Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervscentralen.dk/nationalregisteret.dk

Side 5 ud af 12 (111 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-09-2006 11:28:46 Forfatter: von h

derfor bliver mange uvidne drenge/piger svinet til selvom de i god tro prøver at passe deres arbejde.

Uanset hvad, så er det da sælgerens forbandede pligt at sætte sig ind i hvad det er man sælger!

Og som Martin Tygsen siger, så kræver det ikke en høj IQ for at regne ud hvad de firmaer har gang i - specielt ikke når man har insider viden.

Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:43
Martin Tygsen <- ja jeg har selv været "annoncehaj" i sådan ca. 3 år!!

Nu er det ikke alle der tænker som dig. De fleste som vælger at søge ind i sådan et firma, er primært mellem 16-18 år, og stiller for det meste ikke ret mange spørgsmål til hvad det er som de laver. De ser kun på hvor mange penge det er muligt at få ind pr. måned. Alle nystartede får en sang fra de varme lande, og tjekker de op på det på nettet, og derefter stiller spørgsmål til det, får man endnu en sang fra de varme lande om at det er løgn og at de ikke fortæller hele historie o.s.v

jeg ved det, fordi jeg selv er kommet med sørøverforklaringer til nyansatte om at det der bliver skrevet på nettet bare er en utilfredskunde, som der ikke har hørt ordentligt efter, har forvekslet os med et andet firma o.s.v og hvad pressen skriver, eller kontant er bare at de forvrider sandheden, og at de ikke viser det hele, men kun det de skal bruge, til at fremstille et firma som at være noget fup!!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:49
Dato: 17-09-2006 11:42:46 Forfatter: von h
Martin Tygsen &lt;- ja jeg har selv været ''annoncehaj'' i sådan ca. 3 år!!

Nu er det ikke alle der tænker som dig. De fleste som vælger at søge ind i sådan et firma, er primært mellem 16-18 år, og stiller for det meste ikke ret mange spørgsmål til hvad det er som de laver. De ser kun på hvor mange penge det er muligt at få ind pr. måned. Alle nystartede får en sang fra de varme lande, og tjekker de op på det på nettet, og derefter stiller spørgsmål til det, får man endnu en sang fra de varme lande om at det er løgn og at de ikke fortæller hele historie o.s.v

jeg ved det, fordi jeg selv er kommet med sørøverforklaringer til nyansatte om at det der bliver skrevet på nettet bare er en utilfredskunde, som der ikke har hørt ordentligt efter, har forvekslet os med et andet firma o.s.v og hvad pressen skriver, eller kontant er bare at de forvrider sandheden, og at de ikke viser det hele, men kun det de skal bruge, til at fremstille et firma som at være noget fup!!

Ok du har sgu nosser ved at møde op her, den ros skal du have. Men meget mere ros får du nok ikke...

Dbh Martin
Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 11:53
Jonas Vestfalen <- okay. du har ret. det med at forsvare de nyansatte holder nok ikke i længden, men de første par uger så jo!!

ville bare frem til, at i da er voksne mennesker, som udanset hvad burde være istand til, at sige nej tak på en anden måde end at råbe og skrige. for det meste så ender det bare med at det er "sjovt" at ringe netop sådan en kunde op, fordi han/hun bliver så eddike sur hver gang det sker. folk som gør det bliver engang imellem skrevet ned på en liste, ogs så bliver der kørt tlf fis med dem en given dag.

Hvor mange af dem der skriver her inde er blevet blevet tegnet af et annoncefirma??

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:53
Selvfølgelig er der ikke alle der har hørt om annoncehajer i den alder, og selvfølgelig søger rigtig mange ind i god tro. - Men det er altså her filmen knækker...

For der bør ikke gå ret mange timer, eller dage før man indser hvor lumsk det hele er, hvordan solstrålehistorierne blivet slynget omkring, hvordan man aldrig har nogle tilfredse kunder...

Derudover kan man jo nærmest ikke undgå ikke at have nogle venner, familie eller lign. som ikke har hørt om det i tv eller læst om det på nettet mm. og derved kan advare omkring det.

Men en opfordring til alle unge må være at lige bruge 10 min på at undersøge det firma man nu kommer ind i, det er somend ligemeget om det er et telemarketing, tømrer eller noget helt tredje. Brug lidt tid på at høre omkring, og undersøge firmaet. Det er trodsalt det som bliver til dit levebrød.

EDIT: du skriver: jeg ved det, fordi jeg selv er kommet med sørøverforklaringer til nyansatte om at det der bliver skrevet på nettet bare er en utilfredskunde, som der ikke har hørt ordentligt efter, har forvekslet os med et andet firma o.s.v og hvad pressen skriver, eller kontant er bare at de forvrider sandheden, og at de ikke viser det hele, men kun det de skal bruge, til at fremstille et firma som at være noget fup!!

Hvordan kan du leve med dig selv? Hvordan kan du leve med du bondefanger andre mennesker, både de ansatte og dem du sælger en omgang lort til?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:54
Dato: 17-09-2006 11:28:46 Forfatter: von h
De er sådan ca. ALLE der sælger kanvas som ikke ved hvad det er de laver!! og sjovt nok så, så snart at de finder ud af det, siger de enten op, eller også er de blevet fyret, fordi de ikke ha været gode nok til at sælge. De få som ved hvad de laver på kanvas, er rigtig nok folk uden samvitighed, men hvem kan hører forskel på det i telefonen?? derfor bliver mange uvidne drenge/piger svinet til selvom de i god tro prøver at passe deres arbejde.

Da jeg startede mit firma havde jeg brug for en ekstra indtægt, og tog derfor noget eftermiddags/aftenarbejde som phoner. Jeg solgte Falck''s produkter indenfor autohjælp, førstehjælpspakker til hjemmet, førstehjælpskurser og den slags.

I starten var det udelukkende canvas salg, men jeg vidste sgu godt hvad jeg lavede, og det gjorde mine kollegaer også. Så at sige at ALLE der sælger canvas ikke ved hvad de laver, er noget vrøvl! Senere i forløbet solgte jeg både canvas og mersalg til eksisterende kunder, og det ændrede da ikke min seriøsitet. Jeg synes at vi solgte på en ordentlig og sober måde, og var der en som ikke kunne finde ud af at holde sig indenfor de etiske rammer som var opsat, så blev vedkommende fyret.

Selvom jeg har lavet rigtig mange salg for Falck, kan jeg med god samvittighed se tilbage på den periode i mit liv, og ved, at de salg jeg lavede på ingen måde var presset ned i halsen på kunderne.

Annoncehajerne er ved at ødelægge telemarketing som afsætningskanal, og det er ærgerligt for de mange seriøse folk der arbejder med det - i begge ender af røret.

mvh Carsten

Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:57
Dato: 17-09-2006 11:42:46 Forfatter: von h
Martin Tygsen &lt;- ja jeg har selv været ''annoncehaj'' i sådan ca. 3 år!!

Vi er alle ludere, det er er bare et spørgsmål om pris

Du er ikke luder - du er en svindler. Og svindlere havner før eller siden i et fængsel.

Og ja jeg sviner alle til der ringer og forsøger at bedrage mig for penge. Når de har hørt det tilstrækkeligt fra flere "kunder" siger de forhåbentlig op.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:02
Dato: 17-09-2006 11:52:50 Forfatter: von h
Jonas Vestfalen &lt;- okay. du har ret. det med at forsvare de nyansatte holder nok ikke i længden, men de første par uger så jo!!

ville bare frem til, at i da er voksne mennesker, som udanset hvad burde være istand til, at sige nej tak på en anden måde end at råbe og skrige. for det meste så ender det bare med at det er ''sjovt'' at ringe netop sådan en kunde op, fordi han/hun bliver så eddike sur hver gang det sker. folk som gør det bliver engang imellem skrevet ned på en liste, ogs så bliver der kørt tlf fis med dem en given dag.

Hvor mange af dem der skriver her inde er blevet blevet tegnet af et annoncefirma??

Jeg er som udgangspunkt ikke den voldelig type, men jeg må indrømme at jeg godt kan få stådreng ved tanken om at i en dag tager røven på den forkerte håndvæker og at han tager sine hærdebrede venner og en stak køller med til et hyggevisit på kontoret...

Dbh Martin
Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 12:12
Tja. Den gang jeg startede anede jeg ikke at det var "annoncer" jeg solgte, men troede at det var registreringer af erhvervsdrivende folk i danmark som de mere eller mindre skulle ha, dog uden at sige det var lovpligtigt.

Jeg har haft dårlig samvitighed i en overgang, men den forsvandt i takt med stigningen på ens løn. Har da også op til flere gange adet et salg falde, eller annuleret en kundes regning fordi jeg har haft ondt af kunden, fordi han/hun måske har været af den type, som bare ikke kan sige nej!!

Det skal så lige siges, at jeg IKKE arbejder i annoncebranchen mere, men er gået over til noget lidt andet.

"Svindler" <-og hvad bygger du det på?? hvis du har så mange beviser på at "jeg/vi" er det, så synes jeg at du skulle ringe til håndværkerrådet / ret og råd eller politiet, og fremlægge dem. Er rimelig sikker på, at de godt bruge en hjælpende hånd med beviser, till sagen måd it support dnamark / dansk telesupport!!

Btw så håber jeg da at du har solgt fra "falck" selv, og ikke sad i et af de firmaer som de havde outsorced noget af deres salg til tidligere, inden de kom i kontant!!

når nu i mener at så mange firmaer udelægger det for de seriøse folk i branchen, hvilke firmaer er det så at i mener er de seriøse i branchen, for kan da læse mig til her i dette forum, at både TDC og mostrup får samme tur som dem i kalder "annoncehajer" ??

Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 12:18
Hmm når folk bliver "fuppet" som i kalder det. så er der altså ikke nogen som der truer jer, eller på anden måde tvinger jer til at sige ja! hvis man ikke ønsker at stå et eller andet sted, så sig nej tak!! mange siger de bliver villedt og det gør de sikkert også, men som i så klart selv udtrykker det mht. nystartede i et firma, så undersøg hvor vidt det er et godt firma eller et skidt firma, inden at i siger "ja tak" til registreringen!!

Martin Thorborg <- helt ærligt at ty til vold er da nok det mest barnlige man kan gøre. det viser jo bare hvor barnlig man faktisk er. Skal dog indrømme, at man hurtigt får annuleret et salg, når vvs mester jensen (fiktivt navn btw) lige pludselig står ved ens skrivebord sammen med 3 HA´er og ikke ser så glad ud :D

Klemmesamler af 2. grad <-- what the hell?? og hvorfor laver den så stort mellemrum hver gang at jeg skifter linje?

Side 5 ud af 12 (111 indlæg)