Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google og blogs og links

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan ser G på links ud fra blogs..

1. 

Lad os sige du opretter tre blogs på et blog site.

www.blogs.dk/hej/siden.asp

www.blogs.dk/jubii/siden.asp

www.blogs.dk/bump/siden.asp

fra alle tre blogs linker du til din egen side...

Godt så da det jo bare er mapper man opretter opfatter google så hver linkhenvisning som var det fra tre forskellig hjemmesider ? det kommer jeg fra samme ip ..

2.

Lad os sige du laver et blogindlæg om ugen på en blog med et link til din side .. vægter hvert link ligemeget forstået på den måde at hvis man kun har et link til sin side på den blog kan det så være nok..

er de andre links man opretter fra samme blog så ikke noget værd når du pejer på den samme side ?

håber i forstår... det er lidt svært at forklarer :-)

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 17:20

Uden at være den helt store SEO ekspert - tror jeg godt jeg kan komme med det bud at Google opfatter det som interne links .... altså fra samme domæne

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 19:04

Når det kommer fra den samme ip så vægter google det ikke som værende en masse gode links så vidt jeg har forstået

husk at på de fleste blogs bliver de automatisk lavet til nofollow så det skal du slå fra

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Xaque:

husk at på de fleste blogs bliver de automatisk lavet til nofollow så det skal du slå fra

Hvor har du det her fra?

Det er kommentarer til blogindlæg, der som udgangspunkt bliver tilføjet nofollow på de fleste blogsystemer, ikke links fra selve bloggen. 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 01:39

beklager misforstod nr.2 troede du mente kommentere :)

men nogle blogs laver altså automatisk nofollow på linksne i posterne hvis det ikke er slået fra

men du ved jo allerede noget om det :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 13:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Xaque:

Når det kommer fra den samme ip så vægter google det ikke som værende en masse gode links så vidt jeg har forstået

ja det ved jeg men gælder det også blogs ? det er jo det spørgmålet drejer sig om...:-)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 20:52

ja jeg er ingen seo ekspert men jeg har aldrig hørt om at det var anderledes på en blog 

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 22:13

men forstil dig hvordan Google ser det..

G ved ikke jeg er den der har oprettet tre blogs på den samme store blog.. og G siger jo hov der er en der linker "anbefaler" og hov her er en til.. men da det er en blog så gælder samme regler ikke for værdien af linket.. fordi google bliver nødt til at tror det er tre forskellige mennesker der har oprettet disse blog = tre forskellig link og = rigtig god værdi.

Måske nogle af alle de meget meget dygtige seo folk der skriver herinde kunne komme med lidt guldkorn..:-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:18

Peter Kriegbaum:

men forstil dig hvordan Google ser det..

G ved ikke jeg er den der har oprettet tre blogs på den samme store blog.. og G siger jo hov der er en der linker "anbefaler" og hov her er en til.. men da det er en blog så gælder samme regler ikke for værdien af linket.. fordi google bliver nødt til at tror det er tre forskellige mennesker der har oprettet disse blog = tre forskellig link og = rigtig god værdi.

Måske nogle af alle de meget meget dygtige seo folk der skriver herinde kunne komme med lidt guldkorn..:-)

Hej Peter

Egentligt et ret godt spørgsmål. So udgangspunkt tror jeg ikke at du skal regne med at Google markerer siderne i sit indeks som (blog/ikke blog). Det Google ser er html sider med links, og i dit nævnte tilfælde kommer linksne fra samme domæne. Ingen grund til at Google skulle tro det er tre forskellige forfattere, endsige lade det have indflydelse. Situationen er meget lig min signatur herunder på Amino, hvor der er 1000+ forskellige sider herinde på Amino, hvor der linkes til en og samme side på min webshop.

Jeg ville finde det naturligt at Google i sådanne tilfælde giver mindre credits til link nr. 2, 3 osv fra samme domæne, end hvis de kom fra forskellige domæner.

Mvh Jesper

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 10:45

nej for amino er et forum.. så det kan ikke sammenlignes:-) det ved google godt og din signatur er ikke en del af et indlæg så det har ikke samme værdi..

Jeg tror G ser store blogs hvor der er mange blogs oprettet som forskellige links altså forskellige mennesker der henviser for ellers ryger ideen.. hvorfor skulle en henvisning være mindre værd fordi den kommer fra samme ip men er fra forskellige personer..?

Det er jo netop det det hele går ud på hvordan forskellige personer peger på dit domain.. det var nemt da der ikke var blogs for så var det bare fra en ip adr. Men nu bliver de nødt til at tage højde for at det er mange personer der opretter blog fra samme ip.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)