|
Synes du ikke det er svindel at fortælle en kunde om han vil forny sit medlemskab uden at have et? |
Erhvervscentralen.dk/nationalregisteret.dk
|
Nej synes ikke det er okay. Hvi man ikke kan sælge sit produkt uden at skulle "lyve" jamen så skal man slet ikke sælge!! Det er da trist at en firma må dreje nøglen om pga af sådan ting. men som sagt er man ikke tvunget til at lavde sig registrere, og der står heller ikke en og truer dig til at ige ja. Hvis man er i tvivl mht e firma eller registrering, så må man spørge lidt mere ind til det. Der er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar. btw. så er "annoncehaj" ikke noget man går og blære sig med. så hedder det enten at man er formidligs konsulent i et firma, eller bare saldskonsulent i et firma der sælger reklamer. btw, så er ens venner når man er i branchen også ens arbejdskolegaer. og nej arbejder ikke som sælger i et annoncefirma mere. |
|
Mellemrummet skyldes en fejl i forumsoftwaret, kan afhjælpes ved at du bruger shift+enter istedet for bare enter Klemmesamler er din grad, som du stiger i takt med hvor mange indlæg du laver på siden. |
|
ja det kan man godt sige at de har. men det synes man ikke selv når man sidder i det. Der er det fest og farver 24/7. men jeg vil smutte igen, tak for hjælpen mht. svar på spørgsmål :) forbliver nok klemmesamler, for faldt bare lige over dette forum og tænkte at jeg lige ville skrive lidt. eller bruger jeg primært www.unfairpris.dk da det er lidt mere overskueligt. kan i hygge jer |
|
Min kæde hopper af, når folk helt eller delvist begynder at forsvare annoncehajerne. De går bevidst efter de svageste led. Ansatte i offentlige instanser som lokkes til at tegne dyre annoncer for skattekroner, nystartede håndværkere som ikke kender til googling og ansatte som ikke fattede at den "interwiever" de lige sagde et par Ja''er til i virkeligheden var en sælger... Fair nok, at man er blevet lokket af pengene i en ung alder. Hvis ens jævnalderne arbejder som flaskedrenge til 50,- / timen så er lønnen sikkert fed, men come on... der er andet i livet end penge. Og at skulle lyve over for venner og familie hvor fedt er det. Hvis man har arbejdet med disse firmaer så findes der i mine øjne kun en form for "syndsforladelse": Kontakt Håndværkerrådet som er igang med at samle beviser ind til en sag mod dem. Fortæl dem alt og tilbyd at vidne i retten mon de sataner så vi kan slippe for dem en gang for alle. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
|
|
btw. Bruger annoncehajerne ikke trusler ??? Hvis man tror på udsendelsen i Kontant hvor en nystartet håndværker fortalte at han blev truet med RKI, retssager og konkurs, så er der da i aller højeste grad tale som trusler. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
|
Jeg går i almindelighed heller ikke ind for vold, men vold er trods alt stadig en accepteret form, når al forhandling og jura fejler. Det er derfor politiet har pistoler og derfor alle lande har et militær. |
|
Det er svært at drive et firma på løgn og svindel. Alle firmaer har brug for en intern spejderånd og fælles fodslag blandt medarbejderne. En bevidsthed om, at ”vi gør det rigtige og vi gør det godt”. En god sælger skal tro på sit eget produkt. Som medarbejder har man brug for at identificere sig med sit firma. Det ved ledelsen hos annoncehajer godt. Derfor gør de et stort nummer ud af at konstruere en legitimitet, en selvforståelse, som de bombarderer nye medarbejdere med. Jeg tror, at selvforståelsen hos annoncehajerne ser nogenlunde sådan ud: ”Lige nu er vi små, vores webside bliver ikke brugt så meget som Google og de andre store. Men al begyndelse er svær. Jo flere kunder vi får med, jo flere vil bruge vores side. Vi skal arbejde hårdt og få mange kunder med, opnå den kritiske masse, så vi kan blive store og kendte. Når først vi har opnået det, vil vores kunder få fuld valuta for deres penge. Og hvis det lykkes, så bliver vi en af de store, og så bliver der god løn og store biler til os alle sammen. Naturligvis bliver vi kritiseret, men det er en kampagne, som er sat i gang af de store fordi de klamrer sig til deres monopol-stilling. Desværre kan vi ikke fortælle vores kunder, at vi endnu ikke har opnået kritisk masse, for så er der ikke nogen af dem, der vil være med. De skal tro - lige så meget som vi selv gør - på, at vi bliver store. Jo før det sker, jo mere får vores kunder ud af det.” Sådan en selvforståelse kender jeg fra firmaer, som jeg selv har været tæt på. De medarbejdere, som ”køber” legitimeringen, bliver i firmaet. De som ikke kan acceptere den, forlader firmaet efter kort tid. Hvis jeg har ret i ovenstående, så bør vores vrede være rettet mod annoncehajerne som firma, ikke mod de medarbejdere, som vi får i røret. Mvh. Bo Jensen Butik Go’aften |
|
Det kan du ikke mene. Enhver logisk tænkende person der får den der præsenteret ved det er svindel. Og så er det ham der skal angribes. Og så gør jeg når de ringer op. Hvis det er en ny medarbejder vejleder jeg dem i unfairpris.dk og håber de finder et anden job, er det en der har været der i 4-5 måneder så får den fuld gas da jeg mener de rangere under rotter :) |
Bliv gratis medlem