jeg lige pointere - jeg har ingen sælgere ansat.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 09:07

Kunne de ikke bare lave en webapplikation, hvor dagpenge modtagerne skal skrive deres ansøgninger fra. Så de var tilgængelige for jobnet sagsbehandlerne. Det ville ikke tage lang tid for en sagsbehandler, at skimme en liste igennem med deres klienters ansøgninger.

Sender du en ansøgning som nævnt tidligere i tråden. Så kan du ikke anses som værende tilrådighed for arbejdsmarkedet, og burde derfor miste retten til støtte.

Vi har et fantastisk sikkerhedsnet i danmark, som desværre bliver udnyttet på det groveste.

John J:

Jeg har i en periode været under det der hedder fordeling (en uge på arb. en uge på støtten) pga. nedgang i odrebeholdningen.

Det sker hvert forår, og hver gang skal der udfyldes et hav af papirer (de samme hvert år).

Selv om man er i arbejde SKAL man tilmelde sig JobNet som arbejdssøgende og ca. en gang i ugen

gå ind på dette og bekræfte sin ledighed, gentager lige at jeg  ikke er ledig på arbejdsmarkedet.

Jeg er ved at brække mig over kommentare i stil med overstående.  

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:21

Læste i avisen her forleden dag at Claus Hjort Frederiksen selv har modtaget ikke mindre end 220 jobansøgninger. hermed kunne det jo være fristende at opfordre ledige til at sende ham endnu flere, så vi kan få stoppet den slags idiotiske tiltag i fremtiden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:23

> så hold nu op med at hyle om manglende arbejdskraft og se så at få de sidste med i virksomhederne

De der er ledige i dag er det fordi de ikke egner sig til fuldt lønnede job. Jeg har selv forsøgt at ansætte folk der har været arbejdsløse i en periode, fordi der ikke var andre - og det har jeg hver gang fortrudt. Det har jeg ikke råd til at forsøge mere med.

Hvor mange langtidsledige har du ansat John?

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)