Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt regnskabsprogram - anbefaling

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 10. Nov 23
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Det gøre du bare. Jeg vil heller ha flere muligheder. Men du kan jo samling det
Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder fair.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Mikkelsen1980:

Tror ikke helt jeg har fanget, om man stadig kan se sit regnskab til januar, hvis man ikke har skiftet til Dinero Starter+? Eller om man bare ikke kan indtaste nye bilag.



Hvis du omsætter mere end 100.000 kr og rammer 1. januar, så skal du over på Dinero Starter+ for at arbejde videre i Dinero.
Vi lukker ikke for det på dagen, jeg vil tro at vi rykker dig en uge eller to.
Hvis du så ikke betaler, har du ikke adgang til dit regnskab herefter.
Men vi opbevarer alle dine bilag m.m. i 5 år og du kan til enhver tid købe en måned og arbejde videre, eller eksportere dine data til et andet firma.

De bedste hilsner

Martin

Der er I så meget bedre end både microsoft business central og economic der sletter data efter 3 måneder.

Det har vi lært på den dårlige måde efter skifte til economic.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Der er I så meget bedre end både microsoft business central og economic der sletter data efter 3 måneder.

Det har vi lært på den dårlige måde efter skifte til economic.

HVilket er lidt komisk for E-Conomic og Dinero er reelt firma på en og samme adresse:

Visma e-conomic a/s, CVR: 29403473, Gærtorvet 1-5

 Visma Dinero ApS, Gærtorvet 1-5

---------
Det er tydeligt at de to firmaer har "regnet" på det, og sætter prisen så det er profit-optimalt for dem og deres 87.000 kunder (Dinero) + 160.000 (E-Economics) ialt 247.000 kunder a 200kr/mnd = 50 millioner/mnd (altså jf. produktedernes egen sider).

Det kan man dog drive et par udviklere for, selvom der vrides i hænderne og snakkes backup (Dinero og E-conomic lavede 300mill kr i overskud i 2022 hvis jeg ikke læser holding regnskabet i tkr. forkert?) - og det er da mega fedt.

Jeg venter på 1/1 og ser støvet lægge sig.

Emil Christian Hansens Hus
Gærtorvet 1-5
1799 København V
CVR: 34731543
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hanssing:

HVilket er lidt komisk for E-Conomic og Dinero er reelt firma på en og samme adresse:

Visma e-conomic a/s, CVR: 29403473, Gærtorvet 1-5

 Visma Dinero ApS, Gærtorvet 1-5


Der har du misforstået noget helt afgørende i forretning. Hvis alle der havde samme adresse skulle have samme vilkår, ville det være helt tosset rent ud sagt

Dertil kommer, at med samme ejer og adresse er der mere end gode grunde til IKKE at være ens - det er hele formålet med at have flere virksomheder der satser på flere segmenter, - det er hele formålet faktisk helt generelt

Den må du nok gentænke :)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Reelt samme ejerkreds. De er begge ejer at visma holding.

JEg er med på at de selvsagt tilbyder produkter møntet på forskellige behov, men det er under en "hat". JEg skriver ikke produkterne er ens.

Så nej det skal ikke gentænkes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:
Reelt samme ejerkreds. De er begge ejer at visma holding.
  ja det var det jeg gjorde dig opmærksom ud over adressen.

At det er under en hat er vist vrøvl, Det er to produkter helt som f.eks Salling Group med supermarkedet der ligger i segmenter og kriges på priser mm, og der er masser af den slags, hvor den interne konkurrence næsten er vigtigere, end kampen mod dem udenfor.

Her er to programmer som alle der bruger dem ved, sælges til to helt forskellige grupper af virksomheder. Dinero til starteren, håndværkeren, behandleren osv og Economic til de klart større - og så et godt løn og HR program under samme hat og adresse VismaDataløn. 

Jeg sidder ikke på væggen i bestyrelses eller direktionslokalet men har gjort det ganske mange steder, og jeg er ret overbevist om, at de med HVER SIN DIRKETØR har HVERT SIT KRAV, om de, under nogen ret overordnet satte linjer, skal maxmere profit som et ud af flere krav,

Det sker ved at differentiere.
Hvis det ikke var differentiere man ville, så hedder det FUSIONERE. 

Der er ikke noget der hedder "under EN HAT grundet ejer eller adresse". De slås også indbyrdes på alle parametre - der findes mange eksempler, på sådanne "under EN hat" der ender med den enes død. Nogen gange tilmed dræbt og ædt af broderen.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hanssing:
Det er tydeligt at de to firmaer har "regnet" på det, og sætter prisen så det er profit-optimalt for dem og deres 87.000 kunder (Dinero) + 160.000 (E-Economics) ialt 247.000 kunder a 200kr/mnd = 50 millioner/mnd (altså jf. produktedernes egen sider).

Det kan man dog drive et par udviklere for, selvom der vrides i hænderne og snakkes backup (Dinero og E-conomic lavede 300mill kr i overskud i 2022 hvis jeg ikke læser holding regnskabet i tkr. forkert?) - og det er da mega fedt.


For en god ordens skyld, konkurrerer Economic og Dinero hver eneste dag om kunderne. Hvis jeg mister "mine" kunder til Economic, ryger min bonus og omvendt.

Mht. sætte prisen så vi tjener mest muligt, har du helt ret og jeg håber da også du gør det samme i din virksomhed.

Dit regnestykke er dog helt galt. Pt. betaler halvdelen af Dineros kunder intet og dem der betaler giver ca. 300 kr. / md.
En gennemsnitlig Economic-kunder betaler væsentligt mere end 200 kr. / md. 
Men gå ind og kig på vores offentlige regnskaber, der kan du læse det hele.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skødstrup
Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 24
Fra  borest ApS Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har d.d. 4 selvskaber der bruger Dinero. Jeg vil gerne betale lidt for brugen af det ved de 2 selvskaber. Men det ene selvskab havde i september omsat for 102t og det kommer IKKE mere omsætning i 2023 og til at omsætte for lang under 100t i 2024.

Så jeg viste ikke at det kom til at koste ca 2400kr i september måned og nu SKAL jeg betale for af beholde adgangen til det selvom at jeg kommer til at omsætte under 100t i 2024. Det er ikke helt fair - hvad med at lukke for adgangen HVIS og NÅR man i 2024 kommer over de 100t kr ?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Der er blevet spurgt direkte til Multi-Regnskab tidligere i denne tråd og som direktør for virksomheden bag kan jeg jo svare.

Med hensyn til godkendelse hos Erhvervsstyrelsen indsendte vi vores vores ansøgning i juni måned. Så har der været et par runder hvor de har bedt om yderligere information og det har de fået. Vi har ingen kendte udeståender i forhold til godkendelse, men alle får tilsyneladende først en godkendelse 1. januar 2024.

Den væsentligste udviklingsopgave vi har haft i forhold til godkendelsen er e-fakturering, men det var vi allerede i gang med inden. Det har så stort potentiale for dansk erhvervsliv at vi valgte at prioritere det.

Der har været et væsentligt stykke arbejde i at skrive dokumentation til godkendelsen, så det har da kostet tid som kunne have været brugt på kunde-vendt udvikling. Samlet set har vi nok brugt 400-500 timer på godkendelsen, men foruden arbejdstiden ingen egentlige omkostninger. Vi ser heller godkendelseskravene som noget der løbende forhøjer vores omkostninger på nogen mærkbar måde.

Der var ca 80 ansøgninger om godkendelse hos Erhvervstyrelsen 1. november, så mit bud er at 65-75 af dem vil være godkendt 1. januar. Jeg kan kun opfordre til at man kigger på den liste og ser på mulighederne. Nogle systemer vil være til store virksomheder, andre vil kun være til foreninger, etc. men der bør være en del relevante mulighed for små virksomheder.

Tråden har i vidt omfang handlet om priser og med 300 eller 500 kr (excl. moms) pr. regnskabsår, så har Multi-Regnskab en god pris. Der er ingen gratis version, så alle betaler. Vi har heller ikke "bogførings-support", men omvendt er der f.eks. kort vej til årsrapport for ApS'er. Som virksomhed har vi ikke overskud endnu, men det kommer nok i løbet af 2024 eller 2025. 2023 bliver i hvert fald et ret beskedent underskud. Vi har ikke travlt og vi har hverken eksterne investorer eller kapitalfonde med forventninger til hurtigt og stort afkast. Min egen løn er også en rigtig "iværksætter-løn".

Jeg er sikker på at de fleste amino-besøgende hylder god åben konkurrence hvor pris og kvalitet afgør hvem kunderne vælger, så ud og kig på markedet.

Tråden har også omtalt bil-mærker, og jeg har prøvet at komme i tanke om en bil-model der svarer til Multi-Regnskab, men jeg kunne ikke komme i tanke om en bil-model i høj kvalitet der matcher de flestes behov til kun 100.000 kr. :-)

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)