Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se det her koncept

Side 8 ud af 10 (97 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/10/2006 12:14:58 PM Forfatter: Helmer Har du læst hele tråden? Læs det lige igennem for det lyder lidt som om du starter forfra. Tips har faktisk en række restriktioner, som at en stor del af deres ''indkomst'' skal gå til forbyggende og sociale foretagene som f.eks. behandling af ludomani. Nu går jeg ikke ind for monopol, men hvis du skal blande tingne sammen og sammenligne med noget der intet har med sagen at gøre, så ta da landbrokes, de opfordrer da i det mindste til at spille net-poker i arbejdstiden

Hej igen.

Tack för svar på tal men då har jag en idé till 2bissi.... Pengarna dom tjänar kan dom ju hjälpa fartgalna billister med. Ett behandlings hem för fartomaner! Först tjänar dom pengar på dom sedan ska dom hjälpas what?? Det är bara monopolen som kan komma undan med sådana fula tricks och kalla det hjälp. Men jag kan se din syn på det.... Go Bissi. Hjälp mig... :)
Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 20:00
Dato: 4/8/2006 2:18:31 AM Forfatter: ellegaard

Det er jo igen blevet moderne med slowfood - kan vi ikke lave noget lignende i trafikken?

''Kør langsomt - og nå frem!''
''Den der ager med stude, agerer ikke stud''
Eller hvad med en streamer: ''Jeg overholder også fartbegrænsningenerne''

Slowfood - vet du vad det är? Det kommer från Italien och är ett annorlunda sätt att äta och umgås med sin familj och vänner på. Ang 2bissi så tycker jag att du är helt fel ute -  men jag respekterar din åsikt om du respekterar min.... Jag tycker att det är en genial idé ... Go bissi! Det är många med mig som tycker ni är för coola.... PS/ vi är inte 18 år det var länge sedan.... :) Tack för ett gott forum Amino!!
Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 20:07
Dato: 4/10/2006 11:35:41 AM Forfatter: Mikkel deMib

Nej, jeg tror godt vi har forstået konceptet og vi er mange der ikke bryder os om det - og det er det der kritiseres. Det har ikke noget med manglende forståelse at gøre.

Jeg mener ikke at fartforseelelser kan sammenlignes med hendelige uheld, som en brand eller et tyveri. Det er ikke ''hendeligt uheld'' hvis man kører for stærkt, det er et bevidst valg eller udtryk for en kritisabel uopmærksomhed i trafikken.

Sorry men jag glömde ett par saker sist jag svarade dig... Naturligtvis kör man för fort utan att mena det. En upps det händer alltid speciellt om man kör en nyare bil på en fin väg.... Det är få billister som kör medvetet för fort det tror jag inte på... Låt den som är fri från synd kasta den första stenen.... Eller var det  - kasta inte sten i glashus..... Tack för gott motspel.

Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 20:14
Dato: 4/8/2006 1:04:20 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 4/7/2006 4:10:36 PM Forfatter: Dennis Langthjem

Ok, mudderkast er opfanget i denne ende.

Lad os vende debatten lidt om. Jeg går ikke ud fra at der er nogen herinde som ikke bander og svovler hvis de får en lille hilsen med portrætfoto, så derfor:
Er der nogen forslag til hvordan vi kan vende idéen på en sådan måde at vi kan tilbyde samme service, og samtidig gøre det mere klart at vi er modstandere af at folk kører uden hovedet? For selvfølgelig kan alle være enige om at det skal være sikkert at færdes i trafikken, det siger jo sig selv.
Og til dem som har tænkt sig at besvare dette indlæg og mener at de er så højhellige at de aldrig bryder en fartgrænse, bare lad være, vi har fattet jeres budskab.
Idéen med 2bissi er ikke at give folk en fribillet til at køre sindsygt, men at hjælpe de som uforvarende render ind i en fotofælde på vej hjem fra arbejde.

Hvem har kastet mudder efter dig, Dennis? Jeg har kun læst relevante svar, hvor der sagligt er gået efter sagen og ikke efter personen.
Jeres projekt er selvmodsigende, Dennis. Man kan ikke både køre for stærkt og køre ordentligt på samme tid. Det er forkert, når du skriver, at I har fattet vores budskab. Problemet er tilsyneladende, at I netop ikke har fattet budskabet.
Jeg er helt med på, at I ikke vil animere folk til at køre helt vildt hasarderet. Det fremgik tydeligt af jeres side, før I lukkede den. Men I vil fastsætte en anden definition af farlig kørsel end myndighedernes. Så må I sørge for at kunne dokumentere, at jeres definition er mere relevant, og på det punkt, har I altså alt tilgængeligt statistisk materiale imod jer. Hvis I vil hjælpe folk mod uforvarende at løbe ind i en fotofælde, bør I fokusere på at belønne ordentlig kørsel i stedet for at lindre smerterne ved uforsigtig kørsel. Problemet med dette er bare, at jeres forretningsidé tilsyneladende går på at pengene tjenes på de forhåbentlig mange, der ikke får brug for jeres service.
Jeg tror ikke opgaven kan løses, Dennis. Uanset, hvor mange forbehold, I tager på jeres side, vil jeres koncept animere til at man kører for stærkt - ellers kan det jo ikke betale sig. Hvis man vælger at købe jeres ydelser, har man jo samtidig tilkendegivet sin intention om at ''køre efter forholdene'' - altså at køre for stærkt. Hvis ens intention ikke er at køre for stærkt - hvorfor skulle man så betale for at slippe for bøderisikoen? Man betaler jo normalt ikke for en ydelse, som man i forvejen selv leverer.
Det fremgår i øvrigt stadig af jeres hjemmeside, at I betaler mine bøder. Jeg har fået en bøde på biblioteket for en for sent afleveret bog. Bøden er på 25 kr. Send venligst en check.
Jeg foreslår jeg at udvikle et andet projekt til jeres fine domænenavn. Noget, som kan afhjælpe de problemer det giver at have for travlt.
mvh Hans

Jag tror det kan vara en god idé - sänd in din bot från biblioteket.... Jag börjar verkligen älska detta forum ni har sådan humor - Om jag var en ludoman skulle jag sätta 100.000 kr på att 2bissi blir en succe utan like...... Jysk passa dig

Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 20:26
Har du snackat med dom? hur vet du det? Eller är det du som är 2bissi? fyyyy
Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 20:45

Dato: 4/4/2006 7:38:35 PM Forfatter: Thomas Jari Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad forbrugerstyrelsen siger til det. Normalt når noget er gratis, så SKAL det være gratis og ikke betinget af et køb. Dvs. at du kan kræve at få det der er gratis udleveret uden at foretage et køb. Jeg hørte på et tidspunkt et interview med en jurist fra forbrugerstyrelsen, som ringede til en masse firmaer, som reklamerede i et kuponhæfte. Hun krævede at få de annoncerede gratis ting tilsendt uden beregning.

Jag tror att hon från "forbrugerstyrelsen" har fått för mycket sol eller en powertripp. Detta är ju siten för egna företagare eller? Det är business inget annat det är något myndigheter aldrig har fattat och det är våra pengar "privata företagare" som satsar riktiga pengar i den riktiga världen som betalar för deras powertrip.... wow. Jag säger det igen - Ingen trodde på jysk eller skype eller lego eller Ikea eller HM eller Volvo eller Abba eller Aqua eller den lokala pizza baren ..... Men vi får se vem som säger "Vad var det jag sade"! Tack för en god debatt....

Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 20:52
Dato: 4/6/2006 8:34:21 AM Forfatter: Brian Nielsen (Briian)
Dato: 4/6/2006 8:26:48 AM Forfatter: Carsten Jacobsen 
Jeg synes at 80 km/t på rigtig mange strækninger er udtryk for generaliseringen og en forældet lovgivning. Men lov er jo lov...
mvh Carsten

Ja, men selvom at vi nok kan blive enige om at farten på nogle strækninger, kunne være højere, så betyder det ikke at det er i orden at køre for stærkt.
Det betyder heller ikke at jeg nogensinde vil købe noget som helst hos 2Bissi, dette er nok det mest usmagelige koncept, jeg længe har set!
Men har nogen sendt linket videre til Haagen, så han kan kigge lidt nærmere på det?

Wow - det måste ha tagit dig flera timmar att finna dom riktiga orden som imponerar på Haagen. Är han gammal nog att köra bil? Är du? Jag trodde inte att en EU scooter fick gå fortare än 45 kmh??  Har du en egen tanke gömd någonstans? Wow...brist på bättre ord faktiskt..  Men vem är jag att skriva så om ditt inlägg - Jag känner dig ju inte ens... hmm.

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:58

Jag tror att hon från ''forbrugerstyrelsen'' har fått för mycket sol eller en powertripp. Detta är ju siten för egna företagare eller? Det är business inget annat det är något myndigheter aldrig har fattat och det är våra pengar ''privata företagare'' som satsar riktiga pengar i den riktiga världen som betalar för deras powertrip.... wow. Jag säger det igen - Ingen trodde på jysk eller skype eller lego eller Ikea eller HM eller Volvo eller Abba eller Aqua eller den lokala pizza baren ..... Men vi får se vem som säger ''Vad var det jag sade''! Tack för en god debatt....

Hun referer blot til markedsføringsloven:

§6. Erhvervsdrivende må ikke ved salg af varer eller fast ejendom til forbruger eller ved udførelse af arbejds- eller tjenesteydelser for forbruger yde tilgift, eller hvad der må sidestilles hermed, medmindre tilgiften er af ganske ubetydelig værdi. Reklamering med ulovlig tilgift er ligeledes forbudt.
Stk. 2. En ydelse, der er af ganske samme art som hovedydelsen, anses ikke som tilgift.
Stk. 3. Uanset bestemmelsen i stk. 1 kan erhvervsdrivende med tilladelse efter luftfartslovens § 75, stk. 1 og 2, ved salg af flyrejser og dertil hørende ydelser yde tilgift, når dette sker som led i et flybonusprogram som nævnt i stk. 5. Andre erhvervsdrivende kan yde tilgift i form af rejser, hotelophold og biludleje, såfremt dette sker som led i et flybonusprogram.
Stk. 4. En tilladelsesindehaver og andre erhvervsdrivende kan dog som led i et flybonusprogram yde tilgift uden de i stk. 3 nævnte begrænsninger, når en anden tilladelsesindehaver, der konkurrerer med tilladelsesindehaveren, yder en sådan tilgift i sit flybonusprogram. Såfremt der ydes tilgift i henhold til 1. pkt., skal dette anmeldes til Forbrugerombudsmanden.
Stk. 5. Flybonusprogrammet skal udbydes internationalt og skal være etableret af en tilladelsesindehaver som led i dennes sædvanlige virksomhed. Programmets væsentligste element her i landet skal være ydelse af tilgift ved salg af flyrejser. Såfremt tilladelsesindehaveren samarbejder med andre erhvervsdrivende, skal programmet derudover omfatte ydelse af tilgift ved salg af hotelophold og biludleje.
Stk. 6. Bestemmelserne i stk. 3-5 om tilladelsesindehavere gælder også for erhvervsdrivende med licens udstedt af et EU-land efter Rådets forordning (EØF) nr. 2407/92 af 23. juli 1992 om udstedelse af licenser til luftfartsselskaber eller af et land, der efter aftale med Fællesskabet har tilsluttet sig denne forordning.
Stk. 7. Erhvervsministeren kan tillade, at andre virksomheder, der er i en tilsvarende international konkurrence, yder tilgift i nærmere bestemt omfang. Tilladelsen kan betinges og begrænses tidsmæssigt.
Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 22:24
Dato: 4/6/2006 9:15:11 AM Forfatter: ellegaard

Dato: 4/6/2006 7:42:05 AM Forfatter: Lets talk serious Selvfølgelig skal loven overholdes. Det er der der ingen tvivl om. Det er jo ikke 2bissi.com der overtræder loven her...... Det er dem der kører bilen...

Set fra mit synspunkt er enhver, der opfordrer til lovovertrædelser eller støtter lovovertrædere ude i et gevaldigt moralsk miskmask som ikke kan forsvares! Jeg vil gerne være med til at kæmpe for en hævelse af grænserne, men IKKE for en belønning af civil ulydighed som denne her.
Og at de ikke selv overtræder er for mig fløjtende ligegyldig. Hvis jeg lærer mine børn eller elever at bryde ind i en bil, så har jeg også en del af ansvaret den dag de kører galt i en stjålen bil - eller hvad?
Tværtimod gør jeg hvad jeg kan for at lære bå de mine børn OG mine elever at opføre sig ordentligt og overholde landets love, både de nedskrevne og de moralske/etiske. Desværre har Dennis nok ikke hørt ordentligt efter i de timer...
(Tag den, bananøre!)
Men forøvrigt er trafiksikkerhed et indviklet problem, det er svært at tage højde for alle idioterne. Jeg kører også med cykelhjelm til stor moro for mange af mine jævnaldrende. Det har intet at gøre med at jeg ikke kan finde ud af at cykle eller kører vildt og voldsomt, men jeg har set ALT for mange lallende idioter bag et rat - med en mobiltelefon ved øret, læsende avis mens fartpiloten holder sig lidt over den lovlige tophastighed osv.
Det er ganske enkelt for farligt derude så man er nødt til at gøre brug af disse forholdsregler. Og som Hans siger, så er grænserne ikke lavet efter de ideelle forhold med en fri strækning og klar sigt, men efter at der f.eks. lige pludselig kommer en traktor ud fra en mark uden at se sig for, for ''der kommer jo aldrig noen her på den tid'' - smak!

Det var ett roande inlägg - Jag tror inte du har förstått någonting av 2bissi men det är inte ditt fel. Det finns inga dåliga elever, bara dåliga lärare. 2bissi är en hjälp till dom som råkar köra lite för fort inte till dom som kör 200 kmh! Och säg inte nu att det är omöjligt att köra lite för fort. Att det inte går och att det är så hemskt för då skulle 98% av alla som har körkort sitta i fängelse. Du också. Säkert finns det dom som inte fattar detta och kör på men så är det. Det är livet och ingen av oss kan styra det. Problemet med fart på vägen har alltid varit där. Med eller utan 2bissi. Ps/ 2bissi är inte ute efter att öka farten på vägarna. Lika lite som Codan vill att fler av deras kunder får skador på deras bilar. Man har en försäkring eller ett skydd i fall man får en extra utgift. Så man inte ska ut med alla pengar på en gång. Inte för att köra som en galning eller låta levande ljus brinna i sitt hem under natten bara för att man har en brand försäkring..... Eller göra sitt jobb så dåligt bara för man är medlem i en A-kassa. Det är ett skydd mot oförutsedda utgifter.....

Jag tycker 2bissi är en frisk vind..... Fler av dom. Det är ju inte alkohol till barn på 16 år dom säljer... Upps det är visst lagligt. Att vara påverkad av "stoffer" och köra bil är heller inte olagligt.... Såg det på TV i dag....

Önskar dig ett säkert år i trafiken och livet.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 23:07
Undskyld mig lige Euroman, men hvad er det der sker? Er du i gang med at svare på samtlige indlæg?

Hvis du læser i forum, så har du lavet en række stort set identiske indlæg, men skrevet som svar på hvert enkelt indlæg fra andre skribenter. Dine argumenter bliver ikke bedre af gentagelsen, så gør os alle den tjeneste at nøjes med et enkelt af slagsen ad gangen.

Bortset fra det, så virker dine indlæg næsten som værende bevidst provokerende. Du skriver at jeg ikke har forstået 2bissi''s koncept rigtigt - hvordan ved du det? Hverken Dennis eller andre fra 2bissi har korrigeret min opfattelse tværtimod, så jeg formoder at jeg har opfattet det korrekt.

Men vi har ganske rigtigt en forskellig opfattelse af tingene, og det ser jeg ikke som noget problem. Jeg har ønsker ikke at nedlægge deres koncept, men til gengæld vil jeg gerne gøre dem opmærksom på, at jeg ser deres ønske om at tjene penge på dette koncept som stærkt kritisabelt.
Uanset om der findes værre koncepter, om der findes værre måder at tjene penge på eller om jeg engang har overskredet en fartgrænse, så mener jeg stadig at konceptet er ubehageligt.

Mht. mit indlæg vedr. de elever jeg har undervist, så var det en intern joke henvendt på Dennis, som jeg rent faktisk har været lærer for. Om jeg har gjort et godt eller skidt stykke arbejde i den sammenhæng må være op til Dennis at vurdere. Da jeg kun har haft æren af at opdrage ham i et år mener jeg ikke at jeg kan stilles til ansvar for hans handlinger i dag!
Side 8 ud af 10 (97 indlæg)