Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu et SEO spørgsmål. Keyword som subdomæne eller mappe /keyword/

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige et SEO spørgmål.

Kan det passe at der er en tendens til at Google favorisere sider som har keyword placeret i domænet?

Jeg ser mere og mere at større sites har strukturer som disse: keyword1.keyword2.keyword3.domain.com og ikke domain.com/keyword1/keyword2/keyword3 eller domain.com/keyword1-keyword2-keyword3 (det skal forstille at de forskellige keywords er ord i en sætning/frase og ikke enkelte generelle keywords.

Vil subdomæne strukturen give en bedre placering på google? Jeg oplever personligt at hvis jeg opretter domæner med keyword i domænet så vil de til enhver tid placere sig højere i resultaterne på google istedet for domain.dk/keyword - selvom indgående links og "on page" optimering er ens med de to metoder.

Laves denne subdomæne struktur bedst med fx en ASAPI rewrite på IIS eller Anden Url rewrite på Apache/PHP??

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle undre mig meget, hvis et subdomæne keyword fik flere point i søgeresultaterne end et subfolder keyword eller en fil med keyword indeholdt. Det giver ikke meget mening, vel?

Jeg er dog helt sikker på at Google elsker keywords i _selve_ domænet (altså keyword.dk ). Det kan ændre sig, men indtil nu har det været et sikkert boost i placeringerne.

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cars4ever:
Jeg ser mere og mere at større sites har strukturer som disse: keyword1.keyword2.keyword3.domain.com og ikke domain.com/keyword1/keyword2/keyword3 eller domain.com/keyword1-keyword2-keyword3 (det skal forstille at de forskellige keywords er ord i en sætning/frase og ikke enkelte generelle keywords
 

For ikke så lang tid siden kom det frem at Google ville til at behandle "subdomæner" lige som "folders" hvilket vil sige at det i teorien er ligegyldigt om du bruger subs eller folders. Dog har jeg ikke set eller hørt at det har taget effekt endnu (heldigvis) og det ser ud til at subs stadig bliver betraktet som et selvstændigt domæne.  Nå nu subs er et selvstændigt domæne vil jeg ikke anbefalde dig at bygge din side op med subs da man skal være rimelig hardcore linkbuilder for at vinde noget ved det.

En anden ting er at de *host*(vi) i black hat branchen bruger sindsygt mange subs (de er meget prisbilligeBig Smile ) og du kan derfor komme ud for at Google ser din side som spam på grund af de mange subs. (brug kun 3-5 subs per domæne)

Cars4ever:
Laves denne subdomæne struktur bedst med fx en ASAPI rewrite på IIS eller Anden Url rewrite på Apache/PHP??

mod_rewrite 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders>> Nej det burde heller ikke efter min mening have noget som helst at sige, men det er bare lige hvad jeg har oplevet derfor ville jeg lige have det af- eller bekræftet. Men selvfølgeligt med Google der ved man næsten aldrig helt alligevel når det kommer til den slags lidt kringlede spørgsmål. Det vilel jo også skabe en overflod af subdomæner?

Spørgsmål til jer alle: KUNNE det så have noget at gøre med at hvis du indsætter keywords som subdomæner så er disse jo det første som læses i URL'en(hvis man antager der læses fra venstre mod højre og ikke fra toplevel til sublevel domæne) og dermed, som med en Titel - hvor du sætter keyword forrest for at give det ekstra betydning - ville kunne give lidt ekstra? Eller er der ingenting der tyder på dette? Igen så burde det ikke have noget at sige, men man ved jo aldrig med google. Det er jo rent teori det her, det er selvgølgeligt klart at jeg ville ikke bruge en masse tid på at optimere hen i mod dette i det daglige, da der er 100 andre vigtigere ting som jeg ved virker.

Og et sidste lidt andet spørgsmål, er ISAPI den bedste URL rewrite metode på IIS, hvis man har links i en webshop som fx bare har product ID som i URL istedet for fx navnet på produktet?  

 

 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hvaa.. er jeg usynlig her eller hvad Surprise

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha Riisager, du er nået til sort bælte i stealth black hat seo nu! Det er den level hvor folk ikke engang opdager én, når man skriver direkte til dem! Big SmileYes

cars4ever, du bør helt klar genlæse og følge Riisagers råd på dette punkt. Det er ret kompliceret det med subdomæner og hvornår de opfattes som selvstændige domæner og ikke.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe sorry Riisager den er hermed læst - Var for udmattet til at se dit indlæg efter at have spillet topkamp i serie 5 ;-)

Så er spørgsmålet jo sådan set besvaret, mange tak for det ;-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)