Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt regnskabsprogram - anbefaling

Side 8 ud af 8 (77 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en update på situationen i forhold til Dinero.

Det har vist sig at det Martin Thorborg har skrevet i denne tråd omkring at man kunne skrive til Dinero for en "løsning" hvis man i 2023 lå over 100kkr i omsætning, men forventede at man i 2024 ville komme under 100kkr ikke helt holder vand. Eller at en "løsning" i dette tilfælde er lig med "betal listepris".

Martin skrev: "Har man et år en omsætning på + 100.000 kr. og så året efter en der ligger under, kan man kontakte os, så finder vi nok ud af noget."

Jeg skrev til support primo januar at vi ville miste størstedelen af vores kunder i starten af 2024 og derfor ikke ville komme op på 100kkr i omsætning for 2024.
Fik svar at vi så kunne få Dinero gratis i 3 måneder og at vi så omkring 1. april skulle se om omsætningen var kommet over 100kkr.
Det var jo fint :-)

Men nu efter 3 måneder, og mistede kunder har vi haft en omsætning på 42 kkr, men udsigt til en omsætning på 2-5 kkr. pr. måned fremadrettet - altså som forventet primo januar, mistede kunder og en forventet årsomsætning for 2024 på 70-80 kkr.

Men alligevel skal vi nu til at betale fuld pris kr. 200,-. pr. måned - dvs. 3-5% af omsætningen - til Dinero hvis vi fortsat ønsker at bruge deres on-line program.
Support forklarer det med at de hele tiden ser 365 dage tilbage - og at vi derfor nu stadig ligger over grænsen på 100kkr (grundet omsætningen de sidste 9 måneder af 2023).

MEN det kunne man forudse allerede da aftalen i januar om 3 måneder gratis blev lavet - om så vi havde kørt de 3 første måneder af 2024 helt uden omsætning, ville vi på nuværende tidspunkt være over 100kkr i omsætning set over de sidste 365 dage.
Så synes det er lidt træls at finde ud af efter 3 måneder at den aftale der blev lavet, uanset hvad, ville ende i en fuld betalt løsning.

Denne post er udelukkende for at informere andre der måske har forstået Martins ord på samme måde som jeg - at man kunne fortsætte på den gratis version hvis man i det nye år holdt sig under 100kkr - ikke er det Dinero praktiserer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47129
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27

jeg undrede mig også lidt over Martins ord, for det var jo lynklar regel, hvis over 100 t i 2023 så betalt for 2024 - og så var det måske underligt, at nogen måske kunne slippe, ved at ringe eller skrive, mens alle andre fulgte standarden.

Jeg tror Martin har ment, at det måtte man løse hvis lidt specielt, men nok ikke helt har gennemtænkt, at det jo ville være underligt, at lade nogen slippe, og andre ikke

Driften af regnskabsprogrammer koster en masse, så alene at have gratis til 100 t er flot, og jeg opfattede ikke Martins ord som et løfte for alle - men jeg forstår som din tanke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:16
Gennemsnit 3.0 stjerner givet af 2 person

Det jeg sagde var, at hvis man i et år kom under 100.000 kr. kunne man kontakte supporten og bede om at komme tilbage på Starter.
Det er ikke fordi man forventer at gøre det, det skal rent faktisk ske.

Så så længe man stadig de seneste 365 dage har solgt for mere end 100.000 kr. kan man ikke blive sat ned.

Har jeg forklaret det godt nok nu?

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 30. Aug 24
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:44
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg kan godt forstå, at du er på udkig efter et billigere alternativ. Hvis du vil have en effektiv og økonomisk løsning, vil jeg foreslå Uniconta, som kan være en rigtig god mulighed for dig.

Du kan købe en faktureringsbruger for kun 59 kr. om måneden gennem de revisorer eller freelance bogholdere, der er på Unicontas liste. Det giver dig mulighed for selv at håndtere fakturering, se din finans, dine debitorer, indsende og godkende bilag samt se de fakturaer, du har sendt. Din revisor og bogholder står for al økonomistyring, inklusive bogføring, momsrapportering og årsregnskab. Dette er nok den billigste og mest effektive måde at overholde bogføringsloven på, især for et lille ApS som dit.

Og som der er nævnt i denne tråd, så tager vi ikke længere betaling for opbevaring i 5 år :)

Håber det hjælper, og at du finder den løsning, der passer bedst til dine behov!

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 580
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

En løsning med 720 kr om året for adgang til et begrænset antal funktioner er i hvert fald ikke den "billigste måde at overholde bogføringsloven på" :-)

Tilmeldt 30. Aug 24
Skrevet kl. 12:55

Jeg retter til "en af de billigste" løsninger i stedet :) Derudover er vores faktureringsbruger ikke begrænset på funktionalitet i forhold til det, der efterspørges i denne tråd.

Tilmeldt 30. Aug 24
Skrevet kl. 13:00

BroncofanDK:

Nu går hele tråden på priser, og jeg må indrømme jeg var ved at sluge tungen da jeg så at e-conomic skal have 449kr/md for deres pakke til holding og drift med kun 1000 posteringer pr år. Det er ca 15kr pr bilag til regnskabssystem, hvilket er absolut rablende sindsygt.

Vi er naturligt fanget i at vore politikere er så glade for at kontrollere danske virksomheder, men 15kr for et glorificeret excel ark pr bilag er da helt uanstændigt. Er det bare mangel på fokus at jeg ikke har opdaget det eller er det virkelig det prisniveau folk betaler?

Et stort argument mellem de forskelige systemer er selvfølgelig adgangen til bogholdere der kender dem, men hvad er de gode alternativer.

Hos Uniconta er det en helt anden sag, hvis du har både et driftsselskab og et holdingselskab. Med Uniconta koster et standardabonnement 229 kr. om måneden, og du kan tilføje et ekstra regnskab (f.eks. til holdingselskabet) for kun 49 kr. om måneden. Det betyder, at du med Uniconta kan håndtere både drift og holding for 278 kr. om måneden, hvilket allerede er betydeligt billigere end de 449 kr. om måneden, som e-conomic kræver.

Desuden får du hos Uniconta 2.000 finansposteringer inkluderet i standardabonnementet. Hvis du har brug for flere posteringer, er priserne meget overkommelige:

Op til 7.000 posteringer koster 49 kr. ekstra pr. måned
Op til 12.000 posteringer koster 98 kr. ekstra pr. måned
Op til 52.000 posteringer koster 129 kr. ekstra pr. måned

Selv hvis du har brug for det maksimale antal posteringer (+250.000), koster det kun 449 kr. pr. måned, hvilket er det samme som e-conomic opkræver for kun 1.000 posteringer. Det gør Uniconta til en langt mere økonomisk løsning, især hvis du driver flere selskaber.

Uniconta giver dig en fuldt funktionel løsning til en meget lavere pris. Desuden er Uniconta bredt kendt blandt bogholdere, så du vil stadig have adgang til professionel støtte, hvis du har brug for det.

Håber det giver dig lidt perspektiv på de tilgængelige alternativer!

Side 8 ud af 8 (77 indlæg)