Hej Anja, Jeg kender efterhånden nogle stykker som sælger doTerra, så jeg kender produktet og skriver netop at det virker som et lødigt produkt, selvom jeg aldrig kommer i målgruppen. Forskellen på at starte webshop eller købe sig ind i et franchise, er at du er 100% afhængig af at få andre "advocates" under dig hvis du vel at mærke vil leve af det. Er det et pyramide scheme? Ja, og du skriver det næsten selv på din blog: "Det vigtigste og simpleste led i indtjeningskæden hos doTERRA kaldes “Power of 3”." Altså hvor én person står over de tre, og så har du allerede en lille pyramide. Du skriver i dit andet indlæg følgende (som Amino ikke tillader at jeg linker til): "Påstanden kan måske være sand der hvor man sælger varm luft (altså pyramidespil) og ikke lækre produkter folk faktisk har lyst til at blive ved med købe. Men i sådan noget som doTERRA er det værste der kan ske, at du får købt en masse lækre olier, og så enten beslutter dig for eller opdager at forretningsmodellen ikke fungerer for dig alligevel." Definitionen på et pyramide scheme er ikke at produktet er varm luft, og derfor bliver dit argument også en fejlslutning. At doTerra netop laver et lødigt produkt betyder ikke at forretningsmodellen er sund. |
MLM er for egoister der ikke ingen skam har i livet. Tænk at snyde venner og bekendte ind i et værdiløst setup. Til grin.