Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået en opkrævning på 3800 kr for et billede jeg ikke måtte benytte!

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gad vide hvor mange procenter af alle deres trussels-mails som de rent faktisk har råd til at gå videre med  i retten. Som om de danske retslokaler gider at stå model til flere tusinde sager hvor der ofte er tale om 1-2 billeder af tvivlsom kvalitet og værdi. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JensHansen19:
Det vil også være dyrt for disse her digitale tæsketeams at gå i retten, så derfor gør Jakob klogt i at undersøge om de i det hele taget ønsker at gå i retten og betale rigtigt meget i advokatudgifter etc. 

JensHansen19:
Gad vide hvor mange procenter af alle deres trussels-mails som de rent faktisk har råd til at gå videre med  i retten. Som om de danske retslokaler gider at stå model til flere tusinde sager hvor der ofte er tale om 1-2 billeder af tvivlsom kvalitet og værdi. 

Det koster ikke ret meget at gå rettens vej med sager om ulovligt kopieret indhold, når kravet er på under 50.000. I den slags sager er retsafgiften kun 500 kroner. 
"For sager, som angår penge eller penges værd, men hvor sagens værdi ikke overstiger 50.000,- kr., betales ved sagens anlæg alene 500,- kr. i retsafgift."
Kilde: Domstol.dk

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John Nielsen:

JensHansen19:
Det vil også være dyrt for disse her digitale tæsketeams at gå i retten, så derfor gør Jakob klogt i at undersøge om de i det hele taget ønsker at gå i retten og betale rigtigt meget i advokatudgifter etc. 

JensHansen19:
Gad vide hvor mange procenter af alle deres trussels-mails som de rent faktisk har råd til at gå videre med  i retten. Som om de danske retslokaler gider at stå model til flere tusinde sager hvor der ofte er tale om 1-2 billeder af tvivlsom kvalitet og værdi. 

Det koster ikke ret meget at gå rettens vej med sager om ulovligt kopieret indhold, når kravet er på under 50.000. I den slags sager er retsafgiften kun 500 kroner. 
"For sager, som angår penge eller penges værd, men hvor sagens værdi ikke overstiger 50.000,- kr., betales ved sagens anlæg alene 500,- kr. i retsafgift."
Kilde: Domstol.dk

ja hvis man vil være selvmøder (selvmorder som en der har prøvet det med en advokat som modstander) og en sag, hvor der tilsyneladende ikke er tvivl om, at det er copyright billede der er brugt - siger stadigt - betal de 3800 (selve billedet 3000 - resten er rykkere fordi trådstarter bare har slettet mails han ikke gad læse)  det kommer ikke til at blive billigere ved retten vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John Nielsen:

JensHansen19:
Det vil også være dyrt for disse her digitale tæsketeams at gå i retten, så derfor gør Jakob klogt i at undersøge om de i det hele taget ønsker at gå i retten og betale rigtigt meget i advokatudgifter etc. 

JensHansen19:
Gad vide hvor mange procenter af alle deres trussels-mails som de rent faktisk har råd til at gå videre med  i retten. Som om de danske retslokaler gider at stå model til flere tusinde sager hvor der ofte er tale om 1-2 billeder af tvivlsom kvalitet og værdi. 

Det koster ikke ret meget at gå rettens vej med sager om ulovligt kopieret indhold, når kravet er på under 50.000. I den slags sager er retsafgiften kun 500 kroner. 
"For sager, som angår penge eller penges værd, men hvor sagens værdi ikke overstiger 50.000,- kr., betales ved sagens anlæg alene 500,- kr. i retsafgift."
Kilde: Domstol.dk

@ John Nielsen uanset hvad så siger jeg ikke at OP ikke har gjort noget forkert. Men mener klart at straffen skal stå mål med forseelsen, og som du skriver så er der en retssafgift på 500kr ved småsager(det havde jeg faktisk glemt alt om, men nu kommer jeg i tanke om at den slags netop er sat i verden for at selv små sager har en jordisk chance økonomisk for at gå rettens vej). Så har de nok også nogle udgifter til dem som skal føre sagen, men det må OP lave en kalkyle angående. 

Mit udgangspunkt er sådan set ikke at der ikke er foretaget en forseelse/ulovlig brug af copyrighted materiale. Men at de kræver ALT for meget ift værdien reelt set er for dem. Det er i min verden at sammenligne med en dummebøde. Men OP præcis hvor meget ville det have kostet dig at betale for brugen af billedet(hvis dette rent faktisk er muligt). Cirka. Kan man betale royalties for billederne du har brugt?  

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Selvfølgelig har billedbureauet prøvet den slags sager mange gange før og de er naturligvis helt bekendt med proceduren ved at anlægge en såkaldt "småsag" og indgive et betalingspåkrav til fogedretten. De har naturligvis også erfaring for hvor stort et beløb fogedret og domstolene anerkender ved brud på copyright rettighederne.

Bureauet møder selv op i fogedretten, ikke ved advokat og hvis de ikke skyldner til fogedretten indgiver en relevant indsigelse, får betalingspåkravet en påtegning så det har samme virkning som en dom.

Fremkommer skyldner med en relevant indsigelse, går sagen videre til retslig behandling i den stedlige byret.

Der løber hurtigt mindst kr. 1000 på det oprindelige beløb, så mit råd er betal, betal, du kommer helt sikkert til at betale under alle omstændigheder, men jo længere du venter, jo højere bliver det beløb du skal af med.

Som selvmøder, skal du være klar over at du normalt altid kan få fogedretten med på at afvikle din gæld over 10 måneder, især hvis du oplyser og dokumenterer at firmaet er nyt og ikke har opnået særlig stor omsætning endnu. 

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Varde
Tilmeldt 23. Jan 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ringer til dem i morgen så må vi se hvad der sker.

Jeg er IKKE et firma mit site er blot et hobby site!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Kvorning:

Ja ringer til dem i morgen så må vi se hvad der sker.

Jeg er IKKE et firma mit site er blot et hobby site!

god ide og fremhæv at du ikke mener det er kommercielt hvis du slet ikke tjener penge på sitet. Det kan godt få dem til at sige “skidt så” men de har nok også selv vurderet, om der er en indtjening eller ikke kan man tro

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
fremhæv at du ikke mener det er kommercielt hvis du slet ikke tjener penge på sitet

Han kan godt forsøge. Men det er, nøgternt set, uretmæssig brug af et billede uden ophavsret eller brugsret, benyttet på et site, hvor han kører annoncering. Altså med formål: at tjene penge.

Mit råd er: Hvis de som har kontaktet dig, beviseligt gør det på vegne af rettighedshaver, så betal og kom videre.

Det kan let blive en hel del dyrere, hvis han ender med at blive stævnet. 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Jakob Kvorning:

Ja ringer til dem i morgen så må vi se hvad der sker.

Jeg er IKKE et firma mit site er blot et hobby site!

god ide og fremhæv at du ikke mener det er kommercielt hvis du slet ikke tjener penge på sitet. Det kan godt få dem til at sige “skidt så” men de har nok også selv vurderet, om der er en indtjening eller ikke kan man tro

vh John Hannover 

Cykelcentralen.dk er en affiliate hjemmeside, så det giver ingen mening at påstå, at billedet ikke er blevet brugt kommercielt. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:

Cookie - John Hannover:

Jakob Kvorning:

Ja ringer til dem i morgen så må vi se hvad der sker.

Jeg er IKKE et firma mit site er blot et hobby site!

god ide og fremhæv at du ikke mener det er kommercielt hvis du slet ikke tjener penge på sitet. Det kan godt få dem til at sige “skidt så” men de har nok også selv vurderet, om der er en indtjening eller ikke kan man tro

vh John Hannover 

Cykelcentralen.dk er en affiliate hjemmeside, så det giver ingen mening at påstå, at billedet ikke er blevet brugt kommercielt. :-)

nej det er nok ikke sandsynligt de køber den så - men alt skal jo prøves og der kan jo være forskel på hvis det var et proff billede af en cykel som de så vade solgt 100vis af cykler på baggrund af, og så måske hvis affiliate giver 2 kr om dagen - men nej - de vil sikkert korrekt fastholde det er kommercielt

Forhandel så godt man kan - mere er der ikke at gøre, så må man nok til lommerne 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)