Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt regnskabsprogram - anbefaling

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jensen-Amino:
Hej Martin,

Desværre er alle de ekstra funktioner der er lagt ind fra Pro versionen noget jeg ikke har brug for.
Så for mit vedkommende ville det have været meget bedre hvis I eks. havde sat prisen til 50,- pr. måned for "gratis versionen".
Nu har I i stedet skruet prisen så højt op at det gør så "ondt" at jeg søger andre løsninger. Tror rigtigt mange af jeres gratis kunder ville være villige til at betale eks. 25-50,- pr. måned, men 200,- er for voldsomt og betyder at der er en del andre der er billigere.

Men tak for dit input :-)

Mvh. Jensen



Vi kan ikke drive et certificeret regnskabsprogram for 50 kr. / md og det er der heller ikke andre der kan.
Bare det at vi skal gemme alle dine bilag sikkert i 5 år, selvom du opsiger dit abb. koster os mange penge.
Og mange af funktionerne kommer til at være lovpligtige, uanset om du ønsker at bruge dem eller ej.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkelsen1980:

Hvor kan man se, hvem der er certificeret?



Der er ikke nogen der i dag er certificeret, det arbejder E&S på lige nu.
Vi har lavet alle forbedringer og sendt vores ansøgning, så vi forventer at være blandt de første.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

konsulenten:

https://regnskabsguiden.dk/online-regnskabsprogrammer/

På dette link sammenlignes forskellige regnskabsprogrammer på en række parametre - herunder pris.

Jeg ved ikke om den er opdateret.



Jeg kan kun tale for hvad der står om Dinero og det virker outdated og husk nu, at det helt sikkert ikke bliver alle der bliver certificeret.
Jeg kan med ret stor sikkerhed sige, at man ikke kan lave et regnskabsprogram der koster det halve af Dinero og have ordentligt styr på it-sikkerhed og få en certificering. Det koster mange, mange millioner kr. hvert år.

Så igen, pas nu på med at vælge noget der ender med at lukke ned eller blive en løsning man ikke må bruge.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fedt Martin, at du tager dig tiden til, at svare os herinde.

Jeg bruger også Dinero til vores grundejerforening, hvor vi er under 100.000 i omsætning. Men det er måske godt givet ud for jer, at det bliver udbredt, så man også vælger jer, hvis man stifter f.eks. et ApS.

Jeg tror det er vigtigt, at vi skelner imellem ApS og personligt ejet under 300.000.

Har man ApS kommer man ikke uden om de nye krav, og det bliver nok svært at finde noget til ret meget under 200 pr md.

Fra erhversstyrelsen:

Hvis et bogføringssystem alene bliver markedsført til personligt ejede virksomheder med en om-sætning under 300.000 kr., er det ikke omfattet af kravene til digitale bogføringssystemer.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkelsen1980:

Fedt Martin, at du tager dig tiden til, at svare os herinde.

Jeg bruger også Dinero til vores grundejerforening, hvor vi er under 100.000 i omsætning. Men det er måske godt givet ud for jer, at det bliver udbredt, så man også vælger jer, hvis man stifter f.eks. et ApS.

Jeg tror det er vigtigt, at vi skelner imellem ApS og personligt ejet under 300.000.

Har man ApS kommer man ikke uden om de nye krav, og det bliver nok svært at finde noget til ret meget under 200 pr md.

Fra erhversstyrelsen:

Hvis et bogføringssystem alene bliver markedsført til personligt ejede virksomheder med en om-sætning under 300.000 kr., er det ikke omfattet af kravene til digitale bogføringssystemer.



Velbekomme.

Og ja, det er helt korrekt. Loven rammer forskellige virksomhedstyper forskelligt og på forskellige tider.
Vi har valgt at ændre vores model når det rammer de første, da det ellers vil blive helt uoverskueligt for os at håndtere og kommunikere.
Man kan teste sin virksomhed her og se hvad der sker for en selv:
https://dinero.dk/ny-bogfoeringslov/

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysan.

Jeg kender ikke de 2. Men hold lige hesten til 1 januar. Det er ERST (erhvervstyrelsen) som laver ballede lige nu. Fra næste regnskab (efter 1/7) er det lovpligtigt at bruge et registreret bogføringssystem. Måske et år senere hvis du er under 300k i oms.

Et sådanne system SKAL inkluderer PDF bilag, sende og modtage e-faktura og stå inde for backup af dine data også 5 år efter du er stoppet med dit abonnent. Det koster udbyderen penge. Derfor er der en vis risiko for alle systemer der skal godkendes kommer til at sætte prisen op. Så enten bliver disse ikke godkendt eller du kan risikere prisændringer.  

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fair nok at Dinero vil hæve deres priser selvom man omsætter for under 300.000 kr.

Knap så fair er et varsel på kun 45 dage,
og en skæringsdato pr. 1. januar så man reelt ikke kan nå at afslutte sit årsregnskab.

Nogen der har erfaring med https://www.multiregnskab.dk?
Det er nemlig meget meget billigt.

Ellers overvejer jeg https://www.uniconta.com,
da det ikke er hvem som helst der står bag dette selskab.
Og de har pt. en digital bogføringsløsning til 99,- pr. måned.

Dbh. Elund

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Elund:

Fair nok at Dinero vil hæve deres priser selvom man omsætter for under 300.000 kr.

Knap så fair er et varsel på kun 45 dage,
og en skæringsdato pr. 1. januar så man reelt ikke kan nå at afslutte sit årsregnskab.

Mon ikke man kan betale på månedsbasis, og så få afsluttet 2023 i løbet af Q1 2024.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Elund:

Fair nok at Dinero vil hæve deres priser selvom man omsætter for under 300.000 kr.

Knap så fair er et varsel på kun 45 dage,
og en skæringsdato pr. 1. januar så man reelt ikke kan nå at afslutte sit årsregnskab.

Nogen der har erfaring med https://www.multiregnskab.dk?
Det er nemlig meget meget billigt.

Ellers overvejer jeg https://www.uniconta.com,
da det ikke er hvem som helst der står bag dette selskab.
Og de har pt. en digital bogføringsløsning til 99,- pr. måned.

Dbh. Elund



Du kan købe Dinero pr. måned, så mon ikke du overlever?
Du kunne også vælge at sige. "Fuck jeg er glad for at jeg indtil nu har haft et 100% gratis og brugervenligt regnskabsprogram gratis, inkl. support.
Men sådan vælger man jo selv hvordan man ser verden.

De bedste hilsner

Martin

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)