Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt regnskabsprogram - anbefaling

Side 1 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dinero ændrer i sammensætningen af deres abonnementer således at man nu skal betale 2.364,- årligt hvis man har en omsætning over 100.000,-
Dvs at man med en årlig omsætning på eks. 110.000,- skal betale ca. 2% af sin omsætning for Dinero...

Derfor søger jeg nu et andet billigere alternativ - gerne gratis.

Det drejer sig om et lille ApS der omsætter for omkring 120.000,- årligt,
Har omkring 50 fakturaer, 24 lønsedler (løn køres ikke i regnskabsprogrammet) og måske 20 købsbilag - så vel omkring/under 500 posteringer.

Dinero og Billy er alt for dyre, så har i stedet set på om der er andre muligheder.
Ind til videre har jeg set på Ofinda (59,- pr måned), Simpel Regnskab (109,- pr. måned).
Ofinda dækker formentlig rigeligt mit behov.

Nogen der kender Ofinda? Og kan anbefale det?

Eller nogen der kan anbefale andre regnskabsprogrammer der er billige (gerne gratis) og som kan dække ovenstående behov?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jensen 

For at vi må agere regnskabsprogram fra 2024 skal vi certificeres af Erhvervsstyrelsen og det har vi nu brugt mere end et år og mange penge på at bliver klar til.
De fleste af vores kunder vil over de næste måneder og år, ikke kunne bruge gratisversionen som den er i dag.
Derfor kunne vi vælge mellem at lukke den, eller lægge en god portion af vores Pro-funktioner ned i den.
Vi valgte det sidste, da vi synes der skal være en gratis-version til de mindste virksomheder.
Men det betyder også, at vi bliver nødt til at sikre, at så få som muligt af vores betalende brugere, vælger den, for det vil koste os mange penge.
Derfor har vi lagt en omsætningsgrænse på 100.000 kr, som sikrer netop det.
For at gøre det endnu venligere over for alle, har vi introduceret en mellempakke, så man kan spare en del ved at tage den.
Så du skal være opmærksom på, er om det regnskabsprogram du i givet fald skifter til, kommer til at have den rette certificering.

De bedste hilsner

Martin Thorborg

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Samme overvejelser her. Ærgerligt, at Dinero ikke sætter grænsen på 300.000 for enkeltmandsvirksomheder. Men forståeligt, at de selvfølgelig også har udgifter, der skal betales.

Findes der noget a la Summa Summarum, som også laver backup i skyen? 
Hvad med AirBOSS, ligner lidt, at man kan købe en licens til ca. 1.000 kr., og de har en form for backup.

Hvis jeg skal til at betale 200 kr pr md, har jeg overvejet, om jeg skal skifte til Economics i stedet for.

Kan måske de fleste år, holde mig under 300 posteringer, hvilket sender mig mod Billy. Men ved ikke, om et enkelt år over 300 posteringer, gør at man er låst på et Pro abonnement.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lavet en hel del simulationer og ved 300.000 kr. ville vi ende med at tabe stor omsætning, da mange af vores Pro-brugere så ville kunne gå ned på den gratis version, der nu er kraftigt opgraderet på funktioner.

Men vi har fuld forståelse for at nogle brugere vil søge mod billigere konkurrenter.
Men husk, at de også først og fremmest skal certificeres og det er en dyr og langsommelig proces, så spørg godt ind til det. Og så spørg også ind til fremtidig pris, da det vil koste en del mere at drive et certificeret regnskabsprogram og det er jo ærgerligt at skifte til noget der ender med at blive ulovligt at bruge, eller stige betragteligt i pris.

De bedste hilsner

 

Martin

 

 

 

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, tænker at vi godt kan se prisstigninger hele vejen rundt.
Det skal jo også kunne løbe rundt for jer, så fair nok, at I ikke kan forære Pro versionen væk, hvis I har mange kunder med under 300k.
Har også været en tilfreds bruger indtil nu, nu må vi lige se, hvad der er af alternativer.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ret sikker på at du ikke finder noget der er lige så godt som Dinero, men kig dig endelig omkring :-)

De bedste hilsner

 

Martin

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke bruge tid på gratis mulig frem og tilbage. Du har ApS og fra 2025 som jeg husker det, skal du bruge digitalt bogføringsprogram og det er KUN de betalte der bliver det og de kommer til at koste mere i nærheden af Dinero pro . economic osv . og det er besvær frem og tilbage + mulige andre problemer med gratis

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Nov 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Martin,

Desværre er alle de ekstra funktioner der er lagt ind fra Pro versionen noget jeg ikke har brug for.
Så for mit vedkommende ville det have været meget bedre hvis I eks. havde sat prisen til 50,- pr. måned for "gratis versionen".
Nu har I i stedet skruet prisen så højt op at det gør så "ondt" at jeg søger andre løsninger. Tror rigtigt mange af jeres gratis kunder ville være villige til at betale eks. 25-50,- pr. måned, men 200,- er for voldsomt og betyder at der er en del andre der er billigere.

Men tak for dit input :-)

Mvh. Jensen
Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Samme her, mit et ret simplet med lidt udlejning.

Men ja, Dinero er rigtig godt. Ville også tænkte det var fedt, hvis der var noget midt imellem gratis og starter+

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kan man se, hvem der er certificeret?

Side 1 ud af 8 (73 indlæg)