Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medlem af A-kasse - godt eller skidt?

Side 4 ud af 11 (105 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor længe vil du vente på ASE svar? Deres svar vil være MEGET interessant.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:04
Hvis du søger på Google efter "ase akasse" kommer Amino op på første side. Så mon ikke vi ser dem på et eller andet tidspunkt.
Men jeg vil ikke lægge pres på, det er helt op til dem om de vil kommunikere til de godt 8.000 iværksættere der hver måned besøger debatten.

Dbh Martin 
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:31

Martin, eller andre...

Der må da være nogen der kender en journalist, der syntes det kunne være sjovt at lave en historie om det her...

"A-Kassen ubruglig for selvstændige!"

/ Thomas
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:58

Jeg har lige fået en mail fra dem og de havde ikke set debatten. De vil nu formulere et svar og så syntes jeg lige vi skal se hvad de skriver

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:07
> De vil nu formulere et svar ...

Damn, det lyder satme "corporate" :) (minder mig lidt om Amerikanske børsnoterede virksomheders måde at arbejde med communities)
Hvad med om de bare valgte at deltage aktivt i debatten med deres potentielle kunder her?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:19
Lad os nu give dem en chance - der er mange "historier" i gang i denne tråd, og hvis en a-kasse kommer til at give et upræcist svar, risikerer de at blive hængt op på de.

Vi skal også forstå, at en a-kasse ikke er en person eller en virksomhed ligesom vi andre. Jeg håber sandelig, at a-kassen prioriterer at svare på sine medlemmers henvendelser, fremfor at hænge ud i tilfældige debatter på nettet.

Men mon ikke de bliver hængende her, så længe der er gang i debatten her.

Det kunne da selvfølgelig være fint, hvis de oprettede en bruger, som man kunne stille a-kasse spørgsmål til. Mange er (med rette) bange for at komme til at formulere sig forkert overfor a-kassen - det kunne være rart med et sted, hvor man kunne stille "hypotetiske" spørgsmål uden at føle sig mistænkeliggjort.

Hans
Tilmeldt 29. Jun 05
Skrevet kl. 13:04
"Vi skal også forstå, at en a-kasse ikke er en person eller en virksomhed ligesom vi andre." Hvad er det så??

ASE er en virksomhed, der forvalter nogle penge i samarbejde med staten. Den person vi taler med representerer virksomheden og har bemyndigelse til at træffe afgørelser. Han/hun bruger lovgivning som grundlag og ikke "salgs/købs betingelser", hvilket vel egentlig er hele forskellen. Måske skulle vi undersøge hvilke parag. der anvendes. I mit tilfælde har de anvendt Lov om arbejdsløshedsforsikring §53, stk.2, litra a samt dir. bekend. nr. 504 af 16. juni 2003 §§ 1 og 5.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:09

En forskel på en a-kasse og en virksomhed er, at en virksomhed (i hvert fald min) har til formål at tjene penge, mens en a-kasse har til formål at udføre en myndighedsopgave.

Det er korrekt, at a-kassens medarbejdere kan træffe beslutninger på a-kassens vejne og kan binde a-kassen til aftaler. Netop det faktum øger altså også min forståelse for, at den enkelte a-kassemedarbejder ikke bare på egen hånd kaster sig ud i en værdiladet debat på amino.dk.

Lad dem nu bare tænke sig om og svare godt og sagligt.

mvh Hans
Tilmeldt 29. Jun 05
Skrevet kl. 13:28
Enig og uenig.

Uenig, da det at spare penge på statsbudgettet vel også er at tjene til andre statsopgaver. En direktion har vel også til formål at udføre de opgaver den bliver pålagt af bestyrelsen.  

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:41

Min pointe er blot, at jeg godt forstår, at ASE har brug for at sikre sig, at de indlæg, der måtte havne her med dem som afsender, er gennemtænkte og præcist formulerede, så de ikke bliver hængt op på noget upræcist.

Vi andre kan godt udtale os lidt hurtigere, fordi vi bare repræsenterer os selv.

Jeg håber egentlig ikke, at a-kassen ser det som sin opgave af spare på statsmidlerne. Jeg håber de ser det som deres opgave at udbetale de ydelser, deres medlemmer har krav på, samt at give medlemmerne den bedste rådgivning i medlemmets givne situation.

Det er jo ikke givet, at den løsning, der på kort sigt giver samfundet den mindste udgift, samtidig er den løsning, der giver samfundet den bedste løsning på langt sigt.

mvh Hans
Side 4 ud af 11 (105 indlæg)