Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google og blogs og links

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Peter Kriegbaum:

men forstil dig hvordan Google ser det..

G ved ikke jeg er den der har oprettet tre blogs på den samme store blog.. og G siger jo hov der er en der linker "anbefaler" og hov her er en til.. men da det er en blog så gælder samme regler ikke for værdien af linket.. fordi google bliver nødt til at tror det er tre forskellige mennesker der har oprettet disse blog = tre forskellig link og = rigtig god værdi.

Måske nogle af alle de meget meget dygtige seo folk der skriver herinde kunne komme med lidt guldkorn..:-)

Hej Peter

Egentligt et ret godt spørgsmål. So udgangspunkt tror jeg ikke at du skal regne med at Google markerer siderne i sit indeks som (blog/ikke blog). Det Google ser er html sider med links, og i dit nævnte tilfælde kommer linksne fra samme domæne. Ingen grund til at Google skulle tro det er tre forskellige forfattere, endsige lade det have indflydelse. Situationen er meget lig min signatur herunder på Amino, hvor der er 1000+ forskellige sider herinde på Amino, hvor der linkes til en og samme side på min webshop.

Jeg ville finde det naturligt at Google i sådanne tilfælde giver mindre credits til link nr. 2, 3 osv fra samme domæne, end hvis de kom fra forskellige domæner.

Mvh Jesper

Hvormange blogs er der på blogspot.com, wordpress.com med flere? 1.000000? Skulle de de to store blogsteder så bare tælle for 2 i googles internetopfattelse?

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:39

>>nej for amino er et forum.. så det kan ikke sammenlignes:-) det ved google godt og din signatur er ikke en del af et indlæg så det har ikke samme værdi..

Måske du har ret. Men hvor ved du dette fra?Og hvordan kan du vide at det er fordi linket er en del af en signatur, at det devalueres og ikke pga. andre algoritmiske tiltag? Hvad hvis jeg koder mit eget forum, hvordan kan Google vide hvad der er signaturen?

>>Jeg tror G ser store blogs hvor der er mange blogs oprettet som forskellige links altså forskellige mennesker der henviser for ellers ryger ideen.. hvorfor skulle en henvisning være mindre værd fordi den kommer fra samme ip men er fra forskellige personer..?

For det første fordi det giver mere troværdighed når 1000 forskellige sites peger på en artikel end når et enkelt site/domæne gør det. Alene af den grund at det er sværere at manipulere med 1000 sites end med 1.

>>Det er jo netop det det hele går ud på hvordan forskellige personer peger på dit domain.. det var nemt da der ikke var blogs for så var det bare fra en ip adr. Men nu bliver de nødt til at tage højde for at det er mange personer der opretter blog fra samme ip.

Næh, det bliver de sådan set ikke nød til. Det vælger de jo selv hvordan de vil håndtere. Jeg tror ikke du skal regne med at Google giver siderne på dit website mere opmærksomhed fordi du tillægger det et meta-fysisk begreb som "blog". En blog er en del af et website bestående af htmlsider med links imellem. Hvorfor skulle Google gøre sig sårbar over for en så åbenbar mulighed for at manipulere med deres algoritme?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 11:44

Hej Welström

Hvis du erstatter "domaine" med "domaine eller subdomaine", og læser første tråd i indlægget en gang til, giver mit indlæg måske mere mening.

Jeg ser jesperfj.blogspot.com og blogspot.com som to forskellige domainer i denne sammenhæng. Men Peter her vil ikke lægge sine blogs på subdomainer men på samme domaine, og det er den kontekst mit svar skal ses i.

Mvh Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 11:51

Jesper Jørgensen:

Hej Welström

Hvis du erstatter "domaine" med "domaine eller subdomaine", og læser første tråd i indlægget en gang til, giver mit indlæg måske mere mening.

Jeg ser jesperfj.blogspot.com og blogspot.com som to forskellige domainer i denne sammenhæng. Men Peter her vil ikke lægge sine blogs på subdomainer men på samme domaine, og det er den kontekst mit svar skal ses i.

Mvh Jesper

Hej

Kan du ikke forklare hvorledes google ser forskelligt på sub.domæne.dk og domæne.dk/sub? Det kunne da være interessant at høre..

/jesper

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 11:55

Men hvis dette virker så kan man vel også oprette en masse subdomæner på sin egen side og så få dem til at linke til ens primære side 

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 12:06

Jeg tror Riisager er den der ved mest om emnet: http://www.amino.dk/forums/p/32352/210070.aspx

Han skriver:

For ikke så lang tid siden kom det frem at Google ville til at behandle "subdomæner" lige som "folders" hvilket vil sige at det i teorien er ligegyldigt om du bruger subs eller folders. Dog har jeg ikke set eller hørt at det har taget effekt endnu (heldigvis) og det ser ud til at subs stadig bliver betraktet som et selvstændigt domæne.  Nå nu subs er et selvstændigt domæne vil jeg ikke anbefalde dig at bygge din side op med subs da man skal være rimelig hardcore linkbuilder for at vinde noget ved det.

Heri ligger altså at subdomæner formodes at have en særstilling frem for subfolders. Men det er nok bedst at høre fra ham selv.

Riisager, kan vi få dit besyv med her?

Mvh Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:09

Xaque:

Men hvis dette virker så kan man vel også oprette en masse subdomæner på sin egen side og så få dem til at linke til ens primære side 

Nej den holder ikke. Du misforstår. Det duer ikke for det er jo samme IP der linker til samme IP.

Det er en blogside der har 1000 blogs oprettet, som blogger.com eksemplevis

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 12:09

Xaque:

Riisager skriver i nedenstående at man skal være hardcore linkbuilder for at få noget ud af det, men deri ligger jo også en vurdering af at man netop KAN få noget ud af det - blot at det ikke er nemt.

/Jesper

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 12:55

okay så hvis man opretter to domæner og bygger enmasse sub domæner på det ene og linker dem over til det andet så ville man kunne få noget ud af det

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 13:01

nemlig det er det hele poiten i dette indlæg går på :-)

www.sidenderskallinkestil og dermed få meget linkjuice.dk

-----------------------------------------------------------------

www.dinblogside1.dk

www.dinblogside1.dk/blog

www.dinblogside1.dk/blog1

www.dinblogside1.dk/blog2

I ovenstånden skriver du en masse blogindlæg, og mit sprg er så om G opfatter hver af mine tre blogs som tre forskellige henviser når de lave et link til www.sidenderskallinkestil og dermed få meget linkjuice.dk selvom de kommer fra den samme ip adr.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)