Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Peer Group - Ide-Generering

Side 5 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Swingkid

Personligt har jeg 1000 vis af ideer, som jeg gerne vil dele med andre. Hvis andre kan bruge dem og få en forretning ud af det så synes jeg bare det er fedt da jeg selv kun kan nå at udnytte en brøkdel af alle mulighederne.

Men jeg har da også mange ideer, som er superhemmelige, både på produktsiden og markedsføringssiden.... og hvor verden først får dem at se, når det passer mig.

Denne type ideer skal man naturligvis holde for sig selv - SPECIELT i et forum som dette.

Så min indgangsvinkel er, at hvis man ikke ønsker, at andre skal løbe med ideen så skal man lade være med at fortælle det.

Jeg har ikke tænkt mig at løbe med nogle ideer, dertil har jeg selv alt for mange - men måske kan vores samtaler inspirere mig til at se helt nye markeder og muligheder eller de kan bidrage til at genopvække gamle tanker som stadig holder år senere og som jeg nu er klar til at føre videre.

Venlig hilsen,
Christian 

Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:27

@Jesper FG

Jeg kan godt se din pointe i forhold til at gøre det miidt-eftermiddag i stedet.
Det passer også mig helt fint.

Så lad os prøve at lave tidspunkterne om så det i stedet hedder:

Onsdag, 4, Juni, 15.00

Onsdag, 11, Juni 15.00

Tirsdag, 17, Juni, 15.00

Hvad siger folk til det?
Nogle af jer som har meldt positivt ud, som ikke kan såfremt det bliver 15.00 i stedet?

Jeg er helt enig i at første møde primært skal bruges til fastsætte overordnet struktur og målsætning med møderne.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 16:29

Hej Tobias,

Ok, nu ved jeg hvorfor du gerne vil have et idéforum på benene. Du vil gerne finde en idé, som du kan investere dine 100.000 kr. i...

Læs evt. denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/14970.aspx

Måske har jeg misforstået dette indlæg. Jeg troede, at du havde mange idéer (eller én god), som du så gerne ville have andre til at opkvalificere. Men sagen er, at du mangler en idé til at skyde dine småpenge i. Fair nok, men det var ikke det jeg så dit oplæg som.

Jeg kan også godt forstå, hvorfor der er nogen som melder ind med at passe på sin idé, for forummet er nemlig lagt an på, at der skal komme en god idé op, som Tobias kan arbejde videre med... :-)

Selv har jeg idéer og kapital nok, men for lidt tid, så min indgangsvinkel til møderne er at opkvalificere mine idéer / egen forretning eller evt. at indgå samarbejde med en person med en god idé, men mangler kapital, og så bakke projektet op økonomisk. I øjeblikket er det tid (seriøs og dygtig arbejdskraft), som jeg mangler for at kunne realisere alle mine idéer.

Så Tobias, det er stadig muligt at vi kan indgå partnerskab eller du kan købe en af mine idéer, men så lad mig høre om, hvad dine kompetencer og erfaring er først.... Du står i en god situation, da du også har kapital, som du er villig til at investere. Det er ikke sjældent set hos iværksættere. Men som Christian så rigtigt nævner, så uddeles de virkeligt gode idéer altså IKKE på sådanne møder.

:-)

Mange hilsner,
Martin E. Jensen
meJensen Holding ApS
www.mejensen.dk

RETTELSE: "Det er ikke sjældent set hos iværksættere" = "Det ER sjældent set hos iværksættere"... :-)

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:03

Hehe ja det må jo siges at være to forskellige indgangsvinkler, men han nævner jo ikke i sii første indlæg at han ikke selv har haft ideer:)

Uanset hvad mener jeg stadig ideen er god. En kommentar til et af ovenstående indlæg om risikoen for at få stjålet sine ideer, var der på et tidspunkt en i et andet indlæg der sagde noget lignende dette:

Man skal ikke være bange for at dele sine ideer, hvis ikke man deler dem, får de ikke lov til at udvikle sig og blive til rigtigt gode ideer. Jo der er en risiko for at de bliver stjålet - hvis de gør skal man ikke sætte sig ned og surmule, men i stedet være glad og stolt over at man har kunnet komme på en ide der var så god at andre gad at stjæle den:)

Jeg må indrømme jeg har ikke helt lært at leve med den filosofi endnu. Men jeg tror på at i et lukket forum vil der kunne skabes så meget respekt og tillid til hinanden, at risikoen for at ideerne bliver stjålet fra hinanden, reduceres en del. 

Om Tobias så blot er ude på at "stjæle" en ide som Martin antyder, vil jeg ikke tage stilling til... det kunne jo også ske at han ville være interesseret i at købe hvis den rette ide dukkede. 

Tilmeldt 5. May 07
Skrevet kl. 18:34

@meJensen

1: Jeg kan da godt forstå et par alarmklokker ringer efter du har fundet det indlæg frem

MEN:

2: Det er altså skrevet for et år siden.

3: Indlægget var dengang ikke lavet med henblik på at købe en eller andens ide. Som det også fremgår af indlægget ønskede jeg et samarbejde med folk som mente de havde en god ide. Og jeg var derudover riskovillig for et beløb på 100.000 kroner.
Umiddelbart efter jeg skrev dette indlæg indgik jeg et samarbejde med Amino herinde fra. I 4 måneder arbejede vi intenst på 2 projekter. Et eventfirma + Et online mødested for rejsende.

Gennem denne proces læte vi utrolig meget af hinanden, gennen fælles brainstorming, reseach af markedet/konceptet, generel firma-administration mm.

Da ham jeg samarbejede med ikke havde kapital investerede ingen af os større beløb. Dette blev dog heller ikke nødvendigt da vi et stykke inde i forløbet indså vores ambitionsniveau på et par forskellige punkter ikke var tilsvarende.

Men som sagt lærte vi begge utrolig meget af processen (netop derfor jeg i dag ønsker at networke yderligere), og er i dag rigtig gode venner.  Faktisk er Joakim som han hedder, netop kommet ind på Kaospilot-uddannelsen som ligger i Århus.

Her et år efter dette har jeg selvfølgelig fået en masse ideer. Dem skal i nok få lov til at høre mere om til et evt. møde.

Mht. diskussionen ang. frygten for at få sin ide stjålet har jeg ingen angst. Efter min mening er udførelsen / gennemarbejdet af ideen langt vigtigere end selve ideen.
Netop derfor ønsker jeg at opbygge et netværk hvor jeg kan sparre med andre, og på den måde få videreudviklet de ideer jeg har.

Selvfølgelig er der i nogle enkelte tilfælde en million-dollar-ide som kan blive stjålet... Men i min verden er der altså langt større chance for at en ide kan ende ud i et succesfuldt produkt såfremt den er gennemarbejdet i samarbejde med andre. - End der er risko for man har kommet op med en fuldstændig unik million-dollar-ide som bliver stjålet.

Som jeg ser er mit 1-års-gamle Amino indlæg i højere grad et billede af at jeg faktisk brænder rigtig meget for iværksættelse... Og gerne vil gå ud og skyde en kæmpe arbejdskraft og sjat penge i en gennemarbejdet ide.

@mejensen
Hvis du er bange for at din ideer vil blive stjålet på et sådant møde, har jeg meget svært ved at se hvorfor i første omgang overhovedet har vist interesse i at deltage.

Om du fortæller din ide til en person med eller uden kapital er vel for så vidt ligegyldigt. Såfremt en ide virkelig er helt suveræn god og gennemarbejdet, er det efter min mening ikke kapital som er problemet.

Men jeg håber da stadig du har mod på at dukke op og bidrage til den potientielle synergie såfremt det bliver til noget.

Tilmeldt 5. May 07
Skrevet kl. 18:55

Derudover ser jeg sådanne møder som meget mere end bare en udveksling af spæde grundideer.

Det vil efter min mening i lige så høj grad fungerer som udveksning af generel viden;
Gensidig diskussion / anbefaling af god litteratur
Anbefaling af evt. kursus'er

- Derudover har nogle måske viden indenfor økonomisk administration, mens andre har kompetancer indenfor web-design... Mens andre har kompetancer inden for brainstorming, og andre har erfaring indenfor team-building.

Bare helt tilfældige eksempler, men pointen er selvfølgelig at hver person vil komme med en indivuel viden som så gavner hele fælleskabet til fordel for alle parter. 

Rammen er muligvis "ide-generering", men indholdet vil naturligvis blive langt bredere. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:16

TobiasStorm:

@Jesper FG

Jeg kan godt se din pointe i forhold til at gøre det miidt-eftermiddag i stedet.
Det passer også mig helt fint.

Så lad os prøve at lave tidspunkterne om så det i stedet hedder:

Onsdag, 4, Juni, 15.00

Onsdag, 11, Juni 15.00

Tirsdag, 17, Juni, 15.00

Hvad siger folk til det?
Nogle af jer som har meldt positivt ud, som ikke kan såfremt det bliver 15.00 i stedet?

Jeg er helt enig i at første møde primært skal bruges til fastsætte overordnet struktur og målsætning med møderne.

Har læst alle inlæg; men det ændrer intet i min indstilling - så jeg er frisk alle dage - alle tidspunkter.

Mvh,
Christian

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:28

Jeg er stadig også på alle dage her i kbh :)

//Thomas Andreasen

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 10:39

er også frisk alle dage ... det manglede jo bare :)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 11:17

Jeg vil også meget gerne møde op lige og se det hele an :-) Umiddelbart passer den 11. mig bedst. 

www.nfdesign.dk

Side 5 ud af 10 (91 indlæg)