Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervscentralen.dk/nationalregisteret.dk

Side 4 ud af 12 (111 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-09-2006 22:01:01
Forfatter: Martin Tygsen
Men som jeg skrev tidligere så havde en googling været nok, søger man f.eks. på it registreret får man hurtigt frem det er en annoncehaj, søger man på erhvervscentralen eller nationalregisteret som denne tråd omhandlede ser man også tydeligt en masse alarmklokker der dingler.

Det koster ikke mere end 2 minutters tid, efter et opkald, og derefter kan man pænt takke nej, eller bruge nogle af de mange sjove metoder der er kommet frem via Amino, til at afslå deres tilbud.

Du er lang fra den eneste, sidste havde jeg (kan faktisk ikke huske hvem) en i røret og da jeg spurgte ham om han ikke lige kunne stave til navnet så jeg kunne slåham op på google lagde han røret på, så han har nok mødt nogen før mig der googlede ham :0)

Tilmeldt 20. Feb 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:17
ja så blev jeg ringet op igen i dag, efter at have læst alle de gode indlæg her på siden,

i sidste uge ringede der også 1, han ville høre noget med min bank, jeg spurgte ham om alt muligt, hvorefter han til sidst brød sammen

stammede.. øøhhh det er mig der skal stille dig spørgsmål..

ja sagde jeg hvis du vil have information af mig må jeg vide hvem du er

- til sidst sagde han " nå har du så tid - det tager et kvarter"

- Næ det har jeg ikk

i dag var det så erhvervscentralen, vi sludrede lidt han ville opdatere oplysninger

jeg har ikke noget ved jer så der er ikke så meget at opdatere var svaret

- jo jo  sagde han

- jeg spurgte hvor ?

- han gav mig hjemmesidens navn - en søgning på navn gav 0 resultater hvilket han ikke kunne forstå

- han prøvede det bedste han havde lært, gav mig navn, adresse, tlf nr på erhvervscentralen

- da jeg så spurgte om der skulle rekvisitionsnummer på blev han tavs

- øøhh hvad er nu det spurgte han

- alle der køber en vare eller ydelse her hos mig får en faktura på det, som i de fleste forretninger

så var det vist det.. han var rystet

og ?

Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:11
faldt lige over dette forum, og tænkte at jeg lige måtte sætte mit mærke her :)

jeres svar og metoder er til hvordan man slipper af med en "annoncehaj" er hysterisk morsomme at læse. Bare en skam at det er jer som er blevet mest til grin, når røret er blevet lagt på. Mange optager samtalerne, hvis fan får fat i et fjols som sidder og kommer med kommentare fra eks. "bruger vi ikke" hvor efter de bliver spillet til en god julefrokost som sjov og spas for alle i firmaet.

Helt ærligt hvis i ikke gider at snakke med sælgere, så sig det dog på en ordentlig måde til dem. De fleste af dem der sidder og ringer ud, har ingen anelse om hvad det rent faktisk er at de sælger!! eller så betalt jer dog fra det og meld jer til robinsonlisten så i er reklamebeskyttet.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:15
von h - jeg tror virkelig ikke på dit tal, altså de 70%... Selvfølgelig skal der nok være nogen i mellem der ikke lige ved hvad de laver, ihvertfald de første par dage.

Men du får mig ikke til at tro på at man kan sidde 14 dage i et så råddent firma, som ofte omtales i pressen, som svines til overalt på nettet, som bruger ufine metoder, som dagligt må hører på sure "kunder", som får at vide de bare skal bilde "kunden" nogle ting ind og så videre.

Det kan godt være det er unge mennesker der mangler penge, og det er derfor de gør det, men uvidende om hva de laver det tror jeg ganske enkelt ikke på.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:16
Dato: 17-09-2006 11:11:24 Forfatter: von h
Får det dig til at føle dig som en stor mand, når nu du har afviget en annoncehajs opkald på den måde??

Prøv lige at tænk bare 2 sek over hvad det er som du gør! Du sidder og sviner en til som bare prøver at gøre sit arbejde. hvordan ville du selv have det hvis det var dig??

70% af alle dem der sidder og ringer ud, har jo inngen anelse om, at det er ''fup annoncer'' (som i kalder dem) som de faktisk sidder og sælger.

Så er det sgu på tide at sælgeren finder ud af det og får sig et hæderligt arbejde.
Hvis nogen bryder ind i mit hus og ikke har forstået at det er ulovligt, så byder jeg sgu ikke på kaffe og kage. De får min køter lige i røven og mens de sidder der hjemme og ømmer sig, så kan de passende læse lidt på dansk lov...

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9741
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:22
Helt enig Martin! Jeg tror det er ganske få, der ikke indenfor de første par dage kan gennemskue hvad det er de er sat til at lave. Og hvis de synes det er OK at forsøge at snyde penge ud af virksomheder, ja, så må det leve med de tærsk og ydmygelser de får. Der findes masser af andet meningsfyldt arbejde, som de kan vælge istedet, hvis de ikke kan lide lugten i bageriet.
Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:29
nu er der så en opdeling i et firma.

kanvas.

mersalg/gensalg.

De er sådan ca. ALLE der sælger kanvas som ikke ved hvad det er de laver!! og sjovt nok så, så snart at de finder ud af det, siger de enten op, eller også er de blevet fyret, fordi de ikke ha været gode nok til at sælge. De få som ved hvad de laver på kanvas, er rigtig nok folk uden samvitighed, men hvem kan hører forskel på det i telefonen?? derfor bliver mange uvidne drenge/piger svinet til selvom de i god tro prøver at passe deres arbejde.

Jeg går udfra at i sagtens på en pæn måde kan finde ud af at afvise en sælger, uden at skulle falde ned på et stadig hvor hvor du bliver nødt til at svine folk til for at slippe af med dem!!

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:29
Jeg har nu heller ikke for 2 øre overskud for en, der ringer for at platte mig - uanset og de har været i branchen i 2 dage eller 2 år. Og nej, jeg tror heller ikke på at de ikke ved hvad de laver. Ellers burde de i stedet for at søge jobbet have søgt om at få invalidepension.

Hilsen Jakob

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:35

Er du eller har du selv været telefonsælger for et af disse fupfirmaer?

Når man bliver ansat og får at vide man skal bilde kunden ind at man er fra det offentlige og det er pga. kommunesammenlægning, og at kunden har stået der før, uden overhovedet at have.
At man er blandt de 3 største af den slags sider i DK, og andre direkte løgne. Så må der sgu gå et lys op for en og sige, hey det her er vidst ikke helt stuerent.

Hvis man så får denne tanke, ville en simpel søgning, som tager 3 sekunder på google afslører at man arbejder for et råddent firma. Alt dette kan du nå inden du ringer op til det første offer, og nå at droppe den ide igen.

Så der er altså ingen undskyldning.

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:38
Nej, Von H. Man skal ærlig talt både være ualmindeligt tunghør og svagtseende, hvis man efter en uges hos annoncehajerne endnu ikke har fundet ud af, at det annonceprodukt man forsøger at sælge til "kunderne", udelukkende er svindel og humbug. Så dine 70% kan reelt set næppe være meget mere end 7 - og dit lidt forkvaklede forsvar af de "sagesløse" annoncesælgere, som bare forsøger at passe deres job, vinder næppe stort gehør her på Amino.

Og desuden må jeg personligt erkende, at din afslutningsbemærkning dog er noget af det værste vås.

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Side 4 ud af 12 (111 indlæg)