Hvormange blogs er der på blogspot.com, wordpress.com med flere? 1.000000? Skulle de de to store blogsteder så bare tælle for 2 i googles internetopfattelse? /Jesper |
>>nej for amino er et forum.. så det kan ikke sammenlignes:-) det ved google godt og din signatur er ikke en del af et indlæg så det har ikke samme værdi..
Måske du har ret. Men hvor ved du dette fra?Og hvordan kan du vide at det er fordi linket er en del af en signatur, at det devalueres og ikke pga. andre algoritmiske tiltag? Hvad hvis jeg koder mit eget forum, hvordan kan Google vide hvad der er signaturen?
>>Jeg tror G ser store blogs hvor der er mange blogs oprettet som forskellige links altså forskellige mennesker der henviser for ellers ryger ideen.. hvorfor skulle en henvisning være mindre værd fordi den kommer fra samme ip men er fra forskellige personer..?
For det første fordi det giver mere troværdighed når 1000 forskellige sites peger på en artikel end når et enkelt site/domæne gør det. Alene af den grund at det er sværere at manipulere med 1000 sites end med 1.
>>Det er jo netop det det hele går ud på hvordan forskellige personer peger på dit domain.. det var nemt da der ikke var blogs for så var det bare fra en ip adr. Men nu bliver de nødt til at tage højde for at det er mange personer der opretter blog fra samme ip.
Næh, det bliver de sådan set ikke nød til. Det vælger de jo selv hvordan de vil håndtere. Jeg tror ikke du skal regne med at Google giver siderne på dit website mere opmærksomhed fordi du tillægger det et meta-fysisk begreb som "blog". En blog er en del af et website bestående af htmlsider med links imellem. Hvorfor skulle Google gøre sig sårbar over for en så åbenbar mulighed for at manipulere med deres algoritme?