Du sparer 125.000,- som langt fra alle iværksættere har.
Og hvis det er en ulempe så find et par andre
I erhvervs og selskabsstyrrelsen har jeg spurgt og fået mange gode svar, lidt varierende hvem man taler med, imidlertid var alle enslydende "man er ikke ejer efter den beløbsstørrelse man indbetaler men der er kun andele, 1 andel=1 stemme". Da man imidlertid indbetaler 0,00 kr. så er det jo ret fiktivt ikke!
Hos min advokat har jeg fået det svar "det er ok og så sparer du 125.000,-"
Og så skal jeg da nævne at mit honorar kun er 1.500,- + moms og ikke 5.000.- som alle andre tager.
Og jeg er oprettet så jeg både kan registrere Aps og A/S..........
Jeg har en del og se til og kan ikke som dig sidde foran computeren dag ud og dag ind.
YCDBWSOYA
(you can't do business while sitting on your ass)
Fortæl mig hvorfor jeg skal spilde tid på at svare på mails der intet konstruktivt formål har?
Min sidste kommentar er at at et smba uden problemer kan omdannes til både et ApS og til et A/S, enten ved indbetaling af selskabskapitalen eller apportindskud, ja på daværende tidspunkt skal vedtægterne ændres så de passer til de krav der er til den nye selskabsstruktur.
Fra start af smba selskabet til en omlægning har man mulighed for at tjene penge og i bund og grund er det vel det der er formålet ikke sandt.
Et smba er for at komme igang uden en kapital på 125.000,-.
Når kapitalen er indskudt kan du ikke tage dem ud igen men kun anvende dem til omkostninger og udbetale løn som der så skal svares skat af selv om det er dine egne penge, hvor gennemtænkt er det.
Jeg har selv 2 gange ramt ind i kapitalkravet. Når man er flere der gerne vil arbejde sammen så er det bare forbudt at ingå i soledarisk hæftelse vi var på daværende tidspunkt nød til at droppe samarbejdet, for hvad nu hvis vi blev uenige og en masse andre detaljer. Som IS og andre samarbejdsformer.
Fordi der ikke var et selskab sidder jeg idag med en gæld på 350.000,- som jeg ikke kan løbe fra og har endda været i retten og har den gæld til evig tid hvis jeg ikke kan afdrage den. (Hvilket jeg har gjort og den er væk).
Så hvad man end gør så gør det i selskabsform og alt andet lige er smba den billigste og bedste løsning.
Jeg har været iværksætter i 20 år og jeg har heller aldrig set eksempler hvor enten et personligt ejet selskab, et I/S, APS eller A/S ikke var glimrende løsninger. De to første kræver intet indskud, og i de to sidste selskabstyper er det jo ikke en omkostning det der indskydes. Pengen er selskabets - ikke en omkostning.
For at sige det på godt gammeldags dansk, hvad du syntes og hvad du ikke er overbevist om bekymrer mig absolut ikke. Det du kommer med er negativt, nedladende og ganske uden visioner. Hold dig til det du er god til, og spild venligst ikke mere min tid.
Jeg har på egen krop prøvet hvad det vil sige ikke at have et selskab, det har kostet mig dyrt. Og så er din holdning mig ganske ligegyldig hvis jeg kan hjælpe andre der ikke er så kapitalstærke som dig.
Salgs gas nej slet ikke, og det er absolut mere visionært og målrettet end det negative ævl du ture frem med. Spild ikke mere af Aminos og min tid og find dig noget andet at foretage dig, har du prøvet at arbejde det er faktisk ret rart.
Jeg tror bare det falder mange for brystet at det er 100% salgssnak det du kommer med. Amino er et forum, der holder sig pænt uden om direkt reklame i debatindlægene, men hvis du gerne vil promovere noget, må du da også kunne svare på selv negative indlæg.