Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søg 4 job om ugen!

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er jo gammel kommunistisk statskontrol af værste skuffe.

Ingen kvalitative krav og intet formål - bare 4 ansøgninger om ugen eller over 200 ansøgninger om året uden noget andet formål end at opfylde et kvantitativt krav der er nedsat uden noget rationale eller logik der har gang på jorden.

Der er som tidligere skrevet kun 1 sted det kan betale sig at rette henvendelse og det er til Claus Hjort Frederiksen.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 16:49

Det er en fuldstændig åndsvag regel det der med de 4 ansøgninger.... Jeg kan kun tro at formålet med at tvinge folk til at sende de 4 ansøgninger i bund og grund handler om at få dem i arbejde. Folk der af forskellige årsager ikke kan/vil arbejde kan man ikke tvinge hvis man samtidig ønsker et tilfredsstillende resultat for både arbejdsgiver og arbejdstager - og da slet ikke ved at få dem til at sende 4 latterlige standard-ansøgninger.

Man burde lave en eller anden automatisk webservice hvor folk kunne sende deres 4 ugentlige standard-ansøgninger til Beskæftigelsesministeriet. Så kan de selv sidde og fedte med alt det papir som lige nu ender på f.eks. Peter Bjarnarson bord.

Mvh. Anders 

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:48

Hvis jeg var ledig, ville jeg hver eneste uge sende en ansøgning til Claus Hjort Frederiksen, hvor jeg søgte jobbet som beskæftigelsesminister, idet jeg føler mig sikker på at kunne håndtere opgaven bedre end den nuværende. Og jeg skulle nok rejse til København, hvis jeg blev kaldt til samtale.

mvh Hans

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:12

kan du ikke undgå problematikken ved ikke at ligge ledige stillinger ind på jobnet? Jeg går udfra, at det er der igennem de arbejdsløse finder jobbene og vel gennem deres logn de søger stillingen?

Fordelen kunne samtidig være at man samtidig kun give jobnet et hamrende dårligt ry grundet de mange "skod" ansøgninger.

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 12:52

Jeg har brugt jobnet i mange år - og med stor succes. Men det der er sket de sidste par dage er uholdbart. Jeg kan nu tilføje yderligere 2 sager til førnævnte.

En kandidat sender i en mail en ansøgning, som jeg (tilfældigvis) svarer meget hurtigt (efter 12 min) tilbage på. Jeg får så svar retur om at kandidaten takker for at blive indkaldt, men desværre har fundet et andet job i mellemtiden.(på 12 min) Dette kan jo sagtens være sandt osv, men det lugter igen af at jeg modtager en lang række ansøgninger, som egentlig bare er et "dække"

.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14

Eftersom du inviterede de to til samtale, så virkede det med de 4 ansøgninger jo i de to tilfælde. Problemet er ikke de 4 ansøgninger - det er at de to personer hellere vil gå ledige end at have et job der ikke er "perfekt".

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 18:05

For mig er problemet netop de 4 ansøgninger. Det koster mig tid. De er jo ikke interessede i at arbejde og alligevel sender de ansøgninger til mig. Jeg tror ikke på reglen om de 4 ansøgninger. Der går jo ikke folk rundt der gerne vil arbejde og som ikke ved at det kræver at der sendes en række ansøgninger. Så det her er komplet idiotisk

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 10:48

Dejligt at være tilbage på kontoret efter 14 dages god ferie.

Heldigvis har jeg modtaget 17 ansøgninger i kategorien "jeg skal sende 4 ansøgninger hver uge" - prøv lige at læse denne indledning fra en ansøger:

"Inden du læser videre, bør du vide, at beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen har pålagt alle ledige at søge mindst fire stillinger hver uge.

En følge af dette krav er, at jeg er nødt til at søge stillinger, der ligge meget langt fra mine faglige kvalifikationer og interesser. Denne ansøgning er altså ikke et bevidst forsøg på at spilde din tid."

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 20:06

og så kom denne ansøgning:

"Jeg søger jobbet, da jeg ifølge min a-kasse og Jobcenter er i stand til at bestride det."

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:08

Så må du jo sende en regning for sagsbehandling til det lokale Jobcenter!

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)