1: Jeg kan da godt forstå et par alarmklokker ringer efter du har fundet det indlæg frem
MEN:
2: Det er altså skrevet for et år siden.
3: Indlægget var dengang ikke lavet med henblik på at købe en eller andens ide. Som det også fremgår af indlægget ønskede jeg et samarbejde med folk som mente de havde en god ide. Og jeg var derudover riskovillig for et beløb på 100.000 kroner. Umiddelbart efter jeg skrev dette indlæg indgik jeg et samarbejde med Amino herinde fra. I 4 måneder arbejede vi intenst på 2 projekter. Et eventfirma + Et online mødested for rejsende.
Gennem denne proces læte vi utrolig meget af hinanden, gennen fælles brainstorming, reseach af markedet/konceptet, generel firma-administration mm.
Da ham jeg samarbejede med ikke havde kapital investerede ingen af os større beløb. Dette blev dog heller ikke nødvendigt da vi et stykke inde i forløbet indså vores ambitionsniveau på et par forskellige punkter ikke var tilsvarende.
Men som sagt lærte vi begge utrolig meget af processen (netop derfor jeg i dag ønsker at networke yderligere), og er i dag rigtig gode venner. Faktisk er Joakim som han hedder, netop kommet ind på Kaospilot-uddannelsen som ligger i Århus.
Her et år efter dette har jeg selvfølgelig fået en masse ideer. Dem skal i nok få lov til at høre mere om til et evt. møde.
Mht. diskussionen ang. frygten for at få sin ide stjålet har jeg ingen angst. Efter min mening er udførelsen / gennemarbejdet af ideen langt vigtigere end selve ideen. Netop derfor ønsker jeg at opbygge et netværk hvor jeg kan sparre med andre, og på den måde få videreudviklet de ideer jeg har.
Selvfølgelig er der i nogle enkelte tilfælde en million-dollar-ide som kan blive stjålet... Men i min verden er der altså langt større chance for at en ide kan ende ud i et succesfuldt produkt såfremt den er gennemarbejdet i samarbejde med andre. - End der er risko for man har kommet op med en fuldstændig unik million-dollar-ide som bliver stjålet.
Som jeg ser er mit 1-års-gamle Amino indlæg i højere grad et billede af at jeg faktisk brænder rigtig meget for iværksættelse... Og gerne vil gå ud og skyde en kæmpe arbejdskraft og sjat penge i en gennemarbejdet ide.
@mejensen Hvis du er bange for at din ideer vil blive stjålet på et sådant møde, har jeg meget svært ved at se hvorfor i første omgang overhovedet har vist interesse i at deltage.
Om du fortæller din ide til en person med eller uden kapital er vel for så vidt ligegyldigt. Såfremt en ide virkelig er helt suveræn god og gennemarbejdet, er det efter min mening ikke kapital som er problemet.
Men jeg håber da stadig du har mod på at dukke op og bidrage til den potientielle synergie såfremt det bliver til noget.
Hej Tobias,
Ok, der var jeg nok lidt for hurtigt ude... :-) Jeg havde læst indlægget som skrevet d. 5. maj i år... Du må undskylde - der kan ske rigtig mange ting i løbet af et år, så der er ikke længere nogle alarmklokker for mine ører.
Jeg er stadig interesseret i at mødes for at opkvalificere hinandens idéer, og jeg ser det som en spændende mulighed for at møde andre mennesker med "krøllede hjerner", som er i stand til at anskue verden fra en anden vinkel end den traditionelle.
Aften passer mig bedst med sådanne arrangementer, men jeg har også mulighed for at deltage i løbet af dagen, hvis jeg ikke har kundemøder. Så jeg skal nok dukke op på de angivne tidspunkter, med mindre der kommer en kundeaftale i vejen.
@Alle Ser jo godt ud med de positive udmeldinger. Jeg synes så hermed vi skal fastsætte onsdag 11 juni, 15.00 på Roberts Coffee, Larsbjørnsstræde 17 som første møde.
I må selvfølgelig meget gerne lige melde tilbage her i tråden hvis I bliver forhindret.
Tobias Storm Christian iMARKETING Thomas Andreasen ITechnic meJensen (så vidt muligt) Idealisten og mig sagde hunden :)
7 personer - virker som et godt tal, nok til en masse gode indgangsvinkler, men ikke så mange at man alle ikke kan blive hørt. Og så er 7 jo et godt nummer på så mange måder: http://en.wikipedia.org/wiki/7_(number) ;)
... tænkte at jeg hellere måtte melde ind igen, da mit forrige indlæg bare var en generel bekræftelse af alle dagene :)
Som jeg ser det er vi 5 personer som har givet endelig bekræftigelse...
JesperFG Idealisten Christian iMARKETING Thomas Andreasen Jeg selv
meJensen, og ITechnic mangler vel stadig lige at give den sidste udmeldning... (Bare for en sikkerheds skyld så vi ikke sidder og venter forgæves i morgen)
Ville vel være smart hvis vi lige har hinandens telefonnumre, så vi ikke hver især går rundt på hele cafeen i morgen og spørger tilfældige folk om de er Amino'er :-)