Jeg skrev det her i Nyheder på min profil forleden: Tænk at network marketing var noget for mig Jeg havde forsvoret at jeg nogensinde ville blive "sådan en" der var involveret i network marketing, men sådan er det imidlertid gået. For et par år siden forelskede jeg mig inderligt i doTERRAs essentielle olier, og da de bliver solgt på den måde, måtte jeg æde alle mine forbehold. Lad os tale om penge - og hvorfor doTERRAs forretningsmodel er smart ---- Jeg har tænkt meget over: Hvorfor har den markedsføringsmodel været håndteret så uendelig dumt og klodset? Er det de pågældende virksomheder der har opfordret til de skumle metoder? Der er jo for fanden ingen det synes det direkte er fedt at blive solgt noget ubrugeligt eller lokket til noget under falske forudsætninger. 🤔 Men modellen fejler jo ikke noget i sig selv. Jeg undres - og ærgrer mig også fordi der er et stykke oprydningsarbejde for os der vil gøre det ordentligt som enhver anden forretning. Kan vi nogensinde få gjort det så lødigt at denne her afdeling af Amino-debatten ikke skal stå i skammekrogen her nede under "alt det andet"? 😉 Tænksomme hilsner Anja |
Det er der fint du trives med forretningsmodellen.
Når jeg læser dit link om forretningsmodellen, så er der jo lagt op til at det er en forhandlerstruktur, der for alvor kan gøre en økonomisk forskel. Og det er her filmen knækker for mig. Det minder for meget om pyramidespil, selvom der er tale om salg af reelle produkter.
Forretningsmodellen: Find 3 forhandlere der finder 3 der finder 3 der finder 3 etc. er i praksis umulig.
Allerede i 22 led, overstiger samlede antal forhandlere antallet af mennesker på denne jord! Og sandheden er jo, at kæden vil knække længe før.
1 |
3 |
9 |
27 |
81 |
243 |
729 |
2187 |
6561 |
19683 |
59049 |
177147 |
531441 |
1594323 |
4782969 |
14348907 |
43046721 |
129140163 |
387420489 |
1162261467 |
3486784401 |
10460353203 |